در اخبار و مقالات

به طور کلی بیمه ها شکل گرفتند تا در صورت وقوع حادثه یا یک بیماری؛ رنج حاصل از آن را کاهش دهند. گاهی این مسئله ها مخارج و هزینه های هنگفتی به دنبال دارند و همین موضوع می تواند به عنوان چالشی جدی در نظر گرفته شود.

بهداشت و درمان همواره جزو گران ترین خدمات محسوب می شوند؛ به همین علت بیمه ها به کمک افراد تحت پوشش می آیند تا به جز درگیری با کسالت، متحمل مورد دیگری نباشند.

در صورتی که با مشکل پرداخت وجوه حاصله از دریافت خدمات پزشکی شده اید؛ می توانید برای کاهش آن ها از بیمه درمان تکمیلی کمک بگیرید. در ادامه بیشتر به این مبحث خواهیم پرداخت تا هم اطلاعات جامع تری در این باره بدست بیاورید و همچنین با شرایط و خدمات شرکت بیمه سامان آشنا خواهید شد.

بیمه تکمیلی چیست؟

همان طوراز نام آن پیدا است، شما برای کاهش دادن به هزینه های پزشکی خود از این نوع بیمه استفاده می کنید تا کامل کننده پرداخت های گران شما باشد. تصور کنید که شخصی درگیر مریضی ای شده که خرج گزافی به دنبال داشته و حالا از پس تسویه آن برنمی آید.

در همچین شرایطی شاید به فکر تهیه وام بیفتد؛ منتهی راه حل درست تر و منطقی تری هم وجود دارد. هر فردی می تواند ضمن رعایت برخی شروط و پرداخت حق بیمه در طول مدت نسبتا طولانی، هر زمان که مشکلی در سلامتی اش پیش آمد؛ نسبت به دریافت و بازگشت وجه واریزی خود اقدام نماید.

در واقع بیمه درمان تکمیلی را می توان یک ضمانت نامه تلقی کرد که در مواقع ضروری به اعطای کمک مالی به افراد می پردازند. یکی از شرایطی که بعضی شرکت ها برای تحت پوشش قرار دادن آن را الزامی می دانند این است که حتما باید از قبل بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا بیمه سلامت ایرانیان داشته باشید.

به معنای دقیق تر باید نخست از بیمه های پزشکی رایگان، یعنی بیمه پایه استفاده کنید و سپس زمانی که بازهم مخارج سنگین و اضافه بودند به سراغ این مورد بیایید.

انواع بیمه تکمیلی

  1. انفرادی

در این نوع، هر زمان که به بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلینیک ها مراجعه نمایید به طور قطع صورت حساب بر اساس نرخ مصوب وزارت بهداشت خواهد بود. طبق یکی دیگر از مزایای این طرح که بیمه درمان تکمیلی سامان آن را برای شما فراهم کرده است؛ می توانید با صرف هزینه به نسبت بیشتر بدون بیمه پایه، تحت پوشش قرار بگیرید. لازم به ذکر است حداکثر سن مجاز برای بیمه شدن، تا 70 سال است.

  1. خانوادگی

تمام افراد خانواده و تحت قمومیت سرپرست حق برخورداری از این نوع بیمه را دارند. طبیعتا مبلغ پرداختی که باید منظم بپردازید با توجه به تعداد مورد نظر، بیشتر خواهد شد. در طرح خانوادگی تمام هزینه های جاری و مقطعی ویزیت، آزمایشگاه، بیمارستان، عمل های جراحی، تهیه دارو، دندانپزشکی و زایمان را تقبل می کند.

حق بیمه با توجه به سن متقاضی متغیر می باشد. این نوع که در 6 طرح مجزا شامل نسیم، مهر، سروش،شمیم، وصال و عقیق ارائه می شود خدماتی که عمدتا به اعضا تعلق می گیرد به شرح زیر است.

  • پرداخت مخارج عمل های جراحی، اعم از سرپایی و خاص
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزیت، دارو، آزمایشگاه، سونوگرافی و…
  • پرداخت هزینه های جاری بیمارستان در طول مدت بستری بودن
  • پرداخت مخارج وابسته به زنان و زایمان و ناباروری
  • پرداخت وجوه مربوط به عیوب انکساری چشمی
  • پرداخت هزینه خرید سمعک و…
  1. گروهی

بیمه گروهی برای شرکت ها و موسساتی توصیه می شود که قصد دارند کارکنان یا کارگران خود را تحت پوشش قرار دهند. در قدم اول تعداد باید به حد نصاب اعلام شده از سوی شرکت بیمه برسد؛ در بیمه درمان تکمیلی سامان این عدد، 50 نفر می باشد. در بیمه سامان، داشتن بیمه پایه (تامین اجتماعی، نیروهای مسلح یا…) هم ضروری است.

مواردی که مخارج مربوط به آن ها از طریق بیمه تکمیلی جبران می گردند

  • جراحی های متداول مانند آپاندیست،
  • جراحی خاص مانند قلب، مغز، کلیه ها و… (به صرف حق بیمه بیشتر نیاز دارند)
  • جراحی های سرپایی مانند ختنه
  • هزینه های جاری بیماری هایی همچون سرطان
  • سونوگرافی، MRI، انواع آزمایشات، سی تی اسکن، نوار قلب و…
  • موارد مربوط به گچ گرفتگی در اثر شکستگی یا بخیه زدن
  • فوریت های پزشکی
  • زایمان و بستری مادر
  • شیمی درمانی، رادیو تراپی و…
  • داندانپزشکی به جز خدمات ایمپلنت، ارتودنسی و زیبایی
  • رفع عیوب انکساری چشم با نمره بالای 3
  • خرید و تهیه عینک و سمعک
  • مخارج ویزیت و دارو

شرایط دریافت بیمه تکمیلی سامان

  • بیمه پایه

بیمه درمان تکمیلی سامان، برای افرادی که دارای بیمه پایه نمی باشند شرایط ویژه تعیین کرده تا تنها با افزایش 18 درصدی حق بیمه، بتوانند از طرح های پیشنهادی بهره مند شوند. به همین علت اگر به طور مثال تحت پوشش تامین اجتماعی نباشید هم می توانید از خدمات نام برده استفاده نمایید.

  • دوره انتظار

زمانی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرید باید یک دوره پشت سر گذاشته شود تا مجاز شوید از خدمات آن برخوردار گردید. برای زایمان و بستری مادر باید 9 ماه از دریافت بیمه بگذرد. این مدت برای عمل های جراحی حداقل 3 ماه است.

به همین علت توصیه می شود قبل از اقدام به بارداری تا تعیین وقت عمل، نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن اقدام نمایید. دقت داشته باشید که تا پیش از این موعد؛ شرکت هیچ تعهد مالی در برابر شخص یا اشخاص بیمه شونده ندارد.

  • فرانشیز

فرانشیز با توجه به شرکت بیمه ای که انتخاب می کنید؛ امکان دارد متفاوت باشد. بیمه سامان تا 90 درصد مخارج را تقبل خواهد کرد و 10 درصد باقی مانده به عهده شخص بیمه گذار می باشد.

  • شرایط سنی

والدین می توانند از روز تولد فرزند نسبت به بیمه کردن او اقدام کنند. همچین تمامی اشخاص زیر 70 سال نیز برای شامل شدن طرح ها، مجاز می باشند.

چگونگی پرداخت حق بیمه و تخفیفات

حق بیمه به دو صورت نقد و اقساط قابل پرداخت است. می توانید یک جا تمام مبلغ را بپردازید و شامل 10 درصد تخفیف شوید. همچنین این امکان نیز فراهم است تا با روش تسویه حساب قسطی، 30 درصد از وجه اصلی را در شروع و مابقی را در اقساط شش ماهه متوالی به شرکت واریز نمایید. تمامی طرح های بیمه سامان، مشمول پرداخت قسطی می باشند و تنها در طرح نسیم مجاز به آن نیستید.

چگونگی دریافت هزینه های درمانی از شرکت بیمه

در شیوه اول شما باید از بیمارستان یا کلینیک موردنظر خود گواهی دریافت کنید که تا این مبلغ، خرج ویزیت، عمل یا موارد دیگر می باشد. سپس آن گواهی را به واحد خسارت شرکت بیمه ببرید و بعد هم برای دریافت خدمات پزشکی راهی مرکز درمانی خود بشوید.

در روش دوم هم امکان بیماری ناگهانی پیش بیاید و نتوانید مراحل بالا را طی کنید. در همچین موقعیتی ابتدا از خدمات لازم بهره مند می شوید و پس از حل مشکل، با در دست داشتن نسخه ها، فاکتورها و تمام موارد مروبط به هزینه هایی که متحمل به پرداخت شده اید؛ به شرکت مراجعه کنید تا مبالغ جبران شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، آگاهی از شرایط دقیق دریافت بیمه و انعقاد قرارداد و مطالعه دقیق و با جزئیات مفاد آن می توانید به نمایندگی مقصودی نیاوران، یکی از شعبه های بیمه سامان مراجعه نمایید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید