در اخبار و مقالات

یکی از قسمت های زندگی هر فرد، مسافرت و بازدید از جاذبه های گردشگری شهر و کشورهای مختلف می باشد.

در سال های اخیر، میزان رفت و آمد بین نقاط مختلف ایران و به خصوص مکان های توریستی، بسیار افزایش یافته است.

نکته حائز اهمیت این است که فارغ از اهمیت منطقه حضور ما و حتی رعایت همه نکات ایمنی، امکان رخ دادن حوادث گوناگون برای مان وجود دارد.

با استفاده از بیمه مسافرتی سامان؛ می توان سفری راحت و بی دغدغه را تجربه کرد. چرا که این بیمه، در صورت وجود هر گونه حادثه به بیمه گزاران خود خدماتی مناسب را ارائه می دهد.

اگر تا کنون نسبت به دریافت بیمه مسافرتی اقدام نکرده اید و یا اطلاعی درباره پوشش ها و هزینه آن ندارید، در این مقاله با ما همراه باشید!

درباره بیمه مسافرتی چه می دانید؟

همان طور که گفته شد، بیمه های مسافرتی برای زمان سفر کاربرد دارند و خدمات فراوانی را در طول سفر به مردم ارائه می دهند.

جالب است بدانید، با استفاده از این بیمه می توانید در یک مدت زمان مشخص، تعداد سفر مشخص و یا نامحدود داشته باشید. نکته دیگر این است که علاوه بر سفرهای داخلی، در سفرهای خارجی نیز می توان از این بیمه استفاده کرد.

بیمه مسافرتی ارزان سامان، پوشش های بی شماری دارد و اکثر موارد مورد نیاز هر مسافر را شامل می شود. ولی بیمه گزاران در صورت تمایل، با پرداخت هزینه بیش تر می توانند از سایر پوشش ها هم بهره مند شوند.

مزایای بیمه مسافرتی سامان

گاهی اوقات، به دلیل مشکلات مختلفی مانند انواع ممنوعیت های سفر، وضعیت جوی، بیماری، عدم امکان حضور در مقصد به علل امنیتی و مانند آن ها، سفر با تاخیر شروع می شود و یا فرد به ناچار مجبور است سفر خود را لغو کند.

در این مواقع؛ بیمه نامه سامان علاوه بر پرداخت هزینه های کنسلی سفر برای بیمه شده، هزینه های لغو هر یک از سمینارهای مد نظر فرد به علت حادثه را نیز جبران می کند.

در طول سفر؛ هر یک از مسافران ممکن است با مشکلاتی مانند گرمازدگی، مسمومیت های غذایی، تصادف و … مواجه شوند. بیمه مسافرتی ارزان بیمه نامه سامان با قراردادی که با مراکز معتبر درمانی در سراسر کشور دارد، در چنین شرایطی برای افراد مراقبت های پزشکی لازم را به عمل می آورد.

یکی از خدمات بی نظیر فرودگاه، CIP است که هزینه آن اندکی بالا می باشد. مسافران علاقه مند به استفاده از چنین خدماتی، در صورت خرید بیمه مسافرتی سامان؛ تا 100 درصد می توانند از تخفیفات این مجموعه بهره مند شوند.

از جمله حوادث غیر قابل اجتناب در طول سفر، دزدی و سرقت است. اگر تلفن همراه، لپتاپ و سایر وسایل الکترونیکی شما مفقود و یا با سرقت مواجه شوند، این بیمه بدون هیچ مشکلی هزینه ها را برای تان جبران می کند.

بیمه سامان، هزینه های بالای دندانپزشکی را نیز با بیمه مسافرتی تحت پوشش خود قرار می دهد. فرانشیز این حالت، حداقل میزان ممکن در نظر گرفته شده است.

پوشش های بیمه مسافرت سامان، تنها به موارد ذکر شده ختم نمی شوند. برای اطلاع از سایر پوشش ها، می توانید به پورتال بیمه نامه سامان و یا نمایندگی های آن مراجعه کنید.

اعتبار بیمه مسافرتی سامان در کشورهای مختلف

جالب است بدانید، بیمه مسافرتی ارزان این بیمه نامه، در اکثر کشورها از جمله کشورهای عضو شینگن اعتبار دارد. هزینه بیمه مسافرتی شما، با توجه به کشور انتخابی تان محاسبه می شود.

برای سفر به کشورهای غیر شینگن نیز تهیه بیمه بلامانع است. سفارت برخی کشورها، در رابطه با بیمه مسافرتی قوانین محکمی دارند و برخی نیز الزامی نسبت به نشان دادن بیمه شما نشان نمی دهند.

بیمه مسافرتی برای سفرهای طولانی مدت

گاهی اوقات سفرهای کاری، زیارتی و تفریحی، مدت زمان بیش تری نسبت به سفرهای معمولی طول می کشند. خوشبختانه، بیمه سامان برای این گونه سفرها نیز بیمه ارائه می دهد.

طرح های موجود در شرکت سامان، مدت زمان 6 ماهه و یک ساله را نیز شامل می شوند که شما با توجه به طول مدت سفرتان می توانید نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید.

بیمه مسافرتی برای انواع سفر

سفرها، طیف وسیعی از سفرهای دانشجویی، زیارتی، کاری، تجاری، ورزشی و … را شامل می شوند. برخلاف تصور عده ای از افراد، برای هر یک از سفرهای ذکر شده، بیمه سامان، بیمه مسافرتی ارزان صادر می کند.

به یاد داشته باشید که در صورت تهیه بیمه در خارج از ایران، بیمه شما فاقد هرگونه اعتبار بوده و بیمه نامه تعهدی دربرابر شما ندارد. لذا بیمه مسافرتی خود را قبل از سفر و در مرزهای ایران تهیه کنید.

میزان حق بیمه و فرانشیز چگونه تعیین می گردد؟

در اکثر بیمه ها از جمله بیمه مسافرتی، میزان حق بیمه بیش تر به سن بیمه گزار بستگی دارد. در این بیمه، مقصد و تعداد روزهای سفر شما نیز به عنوان عاملی تاثیر گذار شناخته می شوند.

با در نظر گرفتن کشورهای عضو شینگن و یا خارج از این محدوده، میزان حق بیمه متفاوت است. اما بیمه نامه سامان با هدف امکان فرصت استفاده از بیمه مسافرتی برای همه افراد، کم ترین مبلغ را برای حق بیمه تعیین کرده است.

در صورت تمایل به دریافت بیمه مسافرتی ارزان برای سفرهای گروهی، می توانید از تخفیفات بیمه نامه سامان بهره مند شوید. به عنوان مثال، برای گروه های 2 الی 10 نفر، 5 درصد تخفیف وجود دارد که با بالا رفتن تعداد اعضا، میزان تخفیف نیز افزایش می یابد.

چگونه از بیمه مسافرتی خود استفاده کنیم؟

در زمان وقوع حادثه، می توانید با یکی از شماره های بیمه نامه سامان تماس حاصل فرمایید. پس از پیگیری های شرکت، میزان خسارت یا برای حساب بیمه گزار و یا برای حساب مرکز واقعه ای که فرد به هزینه خسارت آن نیاز دارد، پرداخت می شود.

اگر به هر دلیلی نتوان در زمان حادثه هزینه خسارت را پرداخت کرد، پس از بازگشت بیمه گزار به ایران، بیمه نامه با بررسی مدارک دریافت شده، تمامی هزینه ها را برای فرد واریز می کند. در این شرایط، همراه داشتن اصل مدارک شناسایی، پاسپورت و بیمه نامه ضروری است.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید