در اخبار و مقالات

بیمه حوادث انفرادی سامان موضع این مقاله است. یکی از مهم ترین دوره های زندگی هر فرد، انتخاب شغل می باشد. شغل مورد نظر هر شخص با توجه به علاقه و یا حتی محدودیت ها متفاوت است و به این ترتیب، میزان در معرض خطر قرار گرفتن جان آن فرد، از دست دادن عضوی از بدن و … نیز به شغل او بستگی دارد.

نکته حائز اهمیت در این باره این است که هر انسانی در صورت مواجه شدن با یک آسیب ناشی از شغل و یا مانند آن، مجبور به پرداخت هزینه های سنگینی برای درمان و جبران جراحت وارد شده به بدن خود می باشد.

آسیب دیدن فردی که سرپرست خانوار بوده و به غیر از شغل او درآمد دیگری در زندگی آن خانواده وجود نداشته؛ خود مسئله ای قابل تامل است. چرا که همسر و فرزندان آن سرپرست، بعد از شرایط پیش آمده، به سختی می توانند مانند گذشته به امور خود رسیدگی کنند.

خوشبختانه برای گذر از این مشکل هم توسط مسئولان راه حلی ذکر شده و افراد شاغل در هر صنف و زمینه ای، با استفاده از بیمه حوادث، می توانند بخشی از خسارات وارده را جبران کنند.

بیمه نامه سامان، از بیمه ای به اسم بیمه درمان گروهی سامان نیز پشتیبانی می کند که در این مقاله درباره آن هم توضیح خواهیم داد.

بیمه حوادث انفرادی سامان

بیمه حوادث انفرادی سامان

بیمه حوادث انفرادی سامان به چند دسته تقسیم می شود؟

بیمه حوادث انواع مختلفی دارد که هر فردی با در نظر گرفتن شرایط خود و بیمه مورد توجه، می تواند خود را تحت پوشش آن قرار دهد.

بیمه حوادث خانواده: این بیمه توسط سرپرست خانواده و برای اعضا خانواده تهیه می شود؛ که با توجه به سن هر یک از اعضا، سرپرست باید مبلغ مشخصی را پرداخت کند.

بیمه حوادث تحصیلی: یکی از بیمه های بسیار محبوب نزد مدیران مدرسه و رئیس های دانشگاه ها می باشد که به منظور تامین امنیت و سلامت دانش آموزان و دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد.

بیمه حوادث گروهی: این بیمه، مختص کارکنان و کارگران است که در صورت قرار گرفتن تحت پوشش آن، بیمه در زمان بروز حوادثی از جمله فوت، نقض عضو و …؛ هزینه های پزشکی را این افراد را تامین خواهد کرد.

لازم به ذکر است، بیمه حوادث گروهی نیز برخی امور مانند شرط سن، عدم صدور بیمه برای افرادی که به علت آسیب به طور کامل از کار افتاده شده اند و مانند این ها را مورد توجه قرار می دهد و در صورت عدم برخورداری از تمام شرایط، فرد را بیمه نمی کند.

به عنوان مثال، یکی از بیمه های گروهی، بیمه درمان گروهی سامان است که توسط شرکت بیمه سامان، به انواع شرکت های خصوصی و دولتی ارائه می شود که هر سازمان باید خود به این منظوردرخواست دهد.

بیمه حوادث انفرادی: به عقیده برخی افراد، بیمه حوادث انفرادی، یکی از بهترین بیمه ها می باشد. چرا که، فارغ از زمان، مکان و نوع حادثه، از فرد حمایت می کند و به همین علت، مورد توجه اکثر مردم قرار گرفته است.

البته این بیمه تعدادی غرامت اصلی و فرعی دارد که هر بیمه گذار باید از آن ها اطلاع داشته باشد. به عنوان مثال، غرامت های فوت، نقص عضو، از کار افتادگی دائم و … در گروه غرامت های اصلی هستند.

یکی از جالب ترین نکته ها درباره غرامت های فرعی این است که علاوه بر پرداخت هزینه های پزشکی، مقدار هزینه بستری شدن فرد در بیمارستان، فارغ از تعداد روزها نیز بررسی می شود.

علاوه بر غرامت های ذکر شده، در صورت تمایل بیمه گزار، او قادر است غرامت های دلخواه خود را نیز به لیست اضافه کند تا در آینده دچار مشکل نشود.

مزایای استفاده از بیمه درمان گروهی بیمه نامه سامان

شرکت بیمه سامان، بیمه های گروهی را نیز مانند سایر بیمه نامه ها ارائه می دهد که یکی از آن ها بیمه درمان گروهی می باشد. از جمله مزایای آن می توان موارد زیر را نام برد:

طرف قرارداد با بیش از 1000 مرکز درمانی در شهرهای مختلف کشور

عدم نیاز به مراجعه حضوری برای ارائه مدارک خسارت

دریافت هزینه درمانی هریک از افراد بیمه شده به صورت خصوصی و جداگانه

و …

چگونه از میزان حق بیمه برای بیمه حوادث انفرادی اطلاع پیدا کنیم؟

حق بیمه برای بیمه حوادث انفرادی، به شغل بیمه گزار بستگی دارد. به این منظور، شغل ها به چند گروه که کم خطرترین شغل ها تا پرخطرترین آن ها را دربرمی گیرد تقسیم شده اند.

به عنوان مثال در گروه اول کارمندانی هستند که بیش تر کار خود را پشت میز انجام می دهند و در گروه آخر، مهندس های برق فشار قوی، کارکنان معدن و … توسط شرکت های بیمه ای از جمله بیمه سامان مشخص شده اند.

چه موضوعاتی میزان حق بیمه را تغییر می دهند؟

اگر بیمه گزار به لیست غرامت ها مواردی اضافه را نیز درج کرده باشد، حق بیمه او تغییر می کند و باید با توجه به آن ها حق بیمه جدیدی را مد نظر خود قرار دهد.

حق بیمه برای افرادی که کم تر از یک سال خود را بیمه کرده اند هم متفاوت است و مقدار آن، براساس روزهایی که فرد تحت پوشش بیمه است؛ مشخص خواهد شد.

بیمه حوادث انفرادی سامان

بیمه حوادث انفرادی سامان

شرایط سنی برای بیمه حوادث انفرادی سامان

شرط سنی برای استفاده از این بیمه نیز وجود دارد و میزان حداقل و حداکثری آن تعیین شده است. اما برای هر شرکت بیمه نسبت به دیگری تفاوت دارد.

برخی شرکت ها، کودکان 4 سال و سالمندان 80 ساله را پوشش می دهند و برخی نیز مانند بیمه سامان، شرط سنی خود را نوجوانان 12 سال تا سالمندان 75 سال ذکر کرده اند.

آیا بیمه نامه سامان هم بیمه حوادث انفرادی را دربرمی گیرد؟

شرکت بیمه معتبر سامان نیز علاوه بر بیمه درمان گروهی سامان، بیمه حوادث انفرادی، بیمه عمر، بیمه آتش سوزی و سایر بیمه های مورد نیاز مردم کشور را در پوشش خود قرار داده است.

در صورت تمایل برای خرید بیمه حوادث انفرادی برای خود و یا هر یک از عزیزان تان، با پرداخت مبلغی می توانید در طول یک سال خود را از خطرات هرگونه حادثه و حتی حمله حیوانات، مسمومیت های غذایی و دارویی و … حفظ کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیش تر درباره بیمه حوادث انفرادی این شرکت و یا سایر بیمه ها، می توانید به شعب مختلف آن در سراسر کشور مراجعه کنید و یا از اطلاعات موجود در سایت بیمه سامان بهره ببرید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه حوادث گروهی سامانبیمه آتش سوزی بیمه سامان