در اخبار و مقالات

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که اهل سرمایه‌گذاری هستند و در بازارهای مختلف مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا اینکه برای خود و اعضای خانواده خود به دنبال خرید انواع بیمه مثل بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث و   بوده باشید نام بیمه سامان برای شما آشنا است. یکی از خدمات مهمی که این شرکت ارائه می‌کند بیمه عمر است.  بیمه عمر سامان از جمله بیمه‌نامه‌هایی می‌باشد که در کنار داشتن پوشش‌های مناسب بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری ارزنده‌ای را برای فرد بیمه شده می‌تواند فراهم کند. در این نوشته همراه ما باشید تا بیمه عمر سامان را ارزیابی و موشکافی کنیم

اگر به هر دلیلی فرصت خواندن این متن را ندارید می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به تکمیل فرم خرید آنلاین بیمه عمر کنید تا کارشناسان ما به صورت تلفنی مشاوره تخصصی را به شما ارئه دهند.

بیمه عمر سامان چیست؟

بیمه عمر سامان که به نام بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان معروف است تلاش کرده است تا تمام نیازهای مشتریان بیمه عمر را مثل از کار افتادگی، پوشش درمانی، سرمایه فوت و را در کنار سرمایه‌گذاری بر طرف کند. در ادامه انواع طرح‌های این بیمه عمر را بررسی میکنیم تا اطلاعات دقیق‌تری را به شما ارئه دهیم.

بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان

یکی از ممتازترین طرح‌های بیمه عمری که هم اکنون در بین شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود، بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان است. این بیمه‌نامه پوشش‌های بیمه‌ای را با شرایط انعطاف‌پذیر در کنار برنامه سرمایه‌گذاری به صورت انتخاب سبد سرمایه‌گذاری برای همه افراد ارائه می‌دهد. شما به عنوان بیمه شده می‌توانید هر کدام از سبدهای سرمایه‌گذاری در بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان را انتخاب کنید و تا زمانی که در قید حیات هستید از مزایای این سرمایه‌گذاری از جمله وام و برداشت از اندوخته و یا سایر پوشش‌های دیگر این بیمه‌نامه استفاده کنید. در صورت فوت بیمه شده سرمایه فوت به همراه اندوخته بیمه‌نامه به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود.

طرح بازنشستگی ۱۰ ساله بیمه سامان

بازنشستگی در دوره زندگی همه ما یکی از زمان‌هایی می‌باشد که داشتن حمایت مالی در این دوره می‌تواند برای همه ما خوشایند باشد. طرح تکمیلی بازنشستگی سامان یکی از طرح‌های ویژه در بین بیمه‌های عمر است که توسط بیمه سامان در حال ارائه می‌باشد. اگر مدت ۱۰ سال از مدت بیمه‌نامه عمر شما گذشته و اندوخته بیمه‌نامه شما به ۵۰ میلیون تومان رسیده شما می‌توانید از طرح بازنشستگی بیمه عمر سامان استفاده کنید. مدت دریافت بازنشستگی را خود فرد بیمه شده مشخص می‌کند و این مدت می‌تواند برای ۱۰ سال و یا مادام العمر باشد.

بیمه‌نامه عمر زمانی سامان

در بیمه عمر زمانی سامان فقط در صورت فوت بیمه شده خسارت سرمایه فوت برای بیمه شده پرداخت می‌گردد. میزان حق بیمه‌این بیمه‌نامه بر اساس شرایط سنی و سلامت بیمه شده تعیین می‌شود. اگر بیمه شده در طول مدت داشتن این بیمه‌‌نامه فوت کند سرمایه بیمه‌نامه به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود و اگر فرد بیمه شده در پایان بیمه‌نامه در قید حیات باشد بیمه عمر زمانی سامان تمام می‌گردد . این بیمه‌نامه تنها پوشش فوت دارد.

بیمه مانده بدهکار سامان

این طرح از بیمه عمر سامان برای زمانی کاربرد دارد که فرد از بانک‌ها و یا سایر موسسات مالی اقدام به دریافت وام نماید. ممکن است در صورت فوت فرد بیمه شده، خانواده وی قادر به پرداخت وام نباشد. این جا است که بیمه عمر مانده بدهکار سامان در زمان فوت وی بقیه اقساط وام را از تاریخ فوت تا پایان مدت وام یکجا در وجه بانک و یا موسسه وام دهنده (بیمه شده) پرداخت می‌نماید. این بیمه‌نامه نیز پوشش بیمه‌ای برای زمان حیات بیمه شده ندارد.

آیا بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان همان بیمه عمر است؟

یکی از انواع بیمه عمر سامان، بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان می‌باشد، این بیمه‌نامه از جمله بیمه‌نامه‌های بلند مدت می‌باشد که هم در زمان حیات و هم بعد از فوت بیمه شده پوشش‌هایی را برای وی و برای خانواده و ذینفعان بیمه شده ارائه می‌کند. اگر به دنبال انتخاب بهترین بیمه عمر هستید، بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی شما باشد.

نکته: با توجه به محبوبیت و جامع بودن این بیمه‌نامه در ادامه مقاله به بررسی کلی این طرح از بیمه عمر خواهیم پرداخت و منظور از بیمه عمر سامان همان بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان است.

نرخ بیمه عمر سامان چقدر است؟

نرخ در بیمه‌نامه‌ عمر  سامان در واقع به معنای حق بیمه‌ای است که فرد بیمه شده در طول مدت بیمه‌نامه‌اش پرداخت می‌کند. چرا که بر اساس شرایط بیمه عمر  شرکت سامان هر فردی می‌تواند حق بیمه متغیری را در طول مدت بیمه عمر داشته باشد. انتخاب درست حق بیمه برای تشکیل سرمایه‌گذاری ارزشمند و داشتن پوشش‌های بیمه‌ای بستگی به سن بیمه شده، مدت زمان بیمه عمر ، شغل بیمه شده و حتی پوشش‌های اضافی مورد درخواست فرد دارد. برای سنین بالا و داشتن پوشش های بیمه‌ای و استفاده از مزیت سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه در مدت زمان کوتاه تر بالتبع فرد باید حق بیمه بالاتری را پرداخت نماید.

همانطور که می‌دانید یک از مزایای بیمه عمر شرکت سامان تشکیل سرمایه‌گذاری بیمه‌ای بر اساس اننتخاب سبدهای ریسک می‌باشد. در جدول سود بیمه عمر سامان برای تشکیل سرمایه، ۳ سبد با نام های ،سبد با ریسک کم، سبد با ریسک متوسط و سبد پر ریسک وجود دارد. میزان سود سرمایه‌گذاری در هر کدام از سبد ها بر اساس ریسک آن سبد تعیین می‌شود. به این ترتیب سبد با ریسک سرمایه‌گذاری بالا بیشترین سود سرمایه‌گذاری و سبد با ریسک پایین کم ترین سود سرمایه‌گذاری در بیمه عمر سامان را دارد. در جدول زیر میزان سود‌های هر کدام از سبد ها آورده شده است:

سبد سرمایه‌گذاری          میزان سود تضمینی

سبد کم  ریسک ۱۵ درصد

سبد با ریسک متوسط     ۱۴ درصد

سبد با ریسک زیاد          ۱۲ درصد

صندوق رشد      ۱۰ درصد

اگر می‌خواهید سود سرمایه‌گذاری بیمه عمر شما بیشتر باشد می‌توانید بیمه عمر سامان با سبد پر ریسک را خریداری نمایید.

سودهای تضمین شده در هر سبد به شرح زیر است:

سبد سرمایه گذاری با ریسک کم (نرخ سود تضمین شده اندوخته بیمه‌نامه معادل ۱۵% برای ۲ سال اول بیمه‌نامه، ۱۳% برای ۲ سال دوم و ۱۰%  برای دوره مازاد بر چهار سال اول می‌باشد).

سبد سرمایه گذاری با ریسک متوسط  (نرخ سود تضمین شده اندوخته بیمه‌نامه معادل ۱۴% برای ۲ سال اول بیمه‌نامه، ۱۳% برای ۲ سال دوم و ۱۰% برای دوره مازاد بر چهار سال اول می‌باشد).

سبد سرمایه گذاری با ریسک پر ریسک (نرخ سود تضمین شده اندوخته بیمه‌نامه معادل ۱۲% برای ۴ سال اول بیمه‌نامه و ۱۰% برای دوره مازاد بر چهار سال اول می‌باشد).

صندوق سرمایه گذاری رشد (نرخ سود تضمین شده اندوخته بیمه‌نامه معادل ۱۰% برای ده سال اول و برای دوره مازاد بر آن نیز ۱۰% می‌باشد).

نوشته های اخیر
نمایش 2 دیدگاه
  • sii24
    پاسخ

    ارادتمندیم

ترک بک ها

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه سامان قلهک