در اخبار و مقالات

امروزه هزینه های درمانی و پزشکی به شدت افزایش یافته است و همین مسئله موجب شده که بیمارانی که برای درمان بیماری خود در بیمارستان های دولتی و خصوصی بستری می شوند مجبور به پرداخت هزینه های سنگینی شوند. این هزینه ها گاهی اوقات به حدی زیاد است که پرداخت آن واقعا برای فرد بیمار دشوار است. برای رفع این مشکل می توان از بیمه درمانی استفاده نمود.

معمولا بیمارستان ها با اکثر شرکت های بیمه ای دارای قراردادهایی هستند که افراد تحت پوشش آن بیمه ها می توانند ضمن استفاده از خدمات درمانی بیمارستان هزینه کمتری را بپردازند.  گاهی اوقات شرایط این بیمه ها به گونه ای است که می توان تا 90 درصد هزینه های بیمارستانی را کاهش داد. یکی از بهترین شرکت های بیمه ای در این زمینه بیمه سامان است که خدمات متنوعی را ارائه می دهد. اگر می خواهید با بیمه درمان سامان بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

بیمه درمانی چیست؟

پیش از آنکه به معرفی بیمه درمانی سامان بپردازیم بهتر است که تعریفی از بیمه درمانی داشته باشیم. بیمه درمانی در واقع بیمه ای است که همه یا بخشی از هزینه های پزشکی شخص تحت پوشش خود را قبول می کند و می پردازد. بیمه گذار می تواند حق بیمه را به صورت ماهیانه یا کسر از حقوق بپردازد و از مزایای بی نظیر بیمه درمانی بهره مند شود. لازم به ذکر است که بیمه درمانی پوشش دهنده موارد مختلفی از جمله خسارات ناشی از تصادف، معلولیت یا مرگ و میر تصادفی، هزینه پزشکی و …می باشد.

بیمه درمان تکمیلی چیست؟

هر یک از بیمه های درمانی تنها بخشی از هزینه های درمانی را تحت پوشش قرار می دهند. امروزه با افزایش تورم و شرایط اقتصادی موجود در جامعه هزینه های درمانی خیلی بالا رفته و  در صورتی که فردی دچار بیماری شود نمی داند که میزان هزینه های پزشکی بستری در بیمارستان برای او چقدر خواهد شد. اما قطعا با هزینه  های گزافی روبرو می شود به همین دلیل بهتر است که از بیمه درمان تکمیلی استفاده نمایند تا بتواند میزان هزینه های بیمارستان را تا حدود 90 درصد کاهش دهد.

بیمه درمانی تکمیلی در واقع یک بیمه مکمل است که تمامی شرکت های بیمه ای آن را ارائه می دهند. این بیمه دارای شرایطی است که تمام یا بخشی از هزینه درمانی را تحت پوشش قرار می دهد. بیمه تکمیلی در برگیرنده موارد بیشتری است و با استفاده از آن می توان هزینه های درمانی جراحی و بستری بیمارستانی، دندانپزشکی، لیزر درمانی، درمان پاراکلینیکی و … را پرداخت. به عبارتی می توان گفت این بیمه طیف وسیعی از انواع خدمات درمانی را با سقف تعهدات بالا تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه درمان انفرادی بیمه سامان

بیمه درمانی سامان دارای انواع مختلفی است که یکی از آن ها بیمه درمان تکمیلی انفرادی می باشد. این بیمه به منظور جبران قسمتی از هزینه های درمانی به افرادی که متقاضی این بیمه هستند و هر نوع شرایطی که دارند ارائه می شود. در بیمه انفرادی تعداد نفرات اصلا مطرح نیست و افراد می توانند به تنهایی خود را بیمه نمایند. از دیگر مزایای بیمه درمانی انفرادی می توان به این موضوع اشاره نمود که این بیمه نیازی به اینکه بیمه شده دارای بیمه پایه باشد ندارد.

پوشش های بیمه درمانی سامان

بیمه درمانی سامان را می توان از شعب مختلف این بیمه دریافت نمود که یکی از آن ها نمایندگی مقصودی فرمانیه می باشد. بیمه درمانی تکمیلی سامان دارای مزایای بی نظیری است به نحوی که در این بیمه نامه تمامی پوشش ها به بیمه گذار ارائه می گردد. دسته بندی این پوشش ها به شرح زیر است.

  • هزینه های بستری که این هزینه ها شامل جراحی، رادیوتراپی، شیمی درمانی، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ شکن در بیمارستان ها و … می شود.
  • هزینه های پاراکلینیکی گروه 1 که در برگیرنده انواع اسکن، سونوگرافی، ماموگرافی، استرس اکو، انواع آندوسکوپی و … می شود.
  • هزینه های پاراکلینیکی گروه 2 که شامل هزینه های تست آلرژی، نوار عضله، نوار مغز، بینایی سنجی، تست ورزش، تست تنفسی و می شود.
  • اعمال جراحی تخصصی مانند سرطان، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه، مغز استخوان، مغز و اعصاب مرکزی و … می شود.
  • هزینه های جراحی های سرپایی مانند گچ گیری، شکسته بندی، بیوپسی، لیزر درمانی، تخلیه کیست، ختنه و …
  • هزینه های ویزیت و داروهای مجاز
  • هزینه های آمبولانس شهری و بین شهری
  • هزینه های درمان نازایی و ناباروری
  • هزینه های دندانپزشکی درمانی

نحوه دریافت خسارت بیمه درمانی سامان

پرداخت هزینه های درمانی افراد تحت پوشش بیمه سامان  به سه روش زیر انجام می شود.

  • مراجعه نمودن به مراکز درمانی طرف قرار داد به همراه معرفی نامه

در این مراکز بیمه گذار تنها به پرداخت هزینه هایی که خارج از تعهدات بیمه سامان است می پردازد و موظف به پرداخت فرانشیز نخواهد بود. البته به شرطی که سهم بیمه سامان از حداکثر سقف معرفی نامه بیشتر نشود. اما در مواردی که مرکز درمانی طرف قرار داد با بیمه سامان نباشد بیمار باید ضمن پرداخت هزینه های فرانشیز خارج از تعهدات بیمه مازاد سقف پرداخت را نیز بپردازد.

  • مراجعه نمودن به مراکز درمانی طرف قرار داد بدون معرفی نامه

در این صورت با توجه به تعرفه مرکز میزان خسارات محاسبه و پرداخت می گردد و میزان مابالتفاوت کسر می شود.

  • مراجعه نمودن به مراکز غیر طرف قرارداد

افراد تحت پوشش بیمه سامان که به مراکز درمانی غیر طرف قرار داد مراجعه می کنند حداکثر 4 ماه از تاریخ درج شده در مدارک پزشکی خود فرصت دارند جهت دریافت خسارت مراجعه کنند و مدارک پزشکی خود را ارائه دهند تا پس از بررسی های لازم هزینه های درمانی آن ها پرداخت گردد.

توجه داشته باشید افرادی که تحت پوشش بیمه درمانی سامان هستند برای آنکه بتوانند از مزایای این بیمه استفاده نمایند باید پیش از آنکه به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کنند به یکی از شعب بیمه سامان بروند تا بتوانند معرفی نامه دریافت کنند. با استفاده از انواع بیمه های درمانی تکمیلی انفرادی و گروهی سامان می توان میزان هزینه های درمانی بیمارستان را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید