در اخبار و مقالات

بیمه سامان فرمانیه در این منطقه به جهت.تسهیل امور بیمه شما عزیزانی که در ناحیه.سکونت دارید و نیاز به یک نمایندگی و یا شعبه دارید، به وجود آمده است.

در این مطلب قصد داریم برای شما درباره ی.تاریخچه بیمه و همچنین اموری که امروزه در مورد.بیمه بسیار پر طرفدار است صحبت کنیم. امیدواریم این مطلب بتواند برای.شما مفید باشد و به بسیاری از سوال های شما پاسخ دهد.

محدوده فرمانیه از سمت شمال به جماران و سمت.جنوب به قیطریه منتهی می‌ شود. همچنین از سمت شرق به کاشانک و.از سمت غرب به حکمت متصل است.

خیابان‌ های این محله عبارتند از: دیباجی شمالی، آذر مینا، کوهستان.هشتم، نارنجستان هفتم و نارنجستان یکم، تنگستان.دوم، عسگریان و مهمان‌ دوست.

لازم به ذکر است بگوییم که در صورت.داشتن سوالاتی در رابطه با نمایندگی بیمه سامان تجریش می توانید به مطلب نوشته.شده درباره ی آن مراجعه فرمایید.

تاریخچه بیمه در ایران

نخستین قانون بیمه در ایران، در سال 1316 به.تصویب مجلس شورای ملی رسید. این قانون در ۳۶ ماده تهیه شده ‌است.و در حال حاضر نیز معتبر است.

پس از جنگ جهانی دوم، بسیاری از شرکت‌.های بیمه خارجی، شعب و نمایندگی ‌های.خود را در ایران تعطیل کردند؛ چرا که بر اساس یک مصوبه قانونی، برای ادامه فعالیت در ایران می‌ بایست ودیعه نقدی خود را تا پانصد هزار دلار افزایش می ‌دادند؛ بنابراین به ‌استثنای چند شرکت معدود، مابقی شرکت‌ های.خارجی تصمیم به ترک ایران گرفتند و به این.ترتیب، از سال 1329، به ‌تدریج، زمینه برای تأسیس.شرکت‌ های بیمه خصوصی ایرانی مانند نمایندگی بیمه سامان فرمانیه نیز فراهم شد.

صنعت بیمه در ایران

حتما برایتان باید جالب باشد تا بدانید صنعت.بیمه در ایران چه مراحلی را طی کرده است که امروزه.شرکت های زیادی نظیر بیمه سامان فرمانیه و یا بیمه سامان قیطریه مشغول خدمت گذاری می باشند.

با افزایش درآمد های ارزی کشور.در اواخر دهه 1340، بار دیگر تمایل شرکت‌ های.خارجی برای حضور در ایران افزایش پیدا کرد، در حالی که احتمال می ‌رفت.شرکت‌ های نوپای داخلی آسیب ‌پذیری زیادی.داشته باشند؛ بنابراین، در سال 1350 بیمه مرکزی ایران به عنوان مقام ناظر دولتی.در صنعت بیمه کشور، تأسیس شد و به موجب قانون تأسیس.بیمه مرکزی، وظیفه تنظیم و هدایت بازار.بیمه کشور را بر عهده گرفت.

تا قبل از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، یک شرکت دولتی، دوازده شرکت خصوصی و دو مؤسسه بیمه خارجی در کشور فعالیت می‌کردند.

در 4 تیر سال 1358، بنا به مصوبه شورای انقلاب، دوازده شرکت خصوصی مذکور، ملی اعلام شدند و اداره این شرکت‌ ها به دولت واگذار شد، همچنین پروانه فعالیت دو شرکت خارجی نیز لغو شد.

به موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در آبان 1358 به تصویب رسید، صنعت بیمه در جوار شماری از صنایع بزرگ دیگر، به ‌صورت مالکیت عمومی در اختیار دولت قرار گرفت.

بیمه عمر بیمه سامان فرمانیه

بیمه عمر بیمه سامان فرمانیه ، نوعی از بیمه است که بر اساس آن بیمه‌ گذار طی مدت معینی حق بیمه پرداخت می ‌کند و در عوض، بیمه‌ گر متعهد می ‌شود که در صورت فوت فرد بیمه‌ شده، ابتلا به بیماری‌ های خاص یا زنده ماندن، مبلغ معینی را به صورت یک جا یا به صورت مستمری، به بیمه ‌گذار، بیمه ‌شده یا فرد تعیین شده از سوی وی پرداخت نماید. انواع بیمه عمر عبارتند از:

  • بیمه عمر زمانی
  • بیمه عمر و تشکیل سرمایه
  • بیمه عمر مانده بدهکار
  • بیمه بازنشستگی تکمیلی
نمایندگی بیمه سامان فرمانیه

نمایندگی بیمه سامان فرمانیه

بیمه عمر زمانی: این نوع بیمه در بیمه سامان شعبه فرمانیه عموماً در کنار بیمه تکمیلی درمان گروهی برای شرکت ‌ها و موسسات صادر می‌ شود، به منظور برخورداری بیمه گزاران از پوشش خسارت فوت در زمان معین اشتغال در شرکت یا مؤسسه مذکور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیمه عمر و تشکیل سرمایه: با بیمه عمر و تشکیل سرمایه بیمه شده با پرداخت حق بیمه پس از مدت مشخصی از خدمات موجود در بیمه نامه بهره ‌مند می‌ شود.

بیمه عمر مانده بدهکار یا بیمه وام : گیرنده وام با پرداخت حق بیمه، وام خود را مقابل حوادثی که موجب عدم پرداخت اقساط وام بیمه می شود را بیمه می ‌نماید.

بیمه بازنشستگی تکمیلی: سنوات، اولین بیمه تکمیلی بازنشستگی است که علاوه بر ارائه پوشش‌ های بیمه ‌ای، یک سرمایه‌ گذاری مطمئن برای کارمندان و کارفرمایان می ‌باشد.

برخی از امور نمایندگی بیمه سامان فرمانیه

بیمه آتش ‌سوزی ، رشته ‌ای از بیمه است که بیمه‌گر یعنی بیمه سامان نیاوران طی آن در قبال دریافت حق بیمه، جبران خسارت‌ های وارد شده بر ساختمان‌ ها و دارایی ‌های بیمه ‌گذار در اثر آتش ‌سوزی، انفجار و صاعقه را تعهد می‌ نماید. همچنین بیمه آتش‌سوزی بیمه سامان فرمانیه پوشش‌ های تبعی همچون سیل زلزله، طوفان ،تگرگ و سرقت را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه حوادث، به مجموعه گسترده ‌ای از بیمه ‌نامه ‌های فردی یا گروهی اطلاق می‌ شود که طی آن افراد بیمه شده در مقابل بروز حوادث مختلفی از جمله تصادف، سقوط و غیره بیمه می‌ شوند. منظور از حادثه، مجموعه ای از اتفاقات غیر عمدی و غیر قابل پیش ‌بینی‌است که موجب ضرر یا زیانی شود. خسارت پرداختی از سوی بیمه سامان شعبه فرمانیه به بیمه شده ممکن است به صورت پوشش فوت، غرامت نقص عضو، هزینه ‌های پزشکی و مواردی از این دست باشد.

بیمه حمل و نقل کالا، بیمه ‌ای است که به ‌موجب آن، بیمه‌ گر متعهد می ‌شود چنانچه کالا در هنگام جا به جایی از بین برود یا دچار خسارتی شود، زیان وارده را جبران نماید.

بیمه مسافرتی یا همان بیمه سفر خارج از کشور، بیمه ‌ای است که به‌ موجب آن، بیمه ‌گر متعهد می ‌شود چنانچه مسافر در مدت بیمه نامه در کشور مقصد خود دچار حادثه، مفقودی بار یا گذرنامه و غیره حتی فوت شد تا سقف مبلغ بیمه نامه به عنوان کمک ‌رسان به بیمه شده یاری رساند. امروزه بیمه مسافرتی یکی از الزامات گرفتن ویزا برای خیلی از کشور ها بالاخص شینگن می ‌باشد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه سامان قیطریهبیمه سامان دزاشیب