در اخبار و مقالات

بیمه سامان از شرکت‌های به‌نام و مشتری مدار صنعت بیمه است که فعالیت خود را رسماً در سال 1383 در انواع رشته‌های زندگی و غیرزندگی آغاز نمود. هر چند سابقه فعالیت بیمه سامان در کشور قدمت طولانی ندارد اما این شرکت توانسته در همین مدت کوتاه هم جایگاه خود را در صنعت بیمه پیدا کند؛ طوری که حق بیمه تولیدی بیمه سامان در دوره مالی منتهی به 29 اسفند سال 1397 مبلغ یک هزار و ١۶ میلیارد تومان بوده است که این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل آن رشد 53 درصدی داشته است.

بیمه تکمیل درمان بیمه سامان

مزایای بیمه درمان تکمیلی بیمه سامان

سلامتی بزرگترین دارایی هر انسان است اما معمولاً افراد تا زمانی که به بیماری خاصی مبتلا نشوند قدر این نعمت را نمی‌دانند. تغییر سبک زندگی و شیوع استرس افراد را بیش از گذشته در معرض بیماری قرار داده از طرفی هزینه‌های درمان هر سال افزایش پیدا می‌کند و گاهی هزینه درمان برخی بیماری‌ها به حدی زیاد است که پرداخت آن از توان فرد خارج بوده و متأسفانه باعث می‌شود که بیمار نسبت به درمان خود اقدام نکند. بیمه درمان تکمیلی، کامل‌ترین طرح برای جبران هزینه‌های درمانی افراد است. اگرچه شرکت‌های مختلفی این بیمه را ارایه می‌دهند اما به 2 دلیل می‌توانیم بیمه تکمیلی سامان را به عنوان بهترین بیمه‌ تکمیلی در کشور در نظر بگیریم:

  1. بیمه تکمیلی سامان هم به صورت گروهی و هم انفرادی ارایه می‌شود این در حالی است که اغلب شرکت‌های بیمه، بیمه درمان تکمیلی انفرادی را ارایه نمی‌دهند و هزینه‌های درمانی افراد را تنها به صورت گروهی جبران می‌کنند.
  2. بیمه تکمیلی مازاد بر بیمه پایه است یعنی برای داشتن این بیمه درمانی، بیمه‌گزار حتماً باید بیمه پایه هم داشته باشد. اما افرادی که تحت پوشش بیمه پایه نیستند می‌توانند با پرداخت حق بیمه بیشتر، بیمه تکمیلی سامان را خریداری کنند.

بعضی از شرکت‎ها برای فروش بیمه تکمیلی انجام آزمایش را الزامی می‌دانند اما برای خرید بیمه درمان تکمیلی سامان انجام آزمایش ضروری نیست. بیمه سامان، وضعیت سلامت هر یک از متقاضیان را با فرم پرسشنامه سلامت بررسی می‌کند. بنابراین بیمه‌گزار ابتدا فرم پرسشنامه سلامت را تکمیل می‌کند و در حالت عادی نیاز به چکاپ و انجام معاینات برای بیمه‌شدگان وجود ندارد.

در حال حاضر بیمه سامان با 901 مرکز درمانی در سراسر کشور قرارداد دارد و بیمه‌گزاران می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات درمانی استفاده کنند. بیمه تکمیلی انفرادی سامان با 6 طرح‌ مختلف ارایه می‌شود بنابراین بیمه‌گزاران در هر رده سنی می‌توانند پوشش‌های درمانی را مطابق نیاز خود دریافت کنند.

بیمه سامان درمان تکمیلی

طرح‌های بیمه درمان تکمیلی بیمه سامان

شرایط بیمه تکمیلی سامان در بیمه گروهی تا حد زیادی وابسته به توافق است. اما در بیمه انفرادی سامان، سقف تعهدات و پوشش‌ها در قالب 6 طرح‌ مختلف مشخص می‌شود. این 6 طرح، از کمترین تا بیشترین سقف پوشش، با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. طرح نسیم در این شرکت ارزان‌ترین حق بیمه را دارد. بیمه سامان بیشترین سقف تعهدات خود را در طرح عقیق و با پوشش‌های کاملی ارایه می‌دهد.

استثناهای بیمه درمان تکمیلی سامان

در همه بیمه‌ها پوشش‌هایی وجود دارد که خارج از تعهد شرکت بیمه است بیمه تکمیلی سامان هم از این قاعده مستثنی نیست. شناختن موارد استثنا برای بیمه‌گزار حائز اهمیت است زیرا در صورتی که خسارتی از این موارد برای بیمه‌گزار اتفاق بیفتند بیمه سامان تعهدی برای جبران آن ندارد.

هزینه‌های چک‌آپ، درمان عیوب مادرزادی، هزینه‌های عقیم‌سازی، اعمال جراحی زیبایی تحت پوشش بیمه تکمیلی سامان نیستند همچنین خساراتی که به علت سیل، زلزله، رانش زمین، جنگ، شورش، بلوا یا فعل و انفعالات هسته‌ای به وجود می‌آیند جزء مواردی هستند که شرکت بیمه سامان تعهدی در قبال پوشش آن‌ها ندارد.

بیمه تکمیلی سامان

نکات مهم درباره بیمه درمان تکمیلی بیمه سامان

برای این که بیمه‌گزار استفاده بیشتری از پوشش‌های بیمه تکمیلی سامان داشته باشید لازم است نکاتی را بداند، از جمله این نکات می‌توانیم به فرانشیز و دوره انتظار اشاره کنیم. توجه به این نکات باعث می‌شود بیمه‌گزار در زمان استفاده از خدمات درمانی هزینه کمتری از جیب پرداخت کند.

بیمه تکمیلی سامان

فرانشیز بیمه تکمیلی سامان

به طور کلی فرانشیز، سهم بیمه‌گزار از هزینه‌های درمانی بوده و مبلغی است که شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت آن ندارد. در واقع هر چه فرانشیز بیمه تکمیلی کمتر باشد شما برای جبران هزینه‌های بیشتری می‌توانید از بیمه استفاده کنید. بنابراین بسیار مهم است که هنگام خرید بیمه تکمیلی به میزان فرانشیز توجه کنید. فرانشیز بیمه تکمیلی معمولاً بین 10 تا 30 درصد از هزینه‌های درمانی است. این مقدار در بیمه سامان به حداقل خود یعنی 10 درصد می‌رسد.

بیمه تکمیلی سامان

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان

دوره انتظار مدت زمانی است که پوشش‌های بیمه به اصطلاح غیرفعال هستند یعنی بیمه‌گزار در این مدت نمی‌تواند از پوشش‌های بیمه استفاده کند. مدت انتظار بلافاصله بعد از خرید بیمه تکمیلی شروع می‌شود و تا چند ماه بسته به نوع پوشش بیمه ادامه پیدا می‌کند و بعد از سپری شدن این دوره پوشش‌های بیمه قابل استفاده می‌شوند. از جمله پوشش‌هایی که دوره انتظار دارند می‌توانیم به پوشش زایمان اشاره کنیم که دوره انتظار آن در بیمه سامان 9 ماه است. بنابراین اگر قصد خرید بیمه تکمیلی و استفاده از پوشش زایمان را دارید به شما توصیه می‌کنیم یک سال قبل از استفاده از این پوشش، نسبت به خرید خود اقدام کنید. دوره انتظار همچنین برای جراحی‌ها و بیماری‌های مزمن، 3 ماه است.

البته در بیمه‌های گروهی با افزایش تعداد اعضا دوره انتظار کمتر می‌شود دوره انتظار برای گروه‌های زیر 250 نفر 9 ماه و از 250 تا 1000 نفر 6 ماه و برای گروه‌های بالای 1000 نفر این دوره حذف می‌شود.

بیمه درمان سامان

روند دریافت خسارت بیمه درمان تکمیلی شرکت بیمه سامان

در ابتدا لازم است بدانید بیمه شدگان در انتخاب هر یک از مراکز درمانی در داخل کشور آزاد هستند. در واقع بیمه‌شدگان برای استفاده از خدمات پزشکی بیمه تکمیلی سامان، هم می‌توانند به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سامان مراجعه کنند و هم غیرطرف قرارداد با آن. اما نحوه دریافت خسارت برای بیمه‌شدگانی که به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه می‌کنند با بیمه شدگانی که به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه می‌کنند، متفاوت است:

مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با معرفی‌نامه: در این حالت ابتدا بیمه‌شدگان باید نسبت به دریافت معرفی‌نامه از بیمه سامان اقدام کنند. سپس با در دست داشتن معرفی‌نامه به مرکز درمانی موردنظر مراجعه کرده و از خدمات پزشکی استفاده کنند. در این حالت، در صورتی‌که مرکز درمانی با بیمه‌گر پایه قرارداد داشته باشد، بیمه‌شده فقط هزینه‌های خارج از تعهد بیمه سامان را پرداخت می‌کند و نیازی به پرداخت فرانشیز نیست البته به شرطی که هزینه‌های درمانی از سقف تعهد بیمه سامان تجاوز نکند.اما اگر مرکز درمانی با بیمه‌گر پایه قرارداد نداشته باشد بیمه‌شده باید فرانشیز را پرداخت کند.

مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بدون معرفی‌نامه: در این حالت خسارت بر اساس تعرفه مرکز درمانی محاسبه می‌شود.

مراجعه به مراکز درمانی غیرطرف قرارداد: شرایط برای بیمه‌شدگانی که به بیمارستان غیرطرف قرارداد با بیمه سامان مراجعه می‌کنند کمی متفاوت است بدین ترتیب که این افراد ابتدا باید هزینه‌های درمانی خود را به طور کامل با مرکز مربوطه تسویه کنند سپس صورتحساب‌های پرداخت شده را به همراه مدارک موردنیاز خود حداکثر تا 4 ماه بعد از تاریخ درج شده در مدارک پزشکی، به بیمه سامان ارایه دهند و هزینه‌های درمانی خود را از شرکت بیمه سامان دریافت کنند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه سامان اقدسیه