در اخبار و مقالات

بیمه سامان ارتش برای کسانی که نیاز به یک شعبه و یا نمایندگی در این منطقه دارند، آماده به ارائه کلیه خدمات بیمه می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت انجام اموری مانند انواع بیمه مسئولیت، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و خانواده به این شعبه مراجعه نمایید، اما قبل از هر چیز خوب است که با خود کلمه بیمه و همچنین انوین آن آشنا شوید.

بیمه که لغت لاتین آن (Insurance) می باشد به معنای فرآیندی است که طی آن یک بیمه‌ گر تعهد می‌ کند که زیان احتمالی یک بیمه ‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ بنابراین، بیمه یکی از روش ‌های مقابله با ریسک است.

طی یک قرارداد بیمه، ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد که بیمه گذار نامیده می ‌شود به طرف دیگر که بیمه گر نامیده می ‌شود منتقل می ‌گردد.

بنا به تعریف، بیمه ‌گر شخصی حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌ گذار، جبران خسارت یا پرداخت مبلغ مشخصی را در صورت بروز حادثه تعهد می ‌کند. در مقابل، بیمه‌ گذار شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان و مال خود یا افراد دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌ دهد.

به بیان دیگر بیمه عبارت است از قراردادی که به موجب آن بیمه‌ گر تعهد می ‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف بیمه ‌گذار در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد.

بیمه حوادث بیمه سامان شعبه ارتش

از انواع بیمه ‌های اشخاص می ‌توان به بیمه حوادث بیمه سامان ارتش اشاره کرد که با بیمه کردن زندگی افراد خطر حوادث کاری و غیر کاری را پوشش می ‌دهد.

بیمه حوادث سامان با توجه به شغل افراد صادر می ‌شود و نوع شغل و فعالیت بیمه ‌گزار و همچنین نوع زندگی وی در ارایه و کیفیت پوشش ‌های بیمه ‌نامه بسیار مؤثر است.

مشاغل در این بیمه بر اساس سطح خطراتی که دارند به 5 گروه تقسیم می ‌شوند. بیمه حوادث سامان در ازای دریافت حق بیمه، بیمه‌ گزار را در مقابل حوادث شغلی و غیر شغلی بیمه می‌ کند و در صورت وقوع حوادث منجر به جرح، فوت، نقص عضو و از کار افتادگی که تحت پوشش بیمه ‌نامه باشد به بیمه ‌گزار و یا خانواده وی غرامت پرداخت می ‌کند.

بیمه حوادث بیمه سامان ارتش

بیمه حوادث بیمه سامان ارتش

پوشش ‌های بیمه حوادث سامان

با دریافت بیمه حوادث نمایندگی بیمه سامان  ارتش بیمه‌گزار در طی 24 ساعت شبانه‌ روز و تا پایان مدت قرارداد تحت پوشش ‌های این بیمه قرار می‌ گیرد. پوشش ‌هایی که در بیمه حوادث ارایه می ‌شود عبارتند از:

  • پرداخت غرامت فوت: در صورت فوت بیمه ‌گزار در اثر حوادث ناشی از کار و غیر آن، غرامت مذکور به خانواده و ذی ‌نفع بیمه ‌گزار پرداخت می ‌شود. حوادث منجر به فوت تحت پوشش بیمه حوادث بیمه سامان شعبه ارتش شامل خفگی، غرق شدن، برق ‌گرفتگی، مسمومیت غذایی یا شیمیایی، ابتلا به هاری، کزاز و سیاه‌زخم و غیره می باشد.
  • پرداخت غرامت نقص عضو: نقص عضو ممکن است کلی و دائم باشد یعنی بیمه‌ گزار پس از آن حادثه دیگر قادر به کار کردن و درآمد زایی نباشد. در این صورت غرامتی معادل سرمایه فوت به بیمه‌ گزار پرداخت می ‌شود. در غیر این صورت و در زمانی که نقص عضو جزئی یا موقت باشد ابتدا باید درصد نقص عضو مشخص شود و سپس معادل آن به بیمه ‌گزار خسارت پرداخت می‌ شود.
  • غرامت از کار افتادگی : اگر از کار افتادگی بیمه ‌گزار به طور دائم باشد غرامتی معادل سرمایه فوت به وی پرداخت می‌‌ شود. اگر از کار افتادگی موقت باشد متناسب با آن غرامت پرداخت می ‌شود که به آن غرامت روزانه می‌ گویند.

دیگر پوشش های بیمه حوادث بیمه سامان ارتش

در این قسمت سایر پوشش های بیمه حوادث بیمه سامان شعبه نیاوران را به طور کامل و جامع توضیح خواهیم داد:

  • غرامت روزانه: غرامت روزانه برای زمانی است که بیمه ‌گزار به طور موقت دچار از کار افتادگی شده است و بعد از گذشت یک دوره درمانی یا استراحت مجددا قادر به کار کردن خواهد بود. غرامت این دوره حداکثر برابر 12 ‌ده هزارم سرمایه فوت است.
  • پرداخت هزینه‌ های درمانی و پزشکی: سقف تعهدات در این پوشش بین 10 تا 20 درصد سرمایه فوت است. اگر بیمه‌ گزار در اثر حوادث در بیمارستان بستری شده و یا از امکانات پزشکی استفاده کند، برای پرداخت هزینه‌ های درمانی ایجاد شده می ‌تواند از بیمه حوادث بیمه سامان ارتش استفاده کند.
  • غرامت بستری: این غرامت نیز از غرامت‌ های فرعی بیمه حوادث است و در صورتی که بیمه‌ گزار در اثر حوادث تحت پوشش بیمه ‌نامه در بیمارستان بستری شود می ‌تواند این غرامت را دریافت کند. حداکثر غرامت پرداختی در این بیمه تا سقف 24 ده هزارم سرمایه فوت است.
نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه سامان پاسدارانبیمه سامان مینی سیتی