در اخبار و مقالات

با بیمه درمان تکمیلی سامان دیگر نگران مخارج درمانی خود نباشید

به طور کلی، تمام انسان ها در یک مرحله از زندگی خود و به دلایل گوناگونی به بیماری های مختلف دچار می شوند. این بیماری ها، با توجه به مواردی مانند مصرف غذاهای بی کیفیت، عدم تحرک کافی و … به وجود می آیند.

هرکدام از بیماری ها، هزینه و مدت درمان متفاوتی با دیگری دارند. گاهی اوقات، برخی بیماری ها تنها با استراحت برطرف می شوند و برعکس، برخی به بستری فرد در بیمارستان نیازمند هستند.

هزینه درمان، هزینه مدت حضور فرد در بیمارستان و استفاده او از امکاناتی مانند MRI، اکو قلب و مانند آن ها، هزینه تهیه دارو و یا حتی غذاهای خاص و سایر هزینه هایی که برای عده زیادی شناخته شده نیستند در این مواقع باید مورد توجه قرار بگیرند.

به منظور جبران هزینه های بالا درمان و کمک به افرادی که به علت گران بودن خدمات مشکل خود را نادیده می گرفتند، موضوع بیمه درمان تکمیلی مطرح شده است.

درباره بیمه تکمیلی چه می دانید؟

بیمه درمان تکمیلی، بیمه ایست که در زمان نیاز؛ به کمک افراد تحت پوشش خود می آید و تمام هزینه های درمان و یا بخش زیادی از آن را پرداخت می کند.

این بیمه نیز مانند بیمه های دیگر انواع مختلفی دارد که آشنایی با آن ها می تواند مفید باشد!

بیمه درمان تکمیلی گروهی: بیمه تکمیلی به صورت گروهی، مختص کارفرماها، صاحبان سازمان ها و … می باشد که به منظور بیمه کردن کارکنان آن ها ایجاد شده است. البته، برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه، تعداد کارمندان باید به تعداد مشخصی برسد.

طبق سخنان بیمه نامه های مختلف، افراد تحت سرپرست کسانی که از بیمه تکمیلی گروهی استفاده می کنند، هم می توانند از بیمه بهره مند شوند.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی: در این نوع از بیمه تکمیلی، یک شخص تنها خود را به صورت جداگانه بیمه می کند. مزایای این بیمه نسبت به بقیه شکل های آن بیش تر است و پوشش های زیادی را شامل می شود.

متاسفانه بیمه درمان تکمیلی انفرادی، تنها توسط بیمه نامه های محدودی از جمله بیمه سامان ارائه می شود.

در صورت نیاز به اطلاعات بیش تر، افراد ساکن در تهران و یا حومه آن می توانند به نمایندگی شمیران و سایر هموطنان به شعب مختلف در شهر خود مراجعه کنند.

بیمه درمان تکمیلی خانواده: نکته حائز اهمیت برای تهیه بیمه تکمیلی خانواده در اکثر شرکت های بیمه از جمله بیمه سامان، این است که خانوارهای فاقد بیمه های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح و … نیز می توانند خود را تحت پوشش آن قرار دهند.

آیا افراد دارای بیمه تامین اجتماعی نیز می توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند؟

با توجه به اطلاعات به دست آمده، داشتن انواع بیمه پایه، برای تهیه بیمه های تکمیلی به جز بیمه تکمیلی خانواده ضروری می باشد و یکی از شروط اصلی به شمار می رود.

البته بعضی از بیمه نامه ها برای تهیه بیمه تکمیلی به بیمه پایه نیازی ندارند و بدون وجود آن نیز از شما حمایت می کنند!

پوشش های بیمه تکمیلی شامل چه چیزهایی می شوند؟

پوشش های بیمه درمان تکمیلی، به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم شده اند. به عنوان مثال، هزینه های جراحی و شیمی درمانی، هزینه های آمبولانس و …، در گروه پوشش های اصلی هستند.

هزینه های زایمان ( طبیعی و یا سزارین)، هزینه های عمل های سرپایی، هزینه های انواع اسکن، ماموگرافی، سونوگرافی و مانند این ها نیز در گروه پوشش های اضافی بیمه تکمیلی قرار گرفته اند.

پوشش های بیمه درمانی تکمیلی سامان

شرکت بیمه سامان هم پوشش هایی مانند اکثر شرکت ها از جمله پوشش هزینه های دندان پزشکی، دررفتگی و شکستگی قسمت های مختلف بدن، پیوند قلب، کلیه و سایر اعضا ضروری، فیزیوتراپی، سمعک و … را تامین می کند.

دوره انتظار بیمه های تکمیلی به چه صورت است؟

دوره انتظار، به دوره از بیمه می گویند که بیمه نامه تعهدی در مقابل فرد بمیه گزار ندارد. لازم به ذکر است که تا پایان این دوره، هزینه ای به فرد تحت پوشش آن شرکت بیمه خاص پرداخت نمی شود.

آیا از دوره های انتظار بیمه تکمیلی بیمه نامه سامان آگاهی دارید؟

دوره انتظار این شرکت، فقط در خصوص بیمه درمان تکمیلی انفرادی و گروهی اعمال می شود که به شرح زیر می باشند:

دوره انتظار برای گروه هایی که تعدادشان کم تر از 250 نفر است، 9 ماه در نظر گرفته شده که با افزایش تعداد افراد، این دوره کاهش می یابد و در نهایت برای تعداد بالاتر از 1000 نفر، دوره انتظاری ذکر نشده است.

در نظر داشته باشید که دوره انتظار برای بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی و همچنین با توجه به مشکل شما متفاوت می باشد؛ بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق تر، بهتر است با نمایندگی بیمه سامان در شهر خود ارتباط برقرار کنید.

چگونه از بیمه درمان تکمیلی خود استفاده کنیم؟

بعد از دریافت بیمه تکمیلی، برای استفاده از آن، باید یک سری مراحل را طی کنیم تا بتوانیم هزینه های خود را کاهش دهیم.

بعد از گرفتن یک معرفی نامه از شرکت بیمه خود و با نشان دادن آن به مرکز درمانی طرف قرارداد آن شرکت بیمه، هزینه های شما پرداخت می شوند. درصورتی که هزینه ها بالاتر از میزان مبلغ تعهد شده باشند، آن مقدار خاص را شخص شما باید پرداخت کند.

همچنین در صورت مراجعه به یک مرکز درمانی که طرف قرارداد شرکت بیمه شما نیست، خود باید تمام هزینه ها را تقبل کنید و سپس مدارک مبتنی بر دریافت خدمات شما از آن مرکز را به بیمه نامه تحویل دهید.

مزایای تهیه بیمه تکمیلی بیمه نامه سامان چیست؟

همان طور که گفته شد، بیمه درمان تکمیلی، مزیت های زیادی دارد و آینده افراد تحت پوشش خود را تامین می کند. به منظور تشویق مردم برای استفاده از این بیمه، شرکت بیمه سامان بیش تر از سایر شرکت ها، منفعت اشخاص را مدنظر خود قرار داده است.

افرادی که هزینه بیمه خود را به صورت نقدی پرداخت می کنند، نسبت به سایر اعضا از درصدی تخفیف بهره مند می شوند.

خانواده هایی که تعداد آن ها بیش تر از 3 نفر باشد، مقداری تخفیف دریافت می کنند.

شرکت بیمه سامان با اعتماد به مشترکان خود و بدون نیاز به معاینه و تنها با تکمیل فرم های مربوط به وضعیت سلامت فرد، به او امکان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتن را می دهد.

میزان فرانشیز بسیار کم در نظر گرفته شده و بیمه گزار باید 10 درصد فرانشیز پرداخت کند.

و …

پست های توصیه شده
نمایش 4 دیدگاه
  • محمد
    پاسخ

    بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد هستند

    • sii24
      پاسخ

      لطف دارید قربان

  • مهتا
    پاسخ

    بسیار خوش اخلاق و خیلی سریع
    واقعا از نمایندگی مقصودی متشکرم

    • sii24
      پاسخ

      درود بر شما .در خدمتیم

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید