در اخبار و مقالات

درمان تکمیلی سامان موضوع این مقاله است. شرکت بیمه سامان یکی از معروف ترین و با سابقه ترین شرکت های بیمه در ایران است که ارائه دهنده انواع بیمه نامه ها و طرح های بیمه ای مختلف می باشد. امروزه با افزایش هزینه های درمان و نرخ تورم بیمه درمانی تکمیلی جایگاه ویژه ای میان مردم پیدا کرده است و بسیار پر طرفدار می باشد. از این رو شرکت بیمه سامان نیز انواع بیمه درمان تکمیلی را به لیست خدمات خود افزود. اگر می خواهید با بیمه درمان تکمیلی سامان بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

انواع بیمه درمان تکمیلی سامان

بیمه سامان به منظور رفاه حال بیمه گذاران و اینکه تمامی افراد بتوانند از مزایای بی نظیر بیمه تکمیلی بهره مند شوند سه طرح مختلف ارائه نموده است که در ادامه به طور کامل به بررسی آن ها می پردازیم.

  • بیمه تکمیلی گروهی سامان

یکی از رایج ترین طرح های بیمه تکمیلی سامان طرح گروهی می باشد. در این مورد با توجه به قراردادی که میان شرکت بیمه سامان و اداره یا سازمان متقاضی تنظیم می گردد میزان فرانشیز، سقف تعهدات، حق بیمه، نوع پوشش ها و … مشخص می شود.

شرکت بیمه سامان نیز همانند سایر شرکت های بیمه ای تعداد معینی برای تحت پوشش قرار دادن افراد یک سازمان در نظر گرفته است که این تعداد معادل حداقل 100 نفر کارمند می باشد. علاوه بر این افرادی که بخواهند از بیمه درمان تکمیلی سامان استفاده نمایند باید حتما تحت پوشش بیمه پایه قرار داشته باشند.

البته سازمان هایی که دارای گروه های زیر 100 نفر هستند نیز می توانند از بیمه درمان تکمیلی سامان استفاده نمایند، با این تفاوت که از خدمات و پوشش های محدود تری بهره مند خواهند شد.

  • درمان تکمیلی سامان برای خانواده

کاملا طبیعی است که تمامی افراد نمی توانند از بیمه درمان تکمیلی سامان از طریق سازمان ها و شرکت ها استفاده نمایند. به همین دلیل شرکت بیمه سامان اقدام به ایجاد طرح بیمه تکمیلی خانواده نموده است. در این نوع بیمه تکمیلی خانواده های بیمه گذار می توانند از مزایای بی نظیر این بیمه استفاده نمایند.

بیمه تکمیلی خانواده سامان موارد درمانی مختلفی را تحت پوشش قرار می دهد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تمامی هزینه های درمانی و بیمارستانی مانند عمل های جراحی، جراحی های سرپایی، هزینه های آمبولانس، خدمات آزمایشگاهی، زایمان، دارو، دندانپزشکی و … اشاره نمود. تمامی این موارد با توجه به سن و طرحی که فرد انتخاب نموده است و همچنین فرانشیز توافقی توسط بیمه سامان به بیمه گذار ارائه می گردد.

درمان تکمیلی سامان

درمان تکمیلی سامان

  • بیمه درمانی تکمیلی انفرادی سامان

تنها چند شرکت بیمه ای محدود وجود دارد که ارائه دهنده بیمه درمانی تکمیلی انفرادی هستند که بیمه سامان یکی از آن ها است. این شرکت دارای 6 طرح برای بیمه انفرادی می باشد که در هر یک از آن ها تعهدات مختلفی لحاظ شده است. این طرح ها به شرح زیر می باشند.

  • طرح نسیم سامان
  • طرح سروش سامان
  • طرح مهر سامان
  • طرح شمیم سامان
  • طرح وصال سامان
  • طرح عقیق سامان

در میان تمامی طرح های بیمه ای معرفی شده ارزان ترین حق بیمه به طرح نسیم تعلق دارد و طرحی که دارای کامل ترین پوشش بیمه ای ممکن می باشد طرح عقیق است. هر یک از این طرح ها هزینه های متفاوتی دارند که افراد با توجه به بودجه و شرایط خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوند.

میزان حق بیمه طرح های سامان برای گروه های سنی مختلف

افراد می توانند برای پرداخت بیمه درمان تکمیلی سامان به شعب مختلف آن در تهران و شهرستان های محل زندگی خود مراجعه نمایند. یکی از نمایندگی های معروف این بیمه نمایندگی زعفرانیه است که روزانه افراد بسیاری جهت عضویت در بیمه سامان به آن مراجعه می کنند.

میزان حق بیمه طرح های بیمه تکمیلی انفرادی سامان برای گروه های سنی مختلف متفاوت است.  شرکت بیمه سامان 4 گروه سنی زیر 15 سال، 16-50 سال، 51-60 سال و 61- 70 سال تعریف نموده است که باید برای هر طرح انتخابی هزینه متفاوتی را به صورت ماهیانه بپردازند.

درمان تکمیلی سامان

درمان تکمیلی سامان

مزایای بیمه درمان تکمیلی سامان

شرکت بیمه سامان به منظور رفاه حال افراد جامعه و کاهش هزینه های زندگی آن ها شرایطی را فراهم نموده که تمامی افراد بتوانند از بیمه تکمیلی درمانی استفاده نمایند. به صورتی که افرادی که دارای بیمه پایه نیستند نیز می توانند از مزایای بیمه تکمیلی سامان بهره مند شوند.

در شرکت بیمه سامان بیمه گذارانی که دارای بیمه پایه نیستند به کل هزینه بیمه تکمیلی آن ها 18 درصد به عنوان نرخ اضافه افزوده می شود. با توجه به اینکه بیمه سامان دارای طرح های مختلفی برای بیمه تکمیلی است تمامی اقشار جامعه با هر سطح مالی به راحتی می توانند از خدمات بیمه درمانی آن استفاده نمایند.

اجباری نبودن انجام چکاپ پیش از خرید بیمه تکمیلی انفرادی سامان

شرکت بیمه سامان تمامی افراد جامعه را در قالب گروهی، انفرادی و خانوادگی تحت پوشش بیمه های تکمیلی درمانی خود قرار می دهد تا به این ترتیب گامی در جهت ارتقا سلامت جامعه بردارد. معمولا اکثر شرکت ها انجام چکاپ پیش از دریافت بیمه انفرادی را اجباری کرده اند تا نتایج آزمایش تعیین کند که فرد دارای شرایط لازم برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه هست یا خیر.

اما بیمه سامان هیچگونه آزمایش اجباری را برای صدور بیمه تکمیلی درمان انفرادی در نظر نگرفته است و تنها یک پرسشنامه در اختیار فرد قرار می دهد تا اطلاعات شخصی و پزشکی خود را در آن وارد نماید و بعد اقدام به صدور بیمه نامه می کند. تنها در موارد خاصی که با بررسی پرسشنامه کارشناس تشخیص می دهد که نیاز است فرد بیمه گذار آزمایش پزشکی بدهد برای فرد این آزمایشات  نوشته می شود و سپس صدور بیمه انجام خواهد شد.

مراکز و بیمارستان های طرف قرار داد با بیمه تکمیلی سامان

بیمه درمان تکمیلی سامان با مراکز و بیمارستان های متعددی طرف قرار است که از جمله این مراکز می توان به بیمارستان، درمانگاه، دندانپزشکی، آزمایشگاه و … اشاره نمود. به طور کلی این شرکت بیمه ای  با 658 مرکز درمانی در سطح کشور قرار داد دارد و افراد به راحتی می توانند با مراجعه به این مراکز برای درمان بیماری خود از بیمه درمان تکمیلی سامان استفاده نمایند.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه بازنشستگی تکمیلی