در اخبار و مقالات

با در نظر گرفتن شرایط کنونی جامعه مانند تغییر پیدا کردن سبک زندگی، عدم تحرک، مصرف غذاهای چرب و فست فودی و …، بیماری و مرگ و میر به دلایل مختلفی افزایش پیدا کرده اند.

متاسفانه، هزینه درمان اکثر بیماری ها، بسیار بالا بوده و تنها عده کمی از مردم می توانند تمام هزینه های بیمارستان، دارو، دوره نقاهت و مواردی از این قبیل را به طور کامل پرداخت کنند.

سایر افرادی که توانایی تامین هزینه ها را ندارند، در اثر پیشرفت بیماری خود با مشکلات شدیدتری و یا حتی مرگ مواجه می شوند.

گاهی اوقات، با بیمار شدن سرپرست خانواده و در نتیجه عدم امکان کار کردن او، هزینه های یک خانواده بیش تر از قبل شده و علاوه بر این نگرانی، استرس ناشی از وضعیت سلامت قیم نیز اعضا را آشفته تر می کند.

بهترین راه کار در این شرایط، استفاده از بیمه عمر می باشد. این بیمه، نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای جهان نیز وجود دارد.

جهت آشنایی بیش تر با بیمه عمر، شرایط و مزایای بیمه عمر سامان، در این مقاله با ما همراه باشید و امنیت آینده خود و فرزندان تان را تامین کنید!

بیمه عمر چیست؟

همان طور که گفته شد، بیمه عمر، در موقعیت های حساس زندگی مانند فوت قیم، ازکارافتادگی او و …، به کمک انسان می آید. برای قرار گرفتن تحت پوشش این بیمه، نیازی به داشتن سرمایه زیاد نیست و حتی با کم ترین مبلغ نیز می توان آن را تهیه کرد.

بیمه عمر هم مانند سایر بیمه ها انواع مختلفی دارد که شرایط و مزایای هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت می باشد.

بیمه عمر ساده زمانی

زمان استفاده از مزایای این نوع از بیمه، محدود است. به عنوان مثال، در صورت فوت بیمه گزار بعد از پایان یافتن دوره زمانی، بیمه گر هیچ تعهدی در برابر افراد تحت تکفل او مبنی بر پرداخت مبلغ ندارد.

بیمه عمر تمام عمر

این بیمه، به عنوان یکی از بهترین بیمه های عمر به شمار می رود. از جمله دلایل محبوبیت آن، می توان به عدم وجود محدودیت زمانی اشاره کرد که در صورت فوت بیمه گزار، شرکت بیمه باید به صورت مادام العمر به افراد تحت سرپرستی فرد، خدمات توافق شده را ارائه دهد.

بیمه عمر مانده بدهکار

در بیمه مانده بدهکار، بیمه گر متعهد می شود در صورت فوت بیمه گزار، بدون ایجاد هیچ گونه فشاری بر خانواده او، تمامی قسط و وام های باقی مانده را پرداخت کند.

بیمه عمر و سرمایه گذاری

این بیمه که به عنوان کامل ترین شکل بیمه عمر شناخته می شود، مانند سایر شیوه های بیمه پس از فوت بیمه گزار به ذی نفعان وی بر اساس قرارداد شرکت مبلغی را متقبل می شود!

نکته قابل توجه درباره این بیمه، این است که بیمه گزار در طول حیات خود نیز می تواند ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق بازنشستگی و مانند آن دریافت کند.

مزایای بیمه عمر را بیش تر بشناسید.

بیمه عمر، دامنه زیادی از مزایا را شامل می شود که همین امر، افراد را برای دریافت آن، تشویق می کند.

در صورت دریافت این بیمه، خودتان می توانید وارث را تعیین کنید و ضرورتی بر اجرای قوانین در این زمینه وجود ندارد. بعد از فوت بیمه گزار، سرمایه به وارث و ذی نفع انتخابی وی تعلق می گیرد.

از دیگر نکات قابل توجه درباره بیمه عمر این است که سرمایه پرداخت شده به افراد تحت سرپرست بیمه گزار، بدون هیچ گونه مالیاتی به آن ها پرداخت می شوند.

