در اخبار و مقالات

بیمه سامان قیطریه برای اهالی این.محله یک نعمت بزرگ است، چرا که با وجود این.شعبه دیگر شما مجبور نیستید کارهای.مربوط به بیمه خودتان را به دلیل.دوری راه، ترافیک،کمبود وفت و غیره به تعویق.بیاندازید و یا به نمایندگی دیگری که دور از محل.زندگیتان است مراجعه نمایید.

خوب است برای انجام هر کاری اطلاعات کامل و جامعی از آن موضوع داشته باشیم، در این مطب ما قصد داریم یک سری اطلاعات را در خصوص بیمه در اختیار شما قرار دهیم.

نخستین رشته بیمه

نخستین رشته بیمه، بیمه آتش سوزی بود که ابتدا وارد.ایالات متحده آمریکا شد، لازم به ذکر است بگوییم که امروزه.در نمایندگی بیمه سامان قیطریه هم این رشته از بیمه.انجام می شود. شهرهای کوچک در این کشور خانه هایی.از جنس چوب داشتند و تجهیزات اطفای حریق.در این شهرها به اندازه کافی وجود نداشت.

نخستین شرکت بیمه در آمریکا، یک انجمن.تعاونی بود که در سال 1735 میلادی در.شهر چارلستون در ایالت فلوریدای.جنوبی تأسیس شد. اما این شرکت شش.سال بعد، در سال 1741 به دلیل بروز.آتش سوزی بزرگ در چارلستون، ورشکسته شد.

در سال 1752 نیز شرکت.بیمه دیگری با نام P.C.I.H.L.F با اقتباس از.شرکت های بیمه اروپایی توسط بنجامین.فرانکلین تاسیس شد که این شرکت نیز به دلیل.فعالیت شرکت های رقیبی که پس از آن.در آمریکا شروع به کار کردند، در.سال 1770 به فعالیت خود خاتمه داد.

سابقه بیمه در ایران

سابقه فعالیت بیمه در ایران به صورت غیر رسمی بیش از یک قرن است. نخستین بار در سال 1289 خورشیدی دو شرکت بیمه خارجی به تأسیس نمایندگی در ایران اقدام کردند.

تاسیس شرکت سهامی بیمه در 15 آبان 1314 و تصویب قانون بیمه در 7 اردیبهشت 1316 را باید نقطه آغاز تحولات بازار بیمه کشور دانست. با تصویب این قانون حدود ۱۰ شرکت بیمه خارجی، شعب و نمایندگی های خود در ایران را ثبت کردند.

درسال 1329 نخستین شرکت بیمه خصوصی ایرانی به نام بیمه شرق تأسیس شد و پس از آن در دهه های بعد، تعداد دیگری از شرکت های بیمه خصوصی ایرانی و یا با سرمایه گذاری مشترک ایرانی و خارجی در ایران آغاز به فعالیت کردند.

شرکت بیمه سامان نیز در تاریخ 27/ 11/ 1383 به منظور ارائه خدمات بیمه های بازرگانی در رشته بیمه‌ های اموال، بیمه مسئولیت و اشخاص فعالیت خود را آغاز کرد. بیمه سامان قیطریه و بیمه سامان نیاوران نیز اخیرا فعالیت خود را در این مناطق شروع کرده اند.

اصطلاحات بیمه سامان قیطریه

بیمه ‌گر: شرکت بیمه‌ ای است که مشخصات آن در ‌بیمه ‌نامه درج شده است و در ازای دریافت ‌حق‌ بیمه، متعهد به جبران خسارت های احتمالی طبق شرایط مندرج در ‌بیمه‌ نامه می باشد. در اینجا بیمه سامان قیطریه به عنوان بیمه گر محسوب می شود.

نمایندگی بیمه سامان قیطریه

نمایندگی بیمه سامان قیطریه

بیمه‌ گذار: شخص حقیقی یا حقوقی است که مالک موضوع بیمه است یا به یکی از عناوین قانونی، نمایندگی مالک یا ذی نفع را داشته یا مسئولیت حفظ موضوع بیمه را از طرف مالک دارد و قرارداد بیمه را با ‌بیمه‌ گر منعقد ‌می کند و متعهد پرداخت ‌حق ‌بیمه آن ‌می باشد.

بیمه شده: شخصی است که حیات یا سلامت او موضوع بیمه قرار می ‌گیرد.

ذی نفع بیمه: شخصی است که بنا به درخواست ‌بیمه‌ گذار نام وی در ‌بیمه ‌نامه درج گردیده است و تمام یا بخشی از خسارت به وی پرداخت می ‌شود.

پرداختی ‌حق ‌بیمه: مبلغی است که در ‌بیمه ‌نامه مشخص شده و ‌بیمه‌ گذار موظف است آن را هنگام صدور ‌بیمه‌ نامه یا به ترتیبی که در ‌بیمه ‌نامه مشخص می شود به ‌بیمه ‌گر پرداخت نماید.

موضوع بیمه: ممکن است اموال شخص بیمه گذار باشد، که شامل خود اموال یا سود و منفعت حاصل از آنها است، و یا هر حق مالی یا هر نوع مسئولیت حقوقی، و یا بیمه عمر یا نقص یا شکستن عضوى از اعضاء بدن انسان. همچنین ممکن است بیمه برای حادثه یا خطری باشد که از وقوع آن بیمه گذار متضرر می گردد.

فرانشیز: بخشی از هر خسارت است که به عهده ‌بیمه‌ گذار است و میزان آن در ‌بیمه‌ نامه مشخص ‌می‌گردد.

مدت اعتبار ‌بیمه ‌نامه: شروع و پایان مدت اعتبار ‌بیمه‌ نامه به ترتیبی خواهد بود که در ‌بیمه‌ نامه معین ‌می گردد.

نمایندگی بیمه سامان  قیطریه

محله قیطریه از شمال به حکمت، از جنوب به اختیاریه منتهی می شود و از غرب به الهیه و از سمت شرق چیذر محدود شده است.

از خیابان‌های ‌‌این منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوار اندرزگو
  • خیابان شریعتی
  • خیابان قیطریه
  • بلوار صبا
  • بلوار کاوه
  • بزرگراه صدر
  • خیابان چیذر
  • خیابان فرمانیه

کادر کارشناسی بیمه سامان قیطریه با برخورداری از تحصیلات دانشگاهی و آشنایی کامل با صنعت بیمه، زیر نظر مدیران با تجربه، سعی در حفظ منافع بیمه شدگان خود داشته و می کوشند با ارایه مشاوره در زمینه مدیریت ریسک، از بروز خسارات احتمالی برای بیمه گذاران پیشگیری نمایند.

بیمه سامان شعبه قیطریه با اعتقاد به لزوم تعامل و همدلی با گروه های ذینفع همواره درصدد است، با اتکا به سرمایه های مالی و انسانی مناسب، خدمتی متمایز را برای بیمه گذاران خود به ارمغان آورد. لازم به ذکر است بگوییم که بیمه سامان تجریش نیز برای افرادی که در این منطقه سکونت دارند نیز آماده به ارائه خدمات می باشد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه سامان تجریشبیمه سامان فرمانیه