در اخبار و مقالات

اگر اهل سرمایه گذاری هستید و بسیار آینده نگری می کنید، بیمه عمر سامان یکی از بهترین گزینه های شما برای سرمایه گذاری خواهد بود. همانطور که سرمایه گذاری در بانک، شرکت ها و حتی ارز دیجیتال بسیار سودآِور و مناسب است، تشکیل سرمایه با بیمه سامان نیز همین طور است.

با وجود اقتصاد کشور در این دوران و تورم هایی که وجود دارد، یکی از بزرگ ترین دغدغه های والدین، آینده فرزندان شان است. از هزینه های مربوط به تحصیل و کلاس های آموزشی گرفته تا هزینه های ازدواج مانند عروسی، خرید جهیزیه و… همه و همه این روزها ذهن والدین را مشغول کرده اند.

با این اوصاف بسیاری از پدر و مادرها از همان دوران کودکی فرزندشان به دنبال راهی هستند تا در چند سال آینده، اندوخته ای برای این هزینه ها داشته باشند و بتوانند نیازهای فرزندشان را تامین کنند. بیمه عمر سامان یکی از بهترین نوع بیمه ها برای موقعیت های این چنینی است.

بیمه عمر سامان چیست؟

همانطور که از نامش مشخص است، در این نوع بیمه نیز مانند سایر بیمه های عمر میان شخص بیمه شده و شرکت مورد نظر، یک قرارداد بسته می شود که در آن مدت زمانی تعیین می شود که شخص بیمه شده در طی آن، به صورت سالیانه مبلغی را به شرکت پرداخت می کند.

این مبلغ را فرد بیمه شده انتخاب می کند و می تواند با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، سال بعد مبلغ بیشتری را به شرکت پرداخت کند. مبلغ پرداختی به عنوان یک سرمایه برای شما ذخیره می شود و حتی بیمه عمر سامان منطقه یک، برای شما سود سالانه نیز در نظر می گیرد.

همانطور که همیشه گفته اند، حادثه خبر نمی کند. اگر زندگی شما دستخوش تغییر شود و اتفاقاتی مانند بیماری های خاص، از کار افتادگی در اثر تصادف یا کهولت سن و یا حتی فوت، بیمه عمر مبالغی را که به صورت سالانه پرداخت می کرده اید به همراه سود آن ها، به شما خواهد داد.

مزایای بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان

اگر بخواهیم مزایای بیمه عمر را به صورت کلی بیان کنیم، می توانیم بگوییم همین که مقداری خیال مان راحت باشد که اگر روزی به مشکل خوردیم، می توانیم از شرکت بیمه کمک بگیریم و حتی برای رغع مشکلات مالی، وام بگیریم خود امتیازی بسیار مثبت است. سایر مزایای بیمه عمر عبارتند از

  • داشتن اندوخته صندوق

همانطور که گفتیم، با توجه به قرارداد بیمه عمر سامان منطقه یک، بیمه شونده به صورت سالانه مبلغی را پرداخت می کند. بخش کمی از این مبلغ توسط شرکت برای هزینه پوشش های مختلف بیمه ای که ارائه می دهد، برداشته می شود و سایر مبلغ درون حسابی به نام صندوق اندوخته ریخته می شود.

سود هایی که به ما تعلق می گیرد هم به همراه این مبلغ، به صندوق اندوخته اضافه می شود. وقتی که یک قرارداد طولانی مدت با شرکت بسته باشید، بعد از چند سال به کل مبلغی که درون صندوق اندوخته دارید، یک سود مرکب تعلق می گیرد و باعث می شود که این اندوخته بیشتر شود.

  • امکان برداشت از حساب

درست است که بیمه عمر سامان نیاوران، یک قرارداد طولانی مدت است اما با این حال باز هم امکان برداشت از حساب در صورت نیاز وجود دارد. بعد از آن که یک سال از عقد قرارداد گذشت، از سال دوم امکان برداشت از صندوق اندوخته فراهم می شود و هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

  • گرفتن وام

با وجود اینکه می توان مبلغ پرداخت شده را از حساب برداشت کرد، اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند پول خود را نگاه دارند و به جای آن برای رفع مشکل خود، از شرکت بیمه وام بگیرند. بیمه سامان نیز امکان وام گرفتن به اندازه 90 درصد از صندوق اندوخته را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

پوشش های بیمه ای سامان

تا اینجا گفتیم که امکان برداشت از صندوق یا وام گرفتن در هر حالتی برای شخص بیمه شده، مجاز است. اما پوشش های بیمه ای دیگری نیز وجود دارند که در صورت بروز هر گونه حادثه برای شخص بیمه شده و یا فوت او، توسط بیمه عمر سامان به خانواده وی یا خود او، پرداخت می شود.

  • پوشش سرمایه فوت

اگر شخص بیمه شده به هر علتی فوت کند و از دنیا برود، بیمه سامان به خانواده وی مبلغی را به عنوان خسارت فوت دریافت می کند. اگر فرض کنیم که فرد به صورت سالیانه 12 میلیون تومان به بیمه پرداخت می کرده است، بعد از فوت او مبلغ 300 میلیون تومان به ذی نفعان او پرداخت می شود.

حالا اگر فرد نه به صورت طبیعی، بلکه به دلیل حادثه یا تصادف از دنیا رفته باشد، بیمه عمر سامان نیاوران به خانواده او مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون پرداخت خواهد کرد.

  • پوشش سرمایه از کار افتادگی

اگر شخصی به صورت دائمی و بر اثر تصادف یا سانحه از کار افتاده باشد، بیمه سامان به خود شخص مبلغ 300 میلیون تومان را به عنوان خسارت پرداخت خواهد کرد.

  • پوشش پرداخت مستمری از کار افتادگی

شخصی که بر اثر حادثه به صورت دائمی از کار افتاده باشد، به مدت 10 سال حق بیمه اش توسط خود بیمه پرداخت می شود و از پرداخت آن معاف خواهد بود. 2 برابر حق بیمه نیز مستمری می گیرد.

  • پوشش امراض خاص

افرادی که بیماری های خاص یا صعب العلاج دارند، می توانند از این پوشش استفاده کنند. اگر فردی دچار سکته قلبی یا مغزی و یا سرطان بشود، می تواند به اندازه 30 درصد از سرمایه فوت را دریافت کند.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید