در اخبار و مقالات

پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی موضوع این مقاله است. امروزه بیش از هر زمان دیگری، انسان ها ثانیه به ثانیه زندگی خود را در راهروهای بیمارستان ها و مراکز درمانی سپری می کنند.

همه بیماری ها هزینه درمان یکسانی ندارند. برخی بیماری ها به خصوص بیماری هایی که در کشور ناشناخته هستند و یا مورد حمایت قرار نمی گیرند، به علت سخت بودن فرآیند درمان، نیاز به بستری شدن، داروهای کمیاب و …، بسیار هزینه بر می باشند.

گاهی اوقات، به دلیل هزینه زیاد روند درمان، بسیاری از افراد ناتوان، از ادامه دادن درمان بیماری خاص خود منصرف می شوند و در نتیجه؛ بیماری قدیمی شان پیشرفت کرده و آن ها را با مشکلات وخیم تری و حتی در بعضی موارد با مرگ مواجه می کند!

بیمه درمانی، برای جلوگیری از این مشکلات و حفظ جان هم وطنان، به وجود آمده است. در ادامه، اطلاعات مورد نیاز برای آگاهی از این بیمه را به شما معرفی خواهیم کرد!

پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی

پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی

بیمه درمانی چیست؟

بیمه های درمانی، به دو شکل بیمه پایه و تکمیلی در ایران مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این بیمه ها، شرایط خاص خود را دارند و مزایا و محدودیت های مختلفی را به بیمه گزاران خود ارائه می کنند.

بیمه پایه برای پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی

یکی از رایج ترین بیمه هایی که اکثر افراد از آن استفاده می کنند، بیمه پایه است. این بیمه، توسط سازمان های مختلفی مانند تامین اجتماعی، پشتیبانی می شود.

البته بیمه تامین اجتماعی، دو شکل خویش فرما و اجباری دارد که افرادی که در سازمان های دولتی استخدام نیستند و در زمینه های مختلف مشاغل آزاد فعالیت می کنند، شامل بیمه تامین اجتماعی خویش فرما می شوند.

بیمه تامین اجتماعی اجباری، مخصوص افراد شاغل است و کارفرمایان آن ها، باید نسبت به دریافت این بیمه اقدام کنند.

به عنوان یکی دیگر از بیمه های پایه، می توان به بیمه سلامت اشاره کرد که به دسته های مختلفی از جمله بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و … تقسیم می شوند.

علاوه بر بیمه های ذکر شده، بیمه هایی مانند کمیته امداد، خدمات درمانی نیروهای مسلح و کارکنان دولت نیز ارائه می شوند که شرایط دریافت هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است.

بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی درمان، شکلی دیگر از بیمه درمانی می باشد که در زمان های بیماری و نیاز به استفاده از خدمات پزشکی، بخش زیادی از هزینه ها و یا حتی کل هزینه ها را متقبل می شود.

در حال حاضر، افراد زیادی از این بیمه استفاده می کنند و نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز چنین بیمه ای وجود دارد.

بیمه های درمان نیز مانند هر بیمه دیگری به بخش های مختلف خانوادگی، انفرادی و … تقسیم می شوند که آشنایی با آن ها می تواند برای آینده خود و فرزندان تان مفید باشد!

بیمه درمان تکمیلی خانواده برای پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی

در این نوع از بیمه، تعداد افراد اهمیتی ندارد اما متاسفانه نسبت به سایر شکل های بیمه، پوشش های کم تری را ارائه می دهد. بیمه تکمیلی خانواده، مواردی مانند زایمان طبیعی و یا سزارین، هزینه های جراحی سرپایی، هزینه های سمعک و … را پرداخت می کند.

بیمه درمان تکمیلی گروهی

یکی از رایج ترین شکل های بیمه درمانی، بیمه تکمیلی گروهی می باشد. البته این بیمه، تنها برای استفاده کارفرمایان و افرادی مانند آن هاست و مردم عادی، نمی توانند تحت پوشش آن قرار بگیرند.

برای بهره مند شدن از این بیمه، تعداد کارکنان باید بر اساس تعداد مشخص شده در بیمه نامه های مختلف باشد. لازم به ذکر است، افراد تحت تکفل کسانی که تحت پوشش بیمه گروهی هستند نیز امکان استفاده از این بیمه را دارند.

پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی

پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی

بیمه درمان تکمیلی انفرادی

این بیمه، در سال های اخیر در کشور به وجود آمده و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است اما شرکت های بیمه محدودی مانند بیمه نامه سامان، آن را به واجدان شرایط ارائه می دهند.

بیمه درمان انفرادی، بر خلاف بیمه تکمیلی گروهی و خانواده، پوشش های بیش تری دارد و بدون هیچ گونه محدودیت، از افراد تحت پوشش خود حفاظت می کند. در برخی از بیمه نامه ها، برای استفاده از این نوع بیمه، نیازی به داشتن بیمه پایه نمی باشد.

بیمه درمانی انفرادی سامان، برای افراد علاقه مند، 6 طرح موجود خود را پیشنهاد می دهد که هر طرح، سقف تعهد و پوشش متفاوتی دارد.

جهت بهره مندی از اطلاعات بیش تر، ساکنان تهران و یا شهرهای اطراف، می توانند به نمایندگی اقدسیه و مردم سایر شهرها نیز به نمایندگی موجود در شهر خود مراجعه کنند.

اصطلاحات مربوط به بیمه تکمیلی را بهتر بشناسید!

برای استفاده از بیمه های تکمیلی، آشنایی با لغات مربوط به آن ها، به شما در درک بهتر و عدم اشتباه کمک می کند. از جمله این اصطلاحات، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در مورد فرانشیز چه می دانید؟

هزینه فرانشیز، توسط بیمه نامه پرداخت نمی شود و بر اساس درصد مشخص شده توسط شرکت، فرد بیمه گزار متعهد به پرداخت آن می باشد.

معمولا هزینه فرانشیز بیمه نامه ها، 10 الی 30 درصد است. طبق تجربه افراد و شرکت های بیمه، توصیه شده افراد بیمه هایی با درصد فرانشیز کم تری را انتخاب کنند تا هزینه های شان تا حد امکان کاهش یابد.

تعهدات اصلی شامل چه موضوعاتی می شوند؟

معمولا تعهدات اصلی ذکر شده در بیش تر بیمه نامه ها، شامل پرداخت هزینه همراه کودکان زیر 7 سال و سالمندان بالای 70 سال، پرداخت هزینه انتقال بیمار، هزینه آمبولانس، شیمی درمانی و … می باشند.

در مورد اصول اولیه بیمه تکمیلی برای پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی اطلاعی دارید؟

برای بهره مند شدن از مزایای بیمه درمانی، باید برخی شرایط را رعایت کرد. این شرایط، در بیش تر شرکت های بیمه مشابه هستند. جالب است بدانید، در صورت عدم رعایت هر یک از این اصول، بیمه گزار و یا بیمه گر می توانند بدون هیچ مشکلی قرارداد خود را با طرف دیگر فسخ کنند.

بیمه گر، باید تمام تعهدات و هزینه های پرداختی را در قراردادهای خود مشخص کند و در صورت وجود هر گونه ابهام، موظف به برطرف کردن آن ها می باشد.

اصل حد اعلای حسن نیت، هم برای بیمه گزار و هم برای بیمه گر صدق می کند. به عنوان مثال، بیمه گزار در دریافت اطلاعات شخصی و … به شرکت بیمه، باید صداقت را شرط اصلی خود قرار دهد.

شرایط اولیه مربوط به بیمه درمانی، شامل موارد دیگری نیز می باشند که جهت اطلاع از آن ها، می توانید به شعب مختلف بیمه نامه ها در شهر خود مراجعه کنید.

بیمه نامه سامان، علاوه بر مراجعه حضوری، به صورت اینترنتی و از طریق سایت خود نیز به افراد خدمات ارائه می کند.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه نامه عمر زمانی سامانبیمه عمر مانده بدهکار سامان