در اخبار و مقالات

استعلام بیمه مسافرتی سامان برای سفر های خارج از کشور با توجه به طرح انتخابی افراد متفاوت است. بیمه مسافرتی سامان از آن دسته بیمه هایی است که در مکان های مختلفی می توانید آن را خریداری کنید. شما می توانید از طریق سایت، آژانس های هواپیمایی و گردشگری و نمایندگی بیمه سامان در سراسر کشور این بیمه را تهیه کنید.

گستردگی شبکه خدمات فروش این بیمه نامه و نیز بیمه هایی که به صورت آنلاین خریداری می شوند، ممکن است بیمه شدگان را دچار تردید کند. در بعضی مواقع مشتریان برای این که از تقلبی نبودن بیمه خود مطمئن شوند، نیاز به بررسی اعتبار آن پیدا می کنند. این امر سبب می شود تا با خیال راحت مدارک خود را به سفارت تحویل دهند. همچنین افرادی که بیمه مسافرتی خود را گم کرده اند یا فراموش کرده اند که آن را با خود به سفر ببرند نیز با خیال آسوده سفر می کنند. در این مقاله ما به بررسی استعلام های موجود برای بیمه نامه مسافرتی می پردازیم.

نحوه استعلام بیمه مسافرتی سامان

قیمت های بیمه مسافرتی بر اساس شرایط و پوشش های آن محاسبه می شوند. هرچه بیمه مسافرتی شرایط بهتر و پوشش های کامل تری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد. برای استعلام بیمه مسافرتی سامان برای سفر های خارج از کشور راه های مختلفی وجود دارد. بعضی از شرکت ها قیمت بیمه مسافرتی را با طرح های مختلفی روی سایت خود دارند. بعضی قیمت ها به دلیل به روز نبودن سایت ها قدیمی هستند. بنابراین این روش برای استعلام قیمت مناسب به نظر نمی رسد.

روش دیگر برقراری تماس با شرکت های بیمه و استعلام تلفنی بیمه مسافرتی سامان است. در این روش ممکن است تماس تلفنی با برخی شرکت ها دشوار باشد و یا موفق به برقراری ارتباط نشوید.در این روش امکان مقایسه شرکت های بیمه مختلف بسیار وقت گیر و دشوار است. همچنین ممکن است برخی شرکت ها اطلاعات کامل را در تماس های تلفنی به شما ندهند.

مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی های بیمه یکی دیگر از روش های استعلام است. این روش نیز زمان بر و دشوار است. مخصوصا در صورتی که بخواهید حق بیمه چند شرکت را با یکدیگر مقایسه کنید، دشوار تر می شود. بنابراین راه مناسب استعلام بیمه مسافرتی سامان، یافتن سامانه ای است که بتوان از طریق آن طرح های مختلف را به همراه نمایندگی های ارائه دهنده مقایسه کرد. با این روش می توانید بهترین طرح را با قیمت مناسب خریداری کند.

چگونه از معتبر بودن بیمه مسافرتی سامان مطمئن شویم؟

همان طور که گفتیم، اطمینان از معتبر بودن بیمه نامه های مسافرتی برای افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند، اهمیت ویژه ای دارد. راه های مختلفی برای گرفتن استعلام بیمه مسافرتی سامان وجود دارد. ما در این جا به معرفی یکی از این روش ها می پردازیم.

آموزش نحوه استعلام بیمه مسافرتی

  • در ابتدا شما باید با یکی از مرورگر های کامپیوتر یا تلفن همراه خود سامانه ir را جستجو کنید.
  • بعد از ورود به سامانه در همان صفحه اصلی گزینه ای به نام کنترل اعتبار بیمه نامه وجود دارد.
  • روی گزینه کلیک کنید تا وارد صفحه اعتبار سنجی شوید.
  • در ادامه شماره پاسپورت خود را وارد کنید.
  • گزینه جستجو را بزنید.
  • در صورت معتبر بودن بیمه نامه به شما اطلاعات بیمه شده را نمایش می دهد و کلمه معتبر را به رنگ سبز در بالای آن می نویسد.
  • اگر می خواهید تصویر گواهی معتبر بودن بیمه نامه را نیز داشته باشید، می توانید در قسمت پایین سمت راست گزینه چاپ را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد یک فایل PDF برای شما دانلود می شود.

نکته: شما می توانید از این گواهی پرینت تهیه کنید یا آن را در گوشی خود داشته باشید. تمامی اطلاعات شما در صفحه اول این فایل ارائه می شود. با در دست داشتن گواهی استعلام بیمه مسافرتی سامان با خیال آسوده می توانید به سفر خود ادامه دهید.

نکته: سامانه سنهاب نیز یکی دیگر از سایت های معتبر برای گرفتن استعلام بیمه مسافرتی می باشد.

اصطلاحات مورد استفاده در استعلام بیمه مسافرتی سامان

در بیمه نامه از اصطلاحاتی استفاده می شود که شاید برخی از افراد با آن ها آشنایی نداشته باشند. ما در این قسمت چندین اصطلاح مورد استفاده در گواهی استعلام بیمه مسافرتی سامان را به شما معرفی می کنیم.

اصطلاحات عمومی

  • بیمه شده: در واقع همان فرد بیمه گذار است. به هر فرد ساکن و یا مقیم کشور ایران که کمتر از 70 سال سن داشته و تحت پوشش بیمه نامه معتبر مسافرتی صادره از طرف شرکت بیمه گر باشد.
  • حق بیمه : هزینه ای که بیمه شده در مقابل تعهدات بیمه گر می پردازد. انجام تعهدات بیمه گر منوط به پرداخت حق بیمه به نحوی که در قرارداد بیمه نامه توافق شده، می باشد.
  • موضوع بیمه : جبران هزینه های پزشکی و غیر پزشکی و ارائه سایر خدمات طبق شرایط مندرج در بیمه نامه
  • فرانشیز: بخشی از هزینه ها است که به عهده خود فرد است و توسط بیمه شده پرداخت می شود.
اصطلاحات تخصصی

در گواهی استعلام بیمه مسافرتی سامان علاوه بر اصطلاحات عمومی از برخی عبارات دیگر استفاده می شود. این عبارات، اصطلاحات تخصصی هستند که توجه به آن ها خالی از لطف نیست.

  • بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، فرزندان (کمتر از 18 سال)، پدر، مادر، برادر و خواهر بیمه شده می باشد.
  • صدمات بدنی: عارضه پزشکی است که به دلیل یک عامل ناگهانی، قهری و خارج از اراده و کنترل بیمه گذار، پس از شروع سفر بیمه شده به خارج به وجود آمده باشد.
  • بیماری: هرگونه تغییر در سلامتی بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه که توسط یک پزشک تشخیص و تایید شده باشد. البته باید این بیماری مادرزادی و ارثی نبوده و بیمه گذار سابقه آن بیماری را قبل از دریافت بیمه مسافرتی نداشته باشد.
  • بیماری حاد : هرگونه تغییر در سلامتی بیمه شده که باعث بستری شدن شخص در بیمارستان شود. همچنین بنا به نظر تیم پزشکی، بیمه گذار قادر به ادامه سفر در تاریخ برنامه ریزی شده نباشد و با این که جان فرد را به خطر بیاندازد.
  • قرنطینه اجباری پزشکی: عبارت است از انجام عملیات ایزوله و محدود کردن اجباری فرد به منظورجلوگیری از فراگیر شدن یک بیماری.

این ها بخشی از اصطلاحات پرکاربرد در گواهی استعلام بیمه مسافرتی سامان هستند. با داشتن اطلاعات در مورد هر یک از این اصطلاحات می توانید به راحتی از مفاد ذکر شده در آن  بهره مند شوید.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

خرید آنلاین بیمه مسافرتی سامانبیمه مسافرتی سامان شنگن