در اخبار و مقالات

امروزه استفاده از بیمه نامه و به ویژه بیمه های درمانی برای تمامی افراد جامعه ضرورت دارد. خیلی از افراد با این تصور که همیشه سالم  و به دور از بیماری خواهند ماند هرگز به فکر پرداخت حق بیمه و استفاده از خدمات متنوع آن نیستند.

در صورتی که امروزه با افزایش هزینه های زندگی و درمانی همه افراد باید خود را بیمه نمایند، چرا که اگر برای درمان یک بیماری بدون بیمه اقدام نمایند ممکن است که لازم باشد کل حقوق ماهیانه خود را خرج کنند. اگر می خواهید با ضرورت استفاده از بیمه بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

چرا استفاده از بیمه درمانی برای افراد جامعه ضرورت دارد؟

تعالی و رشد و پیشرفت جامعه در گرو افراد و خانواده های سالم می باشد، از این رو نیاز است که برای داشتن جامعه ای سالم تمامی افراد تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

در طی سال های اخیر صنعت بیمه پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که تمامی جوانب فردی، اجتماعی، سلامت و اموال افراد را تحت پوشش قرار می دهد.

بنابراین در صورتی که افراد درک صحیحی از این موضوع  داشته باشند متوجه خواهند شد که با پرداخت حق بیمه می توانند آرامش زندگی خود را تامین کنند  و به دور از دغدغه و استرس به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

عدم پوشش بیمه درمانی چه پیامدهای منفی را برای افراد و جامعه به دنبال خواهد داشت؟

قیمت داروها و هزینه بستری بیمارستان امروزه به دلیل تحریم ها و تورمی که وجود دارد خیلی افزایش یافته است، این مسئله موجب شده که خانواده هایی که تحت پوشش بیمه نیستند برای درمان بیماری های خود مجبور به پرداخت هزینه های سنگینی شوند.

به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم توانایی در پرداخت هزینه های بیمارستان ممکن است که افراد به موقع برای درمان اقدام ننمایند و سلامتی آن ها به خطر بیافتد.

عدم پوشش بیمه درمانی از جنبه اقتصادی نیز کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورتی که افراد تحت پوشش بیمه درمانی نباشند دولت هیچگونه کنترلی بر روی هزینه های درمانی نخواهد داشت و نمی تواند این هزینه ها را کنترل کند، در نتیجه هزینه های اضافی بر اقتصاد کشور تحمیل می گردد.

اما در صورتی که اکثر افراد جامعه تحت پوشش بیمه باشند و برای هزینه عمل جراحی و سایر هزینه های درمانی خود از بیمه استفاده کنند بیمه با تحلیل میزان هزینه ها و خسارات، هزینه های درمان را تعدیل می کند و مانع از تحمیل هزینه های اضافی به بیمه گذار و جامعه می شود.

چه مواردی می تواند تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرد؟

بیمه گر موظف است که با توجه به نوع بیمه و قراردادی که با بیمه گذار تنظیم نموده است هزینه های درمانی آن را تا سقف تعهدات ذکر شده پرداخت نمایند. بیمه های درمانی هزینه های درمانی مختلفی را تحت پوشش قرار می دهد که موجب کاهش هزینه های درمانی متحمل بر افراد می گردد. از جمله مواردی که تحت پوشش انواع بیمه های درمانی قرار دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • جراحی های عمومی و بستری
  • جراحی های تخصصی
  • زایمان، ناباروری و نازائی
  • رفع عیوب انکساری چشم
  • پاراکلینیکی گروه 1، 2 و 3
  • انواع خدمات آزمایش
  • فیزیوتراپی
  • ویزیت و دارو
  • عینک و لنز طبی
  • دندانپزشکی
  • سمعک
  • آمبولانس های درون شهری و برون شهری

بنابراین می توان گفت با پرداخت حق بیمه می توان هزینه عمل جراحی و سایر هزینه های درمانی و بستری در بیمارستان را به مقدار قابل توجهی کاهش داد و به این ترتیب سلامت جامعه را تامین نمود.

چه افرادی واجد شرایط دریافت بیمه درمانی هستند؟

تمامی افراد جامعه می توانند از پوشش بیمه درمانی استفاده نمایند و با پرداخت حق بیمه ماهیانه سلامت و آرامش خود و اعضای خانواده شان را تامین کنند. افرادی که واجد شرایط دریافت بیمه هستند در گروه های زیر قرار می گیرند.

  • تمامی کارکنان قراردادی، پیمانی و رسمی که به صورت تمام وقت توسط بیمه گذار استخدام شده اند به همراه افرادی که تحت تکفل آن ها هستند.
  • فرزندان پسرتا سن 22 سالگی البته در صورت اشتغال به تحصیل اگر فرد گواهی تحصیلی تمام وقت ارائه دهد می تواند تا سن 25 سالگی از خدمات بیمه درمانی استفاده نماید. افرادی که دانشجو پزشکی و دکترا هستند می توانند با ارائه گواهی تحصیلی تا پایان سن 26 سالگی از بیمه درمانی بهره مند شوند.
  • فرزندان دختر تا زمانی که مشغول به تحصیل باشند و یا ازدواج کنند.
  • نوزادان دختر و پسر از همان زمان تولد

هزینه بیمه درمانی

انواع بیمه های درمانی از جمله بیمه تکمیلی انفرادی، گروهی، خانوادگی و … خدمات متنوعی را ارائه می دهند و موارد درمانی مختلفی مانند هزینه عمل جراحی، آزمایشات، ویزیت، دارو . … را تحت پوشش قرار می دهند. هر یک از این بیمه ها دارای هزینه های مختلفی با توجه به سن بیمه گذار، نوع بیمه، خدماتی که دریافت می کند و … می باشد. بیمه های درمان تکمیلی که بالاترین سطح پوشش درمانی را دارند دارای بیشترین هزینه حق بیمه هستند اما با استفاده از آن ها بخش اعظمی از هزینه های درمان کاهش می یابد و رایگان می شود.

ولی سایر طرح های بیمه درمانی با توجه به سقف تعهدات و محدودیت های پوششی که دارند دارای حق بیمه پایین تری می باشند. تمامی افراد با توجه به سطح زندگی و میزان درآمدی که دارند می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و به این ترتیب تا حدودی میزان هزینه های زندگی خود را کاهش دهند.

بهترین نوع بیمه درمانی

همانطور که متوجه شدید تمامی افراد جامعه به استفاده از انواع بیمه درمانی نیاز دارند، زیرا موجب می شود که به موقع بتوانند به درمان بیماری خود بپردازند و میزان هزینه های درمانی خود را کاهش دهند. اما هر یک از بیمه های درمانی تنها بخشی از هزینه های بستری بیمارستان و سایر هزینه های درمانی را تحت پوشش قرار می دهند و فرد باید که ما بقی هزینه درمان را خودش بپردازد.

بهترین بیمه درمانی ممکن که توسط اکثر شرکت های بیمه ای ارائه می شود بیمه درمانی تکمیلی می باشد که بالاترین سطح پوشش را دارد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت امکان حتما از بیمه درمان تکمیلی استفاده نمایید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید