در اخبار و مقالات

بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور یکی از ابزار های مفید برای حفظ سلامتی در برابر اتفاقاتی که ممکن است در هنگام سفر با آن ها مواجه شوید. این بیمه با کاهش هزینه های مالی و استرس ناشی از اتفاقات لذت سفر را چندین برابر می کند.

بیشتر افراد زندگی پر مشغله ای دارند که باید میان کار و زندگیشان تعادل برقرار کنند. بیمه مسافرتی سامان یکی از موارد ضروری است که باید همراه با مسافر باشد تا در برابر هزینه ها در هنگام مواجهه با بیماری از وی حمایت کند. ما در این مقاله به بررسی این بیمه نامه می پردازیم.

آشنایی با بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور

همان طور که تا به این جا گفتیم بیمه مسافرتی برای محافظت از بیمه گزاران در برابر حوادث احتمالی کاربرد دارد. بعضی از سفارت خانه ها برای صدور ویزا به داشتن این بیمه نامه نیاز دارند. تفاوت نرخ ارز در کشور ما نسبت به کشور های خارجی بیشتر است. همین امر سبب می شود تا هزینه های درمان نیز در این کشور ها بسیار سنگین باشد. به عنوان مثال اگر شما دچار یک سرما خوردگی ساده شوید و هزینه درمان آن را نداشته باشید، هزینه های زیادی برای شما رقم خواهد خورد.

همچنین فرض کنید که شما در هنگام سفر وسائل و یا چمدانتان را گم کرده باشید. در این صورت اگر شما بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور را تهیه کرده باشید، به راحتی می توانید هزینه خسارت مفقود شدن آن ها را دریافت کنید. بنابراین به نظر می رسد که این بیمه نامه مزایای خوبی برای بیمه شدنگان دارد و تهیه کردن آن برای سفر های خارجی منطقی به نظر می رسد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این بیمه نامه چگونه خدمات ارائه می کند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که شرکت های بیمه ایرانی، در خارج از کشور شعبه ای ندارند و نمی توانند خدمات ارائه کنند. به همین دلیل با شرکت هایی که به شرکت های کمک رسان یا پشتیبان معروف هستند، همکاری می کنند. در واقع این شرکت ها هستند که در خارج از کشور به بیمه گزاران خدمات ارائه می کنند.

هر یک از شرکت های بیمه ای با چند کمک رسان همکاری می کنند. بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور نیز شامل چندین شرکت پشتیبان است که برای دریافت خدمات باید به شرکت کمک رسان درج شده در قرارداد خود مراجعه کنید.

مزایای بیمه سامان مسافرتی

تاکنون با بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور آشنا شدید. در ادامه به معرفی مزایای این بیمه نامه می پردازیم تا اهمیت خرید آن برای شما واضح تر گردد. این مزایا عبارتند از:

  • پرداخت هزینه های پزشکی و بستری شدن در بیمارستان در خارج از کشور
  • جابجایی یا بازگرداندن بیمه گزار به کشور در مدت زمان سفر در صورت بروز بیماری یا حادثه
  • پرداخت هزینه فوریت های دندانپزشکی
  • بازگشت اعضای خانواده همراه با بیمه گزار به کشور
  • فرستادن یکی از اعضای درجه یک خانواده در صورت اضطرار به کشور مقصد
  • بازگرداندن جسد بیمه شده
  • مساعدت و مشاوره های حقوقی در صورت عدم رعایت قوانین شهروندی توسط بیمه گزار
  • سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور
  • بازگرداندن کودکانی که در صورت وقوع حادثه بی سرپرست مانده اند.
  • فرستادن پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری
  • جبران خسارت تاخیر در رسیدن چمدان ها
  • جبران خسارت مفقودی چمدان های تحویل شده
  • پوشش تاخیر در پرواز

این موارد تنها بخشی از مزایای بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور هستند. ارائه خدمات کمک رسانی به صورت 24 ساعته در تمام نقاط جهان امکان پذیر است. همچنین در هر زمان و مکانی از پشتیبانی اپراتورهای فارسی زبان بهره مند می شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نیاز به  پرداخت هزینه ها در سفر و رجوع مجدد به شرکت بیمه برای دریافت آن ها را نخواهید داشت.

بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور در حوزه شنگن

افرادی که در کشور های عضو منطقه شنگن سکونت ندارند از جمله ایران، باید برای سفر به این کشور ها ویزای آن را داشته باشند. لازمه تهیه ویزا نیز داشتن بیمه مسافرتی است. بیمه سامان یکی از شرکت هایی است که بیمه مسافرتی را در انواع مختلف و با کیفیت مطلوب ارائه می کند. علاوه بر مزایایی که در بالا گفته شد، بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور در حوزه شنگن پوشش های متفاوتی دارد. این پوشش ها عبارتند از:

  • هزینه های درمانی بیمه گزاردر هنگام سفر را مطابق با تعهدات بیمه نامه می پردازد.
  • هزینه های کنسلی بلیت هواپیما و رزرو هتل نیز پرداخت می شود.
  • هزینه های تغییر بلیت هواپیما، رزرو هتل و بازگشت زودهنگام را پرداخت می کند.
  • پرداخت خسارات ناشی از سرقت منزل در زمانی که بیمه گزار در سفر است.
  • خسارات ناشی از سرقت تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت بیمه گزار نیز پرداخت می شود.
  • خدمات تشریفاتی فرودگاهی CIP نیز ارائه می شود.

کشور های عضو محدوده شنگن که بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور در مقابل آن ها متعهد به پرداخت این هزینه ها می باشد، عبارتند از: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت و یونان.

طرح زیارتی بیمه مسافرتی سامان

به دلیل گسترش روز افزون سفر های زیارتی به عتبات عالیات و اماکن متبرکه، بیمه سامان مسافرتی خارج از کشور طرح مخصوص زیارتی را ارائه نموده است. در این طرح پوشش ها و نیاز های مخصوص این گروه از مسافرین و با توجه به خاص بودن شرایط منطقه خاورمیانه خدمات ارائه می شوند.

متاسفانه کشور عراق در حال حاضر درگیر جنگ داخلی است. بنابراین جدی ترین خطر برای مسافرانی که قصد عزیمت به این کشور را دارند، فوت و حوادث ناشی از اقدامات تروریستی و نیز جنگ و شورش می باشد. طرح زیارتی بیمه مسافرتی سامان این خطرات را در کشور عراق تحت پوشش قرار می دهد. این طرح درحالی توسط شرکت بیمه سامان ارائه می شود که خطرات ذکر شده بخشی از موارد استثنا و خارج از پوشش بیمه می باشد. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی برای بیمه گزاران نخواهد بود.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه مسافرتی بانک سامانخرید آنلاین بیمه مسافرتی سامان