در اخبار و مقالات

امروزه شرکت های بیمه ای متعددی وجود دارد که انواع خدمات بیمه ای را ارائه می دهند و هریک دارای خصوصیات و شرایط خاصی هستند. شرکت بیمه سامان یکی از قدیمی ترین شرکت های بیمه است که در طی سال های فعالیت خود خدمات متنوعی را عرضه نموده است.

از جمله طرح ها و خدمات بیمه سامان می توان به بیمه خدمات درمانی سامان اشاره نمود که دارای مزایای بسیاری است. اگر می خواهید این نوع بیمه بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

بیمه درمان تکمیلی سامان چیست؟

با توجه به بالا بودن هزینه های درمان و پزشکی تنها راه کاهش هزینه ها استفاده از بیمه خدمات درمان سامان است که می تواند در هنگام بیماری و یا بروز حادثه مانند تصادف و .. هزینه های بستری در بیمارستان، جراحی و … بیمه شدگان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این طرح در واقع یکی از مهم ترین و کاربردی ترین طرح های بیمه سامان است ، زیرا انسان ها همراه در معرض خطر انواع بیماری های مختلف قرار دارند و برای پرداخت هزینه های معالجه و درمان قطعا به بیمه نیاز خواهند داشت.

به بیانی دیگر می توان گفت که بیمه خدمات درمانی سامان یکی از طرح های بیمه سامان است که اگر در دوران سلامت خود حق بیمه پرداخت کنید می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

معمولا اکثر شرکت ها این بیمه را به صورت گروهی ارائه می دهند اما بیمه سامان جز چند شرکت محدودی است که افراد را به صورت انفرادی نیز تحت پوشش این بیمه قرار می دهد. البته لازم به ذکر است که شرط استفاده از این بیمه داشتن بیمه پایه است.

یعنی بیمه گذار باید ابتدا از بیمه پایه سامان استفاده نمایند تا بتواند مشمول این طرح گردد. در مواردی که افراد بیمه پایه نداشته باشند باید به جز هزینه حق بیمه سالیانه 18 درصد بیشتر نیز پرداخت نمایند تا به این ترتیب بتوانند از خدمات این طرح استفاده کنند.

بیمه تکمیلی سامان برای بیمه گذار دارای چه شرایطی است؟

افرادی که قصد دارند با مراجعه به شعبه بیمه سامان در نیاوران ویا دیگر شعبات از بیمه درمان سامان نیاوران استفاده کنند باید توجه داشته باشند که این بیمه دارای شرایط خاصی است که از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • شرط سنی بیمه شدگان

برای تمامی شرکت های بیمه ای سن متقاضیان بسیار اهمیت دارد و حتما در زمان عقد قرارداد آن را بررسی می کنند و محدودیت های سنی در نظر گرفته اند. این شرایط سنی در بیمه های گروهی و انفرادی متفاوت است. در بیمه های انفرادی حداکثر سن مورد پذیرش 70 و در بیمه های گروهی 60 سال است.

  • سابقه بیماری

تمامی متقاضیان بیمه های گروهی و انفرادی بیمه سامان باید در هنگام عقد قرارداد فرم پرسشنامه سلامت را تکمیل نمایند. تمامی آزمایشات و معاینات لازم توسط پزشک متخصص و معتمد بیمه باید صورت بگیرد.

  • دوره انتظار

منظور از مدت انتظار بازه زمانی است که پوشش های بیمه ای غیر فعال می باشند و شرکت بیمه سامان در مقابل بیمه گذاران هیچگونه تعهدی ندارد. این دوره برای بیمه شدگان گروهی و انفرادی شرایط یکسانی دارد و این دوره برای جراحی و بیماری های مزمن 3 ماه و برای زایمان 6 ماه است.

  • فرانشیز

فرانشیز یا به عبارتی سهم بیمه گذار از خسارات که بیمه تعهدی نسبت به پرداخت آن ندارد در بیمه درمانی سامان حدود 10 الی 30 درصد هزینه های درمان است. البته میزان فرانشیز بیمه تکمیلی انفرادی سامان برای تمامی بیمه ها 10 درصد می باشد.

  • سقف تعهدات

در بیمه نامه های گروهی بیمه سامان این مسئله تا حد زیادی وابسته به توافقات صورت گرفته میان شرکت بیمه و شرکت تقاضا دهنده بیمه است.

ولی در بیمه درمانی انفرادی طرح های مختلفی وجود دارد که دارای هزینه و سقف تعهدات مختلفی است که بیمه گذار متناسب با شرایط خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب نماید. در میان تمامی طرح های بیمه درمانی سامان بیمه طرح عقیق کامل ترین پوشش بیمه ای را ارائه می دهد.

استفاده از بیمه خدمات درمانی سامان چه مزایایی دارد؟

انتخاب و پرداخت حق بیمه خدمات درمانی سامان مزایای بسیاری را برای بیمه گذار به همراه دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • به بیمه های تکمیلی مالیات تقلق نمی گیرد
  • پرداخت هزینه بستری در بیمارستان
  • پرداخت هزینه های عمل جراحی خاص
  • پرداخت هزینه های دندانپزشکی
  • پرداخت هزینه های جراحی های سرپایی
  • پرداخت هزینه درمان عیوب انکساری چشم
  • پرداخت هزینه های تشخیصی و پارا کلینیکی
  • پرداخت هزینه های زایمان، ناباروری و نازایی

روش های پرداخت بیمه درمانی سامان

تفاوتی ندارد که بیمه درمان سامان زعفرانیه را تهیه کرده باشید یا از سایر شعبات در هر صورت شرایط پرداخت حق بیمه در تمامی شعبه های بیمه سامان یکسان است.

میزان حق بیمه معمولا بر اساس سن بیمه گذار و به صورت سالیانه مشخص می شود و بیمه گذار می تواند به صورت نقدی و یا اقساطی نسبت به پرداخت آن اقدام نماید. در صورتی که حق بیمه به صورت نقدی پرداخت شود از 10 درصد تخفیف برخوردار خواهد شد.

اما بیمه گذارانی که پرداخت اقساطی را انتخاب کرده اند باید ابتدا 30 درصد مبلغ کل را پرداخت نمایند و بقیه مبلغ باقی مانده را در شش ماه متوالی پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که در میان تمامی طرح های بیمه ای که شرکت بیمه سامان ارائه می دهد تنها طرح نسیم است که امکان پرداخت اقساطی هزینه آن وجود ندارد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید