در اخبار و مقالات

آن چه دیگر نمایندگان بیمه به شما نمی گویند

با در نظر گرفتن شرایط امروز جامعه و مواجه بودن همه ما انسان ها فارغ از جنسیت و سن با انواع خطر، تحت پوشش قرار داشتن یک بیمه، به عنوان یکی از مهم ترین مسئله ها شناخته می شود.

عوامل خطر، در تمام مکان ها وجود دارند و تنها کمی سهل انگاری در برابر آن ها، می تواند آینده نه چندان خوبی را برای ما رقم بزند.

استفاده از خدمات پزشکی و مراکز درمانی، تنها محدود به بیماری های جسمانی نمی شوند. گاهی اوقات، برای درمان آسیب های وارد شده به دندان نیز باید هزینه های زیادی را پرداخت کرد.

متاسفانه، هزینه های درمانی اکثر بیماری ها، بسیار بالا هستند و عده کمی موفق به تکمیل کردن روند درمان خود می شوند. برای کمک به افراد ناتوان جامعه و حفاظت از آن ها در برابر حوادث و بیماری ها، بیمه های مختلفی به وجود آمدند.

اگر شما هم درباره انواع بیمه، بیمه درمان تکمیلی دندانپزشکی و شرایط بی شمار آن ها آگاهی ندارید، در این مقاله با ما همراه باشید و دامنه اطلاعاتی خود را در این زمینه تقویت کنید!

درباره بیمه تکمیلی چه می دانید؟

بیمه تکمیلی، از جمله بیمه های محبوب در ایران به شمار می رود. افراد تحت پوشش این بیمه، در زمان گرفتاری و بیماری ها، می توانند با استفاده از آن، هزینه های درمان خود را تا حد زیادی کاهش دهند. البته در مواردی، بیمه تکمیلی تمام هزینه ها را نیز پرداخت می کند.

بیمه تکمیلی، به شیوه های مختلفی مانند انفرادی، گروهی، خانواده و … ارائه می شود که هر کدام از آن ها، مختص عده خاصی از مردم می باشند.

خوشبختانه، بیمه نامه های زیادی در ایران از جمله بیمه سامان؛ از بیمه درمان تکمیلی پشتیبانی می کنند و با توجه به شرایط خود، آن را به علاقه مندان ارائه می دهند.

آیا از شرایط دریافت بیمه تکمیلی اطلاع دارید؟

بسیاری از افراد، گمان می کنند برای داشتن بیمه درمان تکمیلی، باید مسیر طولانی را طی کرد. در صورتی که تنها با داشتن شرایط لازم و با مراجعه به یکی از شعب بیمه نامه ها، می توان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفت.

به عنوان مثال، برای دریافت بیمه تکمیلی انفرادی، سن بیمه گزار باید 18 سال به بالا باشد. ارائه نتیجه آزمایش و چکاپ های مختلف نیز از دیگر شرایط برخی بیمه نامه ها برای ارائه بیمه انفرادی است.

در بیمه های گروهی هم مانند بیمه انفرادی شرط سنی برقرار می باشد. به عنوان مثال، در گروه های کمتر از 1000 نفر، حداکثر سن 60 سال در نظر گرفته شده است.

برای اطلاع از شرایط بیمه درمان سامان و همچنین سایر موارد، علاوه بر مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی های کشور، می توانید با استفاده از سایت های بیمه سامان اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

بیمه تکمیلی و هزینه های دندانپزشکی!

امروزه عده زیادی از افراد با مشکلات دهان و دندان مواجه هستند. متاسفانه، هزینه های دندانپزشکی در سال های اخیر نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه روند صعودی نیز داشته است.

درمان برخی از مسائل مانند پر کردن و یا کشیدن دندان و مانند این ها، در تعداد معدودی از مراکز درمانی کشور به شکل رایگان و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صورت می گیرند. اما انجام سایر کارهای دندانپزشکی، تنها در مطب های پزشکان و با هزینه بالا امکان پذیر است.

در صورت عدم درمان بیماری دندان، لثه و …، روند درمان آن ها بسیار سخت تر و پرهزینه تر خواهد شد. به همین دلیل، بیمه تکمیلی دندانپزشکی با هدف کمک به مردم و کاهش هزینه های آن ها مورد توجه قرار گرفت.

پوشش های دندانپزشکی بیمه نامه سامان

معمولا اکثر بیمه نامه ها بیمه های مربوط به خدمات دندانپزشکی را به صورت گروهی و انفرادی ارائه می دهند. با توجه به شرایط بیمه گروهی و عدم امکان صدور بیمه برای افراد غیر کارمند و …، بهترین شیوه استفاده از خدمات دندانپزشکی رایگان، بیمه انفرادی می باشد.

شرکت بیمه سامان، تنها بیمه نامه موجود در کشور است که از بیمه تکمیلی دندانپزشکی به صورت انفرادی حمایت می کند. این بیمه، در طرح های مختلفی در این شرکت ارائه شده که شما با توجه به شرایط خود، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

از جمله این طرح ها، طرح نسیم، مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق ذکر شده اند که هر کدام از آن ها، سقف پوشش متفاوتی دارند.

از جمله موارد مهم و تنها نکته منفی درباره این بیمه در شرکت سامان، می توان به عدم پوشش هزینه های اورتودنسی، ایمپلنت، بلیچینگ و سایر خدمات زیبایی دهان و دندان اشاره کرد. البته لازم به ذکر است، هزینه خدمات ذکر شده در اکثر بیمه نامه ها تحت پوشش قرار نمی گیرند.

بیمه sos و دندانپزشکی!

بیمه sos، پوشش های درمانی متفاوتی مانند هزینه های شیمی درمانی، انتقال بیمار به خارج از کشور، خرید دارو و … را شامل می شود. نکته حائز اهمیت درباره این بیمه، این است که با استفاده از آن می توان هزینه های دندانپزشکی را نیز پرداخت کرد.

البته به یاد داشته باشید که برای دریافت خدمات دندانپزشکی و هزینه های آن توسط بیمه sos، باید در ابتدا برای این بیمه درخواست دهید و پس از این که تحت پوشش آن قرار گرفتید برای بیمه دندان پزشکی اقدام کنید.

در این نوع بیمه نیز مانند بیمه تکمیلی دندانپزشکی بیمه نامه ها، هزینه های خدمات زیبایی مانند دندان مصنوعی، جراحی لثه و … پرداخت نمی شوند.

چگونه از بیمه خود استفاده کنیم؟

شرکت های بیمه، با مراکز درمانی خاصی قرارداد دارند ولی برای دریافت خدمات از مراکز دیگر نیز تدبیراتی اندیشیده اند. در روش اول، بیمه گزار می تواند به مراکز تحت قرارداد با بیمه خود مراجعه و با توجه به پوشش و سقف تعهد بیمه خود، خدمات دریافت کند.

در روش دوم، افراد با مراجعه به مراکز و مطب های مد نظر خود فارغ از وجود یا عدم وجود قرارداد با شرکت بیمه، مشکلات دندانی خود را برطرف و هزینه ها را پرداخت می کنند و سپس، با ارائه مدارک لازم به بیمه گر، تا سقف تعهدات مشخص شده، هزینه های پرداخت شده به آن ها تقبل می شود!

جالب است بدانید، در صورت آسیب دیدن دندان در هر زمانی و مراجعه به هر پزشکی، می توانید از بیمه تکمیلی دندانپزشکی خود استفاده کنید و این بیمه، برای مراکز درمانی شبانه روزی نیز معتبر می باشد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید