در اخبار و مقالات

 

داشتن بیمه تمام خطر پیمانکاران برای جبران خسارت‌های فیزیکی و خسارت‌های جانی می‌باشد که در اثر حادثه و در حین اجرای عملیات نصب، مونتاژ یا دمونتاژ انواع ماشین آلات و تجهیزات و نیز نصب هرگونه سازه با اسکلت فلزی در کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی، کارخانجات، صنایع خودروسازی، شیمیایی، فولاد، غذایی، چوب و کاغذ، چرم، کاشی سازی، صنایع وابسته به کشاورزی همچنین سیستم‌های مخابراتی، ابزارهای دقیق آزمایشگاهی، نیروگاه‌ها، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، پروژه‌های انتقال گاز یا نفت و نیز خطوط انتقال نیرو روی می‌دهد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مخاطبان بیمه تمام خطر پیمانکاران چه کسانی هستند؟

مخاطبین بیمه شامل کلیه پیمانکارانی می‌باشد که در رشته های زیر فعالیت می کنند، می باشند:

پیمانکاران رشته ساختمان: در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت ساختمان‌ها و ابنیه اعم از چوبی، آجری،سنگی،بتنی،فلزی و نظایر آن.

پیمانکاران رشته آب: دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به بندها، سدها و ساختمان نیروگاه آبی، سازه‌های هیدرولیکی و تونل‌های آب، مخازن آب و شبکه های توزیع آب،شبکه‌های جمع آوری و انتقال فاضلاب، کانال‌های انتقال آب و شبکه‌های آبیاری و زهکشی،سازه‌های دریایی و ساحلی، احداث حوضچه و استخرهای پرورش و تکثیر آبزیان، عملیات ساختمانی(سیویل)تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و نظایر آن.

پیمانکاران رشته حمل و نقل: دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت راه‌ها نظیر جاده‌های اصلی و فرعی،بزرگراهها،آزادراه‌ها، راه‌های ریلی، باند فرودگاه، سیستم‌های انتقال هوایی پایه دار،تونل‌ها، پل‌ها، راه‌های زیرزمینی، سیستم‌های حمل و نقل(تهیه، نصب، نگهداری و تعمیر تجهیزات) و راهداری و عملیات آسفالتی و نظایر آن.

پیمانکاران کاوش‌های زمینی: دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به اکتشاف، حفاری، استخراج، حمل و بهره برداری از مواد غیر زنده موجود در پوسته زمین(در خشکی و آب)، کاوش‌های غیر مستقیم روش خشکی، حفاری‌های آبی، هیدروکربوری و تزریق مواد و دفن زباله، کاوشهای دریایی، حفاری در بستر دریا و ژئوتکنیک، بهره برداری از مواد بستر دریا(به جزهیدروکربورها)، سیستم‌های ثابت انتقال مواد در دریا و ایستگاههای آن شامل آب، فاضلاب،هیدروکربوری و دیگر مواد، آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن روباز(در خشکی)و آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن زیرزمینی(در خشکی)و نظایر آن.

پیمانکاران رشته کشاورزی:  دربرگیرنده امور پیمانکاری در زمینه جنگل کاری و درخت کاری،آبیاری،بهسازی و اصلاح اراضی،آبخیزداری و آبخوان داری،مالچ پاشی و تثبیت شن روان، عملیات زراعی،کاشت و برداشت محصولات عمده و استراتژیک،مرتع داری و ایجاد مراتع دست کاشت، ایجاد فضای سبز و نگهداری آن، امور دامپروری شامل (طیور، گاوداری، زنبورداری و گوسفند داری)، شیلات و آبزیان و نظایر آن.

رشته مرمت آثار باستانی:دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به مرمت آثار باستانی

بیمه گودبرداری یا خاک برداری چیست؟

خطرات تحت پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران چیست؟

بیمه پیمانکاران

با توجه به شرایط بیمه نامه خسارات مالی و جانی که در اثر هرکدام از خطرات اتفاق بیافتد بیمه گذار می‌تواند از بیمه نامه خود برای جبران خسارات استفاده کند.

صاعقه، انفجار، آتش‌سوزی

زلزله، زلزله دریائی‌، آتشفشان

رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره

تگرگ،یخ زدگی،یخ شناور

سیل، آب گرفتگی، امواج دریا یا آب

طوفان، گردباد، تندباد

عدم مهارت، اجرا با کیفیت نازل

غفلت، سهل‌انگاری، خطای غیر عمد

خسارت‌های هنگام تمیز کردن یا تعمیر کردن

اموال مجاور، برداشت ضایعات

خسارت‌های وارد به ابزار، لوازم و تجهیزات

خسارت‌های جانی یا مالی وارد به اشخاص ثالث

مسئولیت بیمه گزار طی دوره نگهداری

دزدی

خسارت‌های وارد به سازه ساخته شده یا اقلام نصب شده

خسارت‌های وارد به مصالح یا اقلام دپو شده یا انبار شده در محدوده کارگاه پروژه

خسارت‌های هنگام بازدید کردن یا باز و بسته کردن

باران ،برف، بهمن، نشت یا نفوذ آب

تصادم، سقوط اشیاء، واژگونی

خسارت‌های ناشی از کاربرد آب یا سایر اقدامات جهت اطفای حریق

خرابکاری غیر گروهی

اتصال کوتاه، نوسان برق، قطع برق، آب، گاز یا هر سوخت دیگر

سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه‌نامه مستثنی شده است

پوشش های بیمه مسئولیت پیمانکاران

دو نوع خسارت مالی و خطر جانی در بیمه نامه پیمانکاران تحت پوشش می‌باشد:

۱- خسارت مالی

پوشش مالی این بیمه نامه برای تمام یا قسمتی از اموال درج شده در جدول مشخصات که در زمان خرید بیمه نامه به شرکت بیمه اعلام شده  تحت پوشش می‌باشد. اگر در طول مدت بیمه نامه پیمانکاران خسارت فیزیکی در اثر خطرات گفته شده و تحت پوشش در بیمه نامه به اموال وارد شود و اموال بیمه شده از بین برود به طوری که مستلزم تعمیر و یا تعویض باشد، شرکت بیمه به انتخاب خود با پرداخت نقدی یا تعمیر و یا تعویض مورد آسیب دیده خسارت را در هر حادثه تا سقف مشخص شده در بیمه نامه جبران خسارت را انجام می‌دهد.

در خسارت‌های مالی باید موارد زیر در فرم پیشنهاد بیمه نامه تکمیل و به شرکت بیمه اطلاع داده شود:

مبلغ مورد پیمان

رقم تعدیل پیمان

مصالح و مواردی که توسط صاحبکار تهیه می‌شود.

لوازم و تاسیسات و تجهیزات ساختمانی از قبیل چوب بست، پل های موقت، لوازم و تاسیسات تولید برق، تاسیسات آبرسانی، دفترکارگاه ، انبارها و ساختمان‌های موقت و امثال آن‌ها.

ماشین آلات ساختمانی که باید فهرست کلیه ماشین آلات با ارائه ارزش روز و مشخصات فنی هرکدام

هزینه حمل درصورت وجود و امکان تفکیک از ارزش اقلام مورد نصب

میزان برداشت ضایعات تا سقف مشخص و قابل تامین

اگر شما در بیمه  نامه پیمانکاران، پوشش برداشت ضایعات را داشته باشد در زمان خسارت هزینه برداشت ضایعات مربوط به خسارت را جبران می‌کنند.

جبران خسارت مسئولیت در قبال اشخاص ثالث

۲- خسارت جانی

پوشش دیگر بیمه نامه پیمانکاران، مربوط به خسارت‌های جانی است که ممکن است برای افراد ثالث در طول داشتن بیمه نامه اتفاق بیافتد.

میزان سقف صدمات جسمانی که ممکن است بیماری اشخاص ثالث ناشی از حادثه به صورت فوت و یا نقص عضو اتفاق بیافتد

از بین رفتن و یا رسیدن آسیب به اموال اشخاص ثالث که علت حادثه به صورت مستقیم یا به علت عملیات ساختمانی یا نصب اقلام بیمه شده در بخش اول بیمه نامه (به صورت خسارات مالی) در مدت اعتبار بیمه نامه و در محل اجرای طرح مجاور اتفاق بیافتد.

اگر خسارتی (مالی یا جانی) به افراد ثالث وارد شود پرداخت هزینه‌های زیر از طریق این بیمه نامه به بیمه گذار انجام می‌گیرد.

همه هزینه‌ها و مخارج مربوط به دادرسی پرونده خسارت که بیمه گذار درخواست دارد

همه خسارات و هزینه‌هایی که بیمه گذار با رضایت کتبی شرکت بیمه‌گر در بیمه نامه به عهده گرفته باشد.

خسارات وارد به اموال مجاور، اموال متعلق یا دراختیار کارفرما و یا سایر پیمانکاران که در مجاورت پروژه قرار داشته و تحت پیمان پروژه مورد بیمه نمی‌باشد ولی از آنجائیکه کارفرما احتمال خسارت وارد به آنها را درهنگام اجرای پروژه می‌دهد، می‌تواند آنها را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه مسئولیت بیمه سامان قلهک کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی