در اخبار و مقالات

بیمه مسافرتی سامان شنگن یکی از ملزومات دریافت ویزا می باشد. به صورت کلی، بیمه مسافرتی بیمه شدگان را در مقابل تهدیدات احتمالی در سفر های خارجی مصون می دارد. اگر به هر دلیلی سلامتی شما با مشکل مواجه شود و یا وسایلتان گم شوند، داشتن این نوع بیمه موجب آرامش خاطر برای شما است.

از آن جایی که در بیمه نامه های مسافرتی شنگن نام کشور خاصی ثبت نمی شود، در تمامی کشورهای این حوزه می توان از آن بهره برد. در واقع این خود یک مزیت برای بیمه مسافرتی محسوب می شود. ما در این مقاله سعی می کنیم که به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ دهیم.

آشنایی با بیمه مسافرتی سامان شنگن

افرادی که در مناطق شنگن زندگی می کنند برای سفر به کشور های دیگر عضو پیمان شنگن به ویزا نیاز ندارند. افرادی که شهروند این کشور ها نباشند، برای سفر به هر کدام از این کشور ها باید ویزا تهیه کنند. یکی از ملزومات تهیه ویزا، داشتن بیمه مسافرتی است. بیمه های مسافرتی در بین شرکت های مختلف بیمه شرایط متفاوتی دارند.

بیمه سامان از بهترین شرکت های موجود در زمینه بیمه نامه های مسافرتی است. این شرکت بیمه مسافرتی سامان شنگن را در انواع مختلف با میزان تعهدات و کیفیت مطلوبی در اختیار بیمه شوندگان قرار می دهد. بنابراین می توان این شرکت را یکی از شرکت هایی دانست که در حوزه بیمه مسافرتی خدمات کاملا متفاوت و ملموسی ارائه میکند.

این بیمه نامه مورد قبول و تایید سفارت های اروپایی عضو شنگن می باشد. از جمله این کشور ها میتوان به آلمان، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، هلند، اتریش، فرانسه، مجارستان، ایسلند، نروژ و غیره اشاره کرد. بعضی از سفارت ها مانند کانادا، استرالیا، آمریکا و انگلیس در کنار مدارک صدور ویزا درخواست بیمه مسافرتی معتبر رابرای زمانی که اقامت دارید، می کنند. به همین منظور ما پیشنهاد می کنیم که حتی در صورت کوتاه بودن سفرتان از این بیمه مسافرتی استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت بیمه مسافرتی شنگن

تمامی شرکت های بیمه ای اقدام به ارائه بیمه مسافرتی شنگن کرده اند. در این میان شرکت بیمه گر سامان، به ارائه بیمه مسافرتی شنگن می پردازد. آنچه که در تمام شرکت های بیمه بر قیمت بیمه مسافرتی تاثیر می گذارد عوامل مشترکی هستند. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

سن بیمه گذار

شرکت های بیمه، برای مشخص کردن میزان تفاوت قیمت ها بر اساس سن افراد گروه بندی هایی را ارائه می کنند. بالا رفتن سن افراد رابطه مستقیمی با افزایش قیمت بیمه مسافرتی سامان شنگن دارد. این گروه بندی به این صورت تعریف می شوند. رده های سنی تا 12 سال، 13 تا 65 سال، 66 تا 70 سال، 71 تا 75 سال، 76 تا 80 سال و بالای 80 سال. البته برخی از شرکت ها بالای 80 سال را بیمه نمی کنند.

طول مدت سفر

مدت زمانی که شما قصد سفر به خارج از کشور را دارید نیز جزو این عوامل هستند. شرکت های بیمه ای در این مورد نیز رده بندی های تعریف شده ای دارند. این طبقه بندی از 1 الی 7 روز شروع و به یک سال ختم می شود. با افزایش زمان سفر، قیمت بیمه مسافرتی سامان شنگن نیز بالاتر می رود.

سقف تعهدات

این عامل شرکت بیمه گذار را موظف می کند تا در مقابل بیمه گذار حداکثر تعهدات مالی را در طرح های مختلف در اختیار افراد قرار دهد. به عنوان مثال بعضی از شرکت های بیمه ، بیمه مسافرتی شنگن را با سقف 50 هزار یورو ارائه می کنند. بدین منظور که شرکت بیمه هزینه های درمانی بیمه شده را تا این سقف تعهد باید بپردازد. این نکته را نیز باید در نظر داشت که حداقل پوشش بیمه ای 30 هزار یورو می باشد.

پوشش های بیمه مسافرتی سامان شنگن

بیمه های مسافرتی پوشش های مختلفی را با توجه به سفر بیمه گذار شامل می شوند. این پوشش ها از بیمه گذار حمایت می کنند تا در مدت زمان سفر، لذت بیشتری را تجربه کند. بیمه مسافرتی سامان شنگن علاوه بر پوشش هایی که یک بیمه نامه مسافرتی شامل می شود از پوشش های دیگری نیز برخوردار است. این پوشش ها عبارتند از:

  • پرداخت هزینه های درمانی بیمه گزار در طول سفر مطابق با تعهدات بیمه نامه
  • پرداخت هزینه های کنسلی بلیط هواپیما و رزرو هتل
  • پرداخت هزینه های تغییر بلیت هواپیما، رزور هتل و بازگشت زود هنگام
  • پرداخت خسارات ناشی از سرقت منزل در زمانی که بیمه گزار در سفر است
  • پرداخت خسارات ناشی از سرقت تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت بیمه گزار
  • ارائه خدمات تشریفاتی فرودگاهی CIP
  • ارسال دارو از کشور مبدا به کشوری که بیمه شده در آن بستری است
  • استرداد بار مسافر در صورت فقدان یا اشتباه مسیر بار

این موارد تنها بخشی از پوشش های بیمه مسافرتی سامان شنگن هستند. علاه بر این موارد پوشش های مازاد دیگری را نیز به طور ویزه به بیمه گزار ارائه می دهد.

نحوه پرداخت خسارت بیمه مسافرتی شنگن

شرکت های بیمه برای ارائه خدمات بیمه مسافرتی سامان شنگن به مسافران خارج از کشور معمولا از شرکت هایی در خارج از مرز ایران کمک می گیرند. این شرکت ها به عنوان شرکت های پشتیبان یا کمک رسان تعریف می شوند. در صورتی که با مشکلی مواجه شوید می توانید در ابتدا با شرکت کمک رسان خود تماس بگیرید. در ادامه با ارائه مدارک مربوط به اصل بیمه نامه، اصل گذرنامه و گزارش های مرتبط با هزینه خسارت خود را دریافت می کنید.

چگونه بیمه مسافرتی سامان شنگن را آنلاین بخریم؟

از آن جایی که لزومی ندارد تا نسخه کاغذی بیمه نامه را در اختیار داشته باشید، بهترین و سریع ترین راه خرید آنلاین آن است. شما می توانید در هر زمانی که بخواهید بیمه مسافرتی سامان شنگن را خریداری کنید و از طریق ایمیل دریافت نمایید. در هنگام خرید توجه داشته باشید که بیمه مسافرتی شنگن چند سفره است. بنابراین نوع ویزای شما چند سفره یا مالتی محسوب می شود. حتما در زمان خرید دقت کنید تا نوع ویزای شما با بیمه ای که قصد خرید آن را دارید مطابقت داشته باشد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

استعلام بیمه مسافرتی سامان راهی آسان برای سفری مطمئنبیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی سامان