در بیمه عمر سامان، می توان با انتخاب سبدهای ریسک از سود و منفعت بیش تری برخوردار شد. این سبدها، به 3 قسمت سبد با ریسک کم، ریسک متوسط و پر ریسک تقسیم می شوند که با توجه به سبد مورد نظر شما، سود سرمایه گذاری متفاوت می باشد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از بیمه نامه سامان، میزان سود تضمینی در سبدهای با ریسک کم، متوسط و زیاد به ترتیب 15، 14 و 12 درصد تعیین شده است. اگر خواهان سود بیش تری هستید، باید سبد ریسک زیاد را انتخاب کنید.

شرایط بیمه عمر سامان

بیمه نامه سامان برای تحت پوشش قرار دادن افراد علاقه مند به بیمه عمر سامان جدا از منافع دیگر، یک سری شروط و مزایای کلی نیز انتخاب کرده است.

برای برداشت از اندوخته، نیازی به صبر کردن برای مدت زمان طولانی نمی باشد و تنها پس از گذشت یک سال، یعنی در سال دوم، می توان از اندوخته مبلغی را برداشت کرد.

امکان دریافت بیمه برای همه افراد از ابتدای تولد تا 70 سالگی وجود دارد.

در صورت وجود شرایط، می توان بر اساس اندوخته وام دریافت کرد.

و …

پوشش های بیمه عمر شامل چه مواردی هستند؟

پوشش های ارائه شده در رابطه با بیمه عمر در بیمه نامه های مختلف متفاوت می باشند. از جمله این پوشش ها در بیمه سامان به موارد زیر می توان اشاره کرد:

پوشش فوت طبیعی

این پوشش بر اساس مقدار حق بیمه ای که فرد پرداخت می کند محاسبه می شود و یکی از ابتدایی ترین پوشش های این شرکت بیمه است.

پوشش امراض خاص

بیماری های خاص نسبت به سایر بیماری ها، هزینه درمان بالاتری دارند و همچنین داروهای آن ها به علت ناشناخته بودن، به سختی پیدا می شوند. بیمه عمر سامان در این پوشش خود، هزینه های مورد نیاز در طول درمان انواع سرطان، سکته های قلبی و مغزی، پیوند اعضا و … را پرداخت می کند.

پوشش معافیت و ازکارافتادگی

بیمه نامه سامان برای آرامش خاطر بیش تر خانواده ها، برای افرادی که در طی زمان بیمه خود به دلایل مختلف مانند بیماری یا حادثه ازکارافتاده شده اند استثناء در نظر گرفته و به مدت 10 سال، از آن ها حق بیمه ای دریافت نمی کند.

پوشش رایگان سال آخر حیات

همان طور که می دانید، در برخی موقعیت های خاص، امکان تشخیص طول عمر فرد وجود دارد. در چنین شرایطی، با نشان دادن مدارک معتبر، بیمه گزار می تواند 25 درصد از سرمایه فوت خود را از شرکت بیمه بگیرد.

پوشش فوت به علت حادثه

این شرکت بیمه برای فوت افراد بیمه شده خود به علت حادثه نیز تدبیراتی اندیشیده است. سرمایه فوت در این مواقع، نسبت به سرمایه فوت طبیعی 4 برابر بیش تر می باشد.

جالب است بدانید، هر کدام از پوشش های ذکر شده، سقف سنی محدودی دارند. به عنوان مثال، برای پوشش امراض خاص تا 60 سالگی، پوشش فوت در اثر حادثه تا 70 سالگی و … در نظر گرفته شده اند.

جهت تمایل به آگاهی از سایر پوشش های بیمه نامه سامان و همچنین بقیه شرایط بیمه عمر سامان، می توانید به نمایندگی های این بیمه نامه مراجعه و یا با مطالعه سایت آن ها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

پست های توصیه شده
نمایش 2 دیدگاه
  • mahdi
    پاسخ

    سلام خدمت همه عزیزان و سپاس ویژه از خانم مقصودی بابت صبوری و راهنمایی خوبشون
    ما که خیلی راصی هستیم از برخورد خوب و پیگیری هاشون و به همه دوستانم هم معرفیشون کردم

    • sii24
      پاسخ

      درود بر شما
      خوبی از خودتون هست

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید