در اخبار و مقالات

بیمه عمر مانده بدهکار سامان موضوع ایم مقاله است. در حال حاضر، انسان ها در طول زندگی خود با مشکلات و خطرات پنهان زیادی مواجه هستند که در امان ماندن از همه آن ها می تواند بسیار سخت و حتی غیر ممکن باشد.

به علت عدم اطمینان افراد از وضعیت حیات خود در روزهای آینده و به وجود آمدن گرفتاری های مالی برای خانواده شان، عده زیادی از سرپرستان خانوار، خود را تحت پوشش بیمه عمر قرار می دهند.

یکی از بهترین زیر شاخه های بیمه عمر سامان، بیمه عمر مانده بدهکار است که با نام بیمه وام نیز شناخته می شود. این بیمه در صورت فوت فرد بیمه شده، برخی از هزینه های خاص ذی نفعان شخص را پرداخت می کند.

با توجه به اهمیت بحث آینده نگری و عدم اطلاع برخی افراد از شرایط شگفت انگیز این نوع از بیمه، در این مقاله به تمامی اطلاعات مورد نیاز برای آشنایی شما با این بیمه می پردازیم.

بیمه عمر مانده بدهکار سامان

بیمه عمر مانده بدهکار سامان

بیمه عمر مانده بدهکار سامان چیست؟

بسیاری از انسان ها در طول دوره زندگی شان از وام های مختلفی استفاده می کنند که بر اساس شرایط وام، ملزم به پرداخت اقساط آن برای مدت زمان مشخصی می باشند.

یکی از نگرانی های اصلی این عده، وضعیت قسط های باقی مانده از وام های آن ها در صورت فوت شان زودتر از پایان دوره زمانی وام است.

در این شرایط در صورت عدم استفاده فرد از بیمه عمر مانده بدهکار، ادامه روند وام باید طبق قرارداد و تعهدات شخص فوت شده و توسط خانواده و وارثان او پرداخت شود.

نکته حائز اهمیت درباره این بیمه این است که در صورت فوت بیمه گزار و باقی ماندن قسط های وام دریافتی در زمان حیات او، شرکت بیمه سامان براساس شرایط توافق شده متعهد می شود که بدون دخالت ذی نفعان وی؛ تا آخرین قسط های باقی مانده از وام را پرداخت کند.

در چه صورت بیمه نامه مانع استفاده خانواده بیمه گزار از بیمه می شود؟

همان طور که گفته شد، اصلی ترین شرط برای رهایی از پرداخت قسط های وام، فوت بیمه گزار است اما شرکت بیمه در برخی مواقع طبق قرارداد خود عمل نمی کند!

در صورت فوت بیمه شده در موقعیت هایی مانند جنگ، عملیات نظامی و مانند این ها؛ بیمه نامه تعهدی در برابر خانواده فرد فوت شده ندارد.

عدم پرداخت اقساط وام در موعد زمانی نیز شامل بیمه عمر مانده بدهکار نمی شود.

محدودیت وام ها در بیمه عمر مانده بدهکار

بیمه عمر سامان، برای پرداخت اقساط وام های فرد فوت شده، تمایزی بین انواع مختلف وام قائل نمی شود و هرگونه از وام های مورد استفاده بیمه گزار در این بیمه نامه معتبر می باشند.

با توجه به موارد ذکر شده، این بیمه به عنوان بهترین روش برای حفظ اندوخته عمر و تشکیل سرمایه برای آیندگان نیز شناخته می شود.

بیمه عمر مانده بدهکار سامان

بیمه عمر مانده بدهکار سامان

چگونه می توان از سایر پوشش های بیمه استفاده کرد؟

فوت به علت حادثه به عنوان پوشش اصلی بیمه عمر مانده بدهکار در نظر گرفته شده اما در صورت تمایل، بیمه گزاران می توانند با افزایش مبلغ حق بیمه خود از سایر پوشش ها مانند ازکارافتادگی و … نیز استفاده کنند.

میزان حق بیمه در بیمه عمر مانده بدهکار سامان

نرخ حق بیمه در بیمه عمر مانده بدهکار سامان بسیار ناچیز در نظر گرفته شده تا تمام مردم بتوانند از مزایای این وام استفاده کنند اما در برخی شرایط مانند ازکارافتادگی کامل و یا مانند آن، الزامی مبنی بر پرداخت حق بیمه وجود ندارد.

بیمه عمر مانده بدهکار به چه روش هایی ارائه می شود؟

طبق اطلاعات به دست آمده، این بیمه در بعضی موارد به صورت گروهی و یا انفرادی نیز قابل دریافت است. در بیمه انفرادی یا گروهی مانند روند قبل، قسط های باقی مانده از وام دریافتی افراد در موسسات، بانک ها و …، در صورت فوت آن ها پرداخت می شود.

برای اطلاع از شرایط دریافت بیمه عمر گروهی و یا انفرادی مانده بدهکار می توانید به نمایندگی های موجود در محل سکونت تان مراجعه کنید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

پرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانیبیمه بازنشستگی تکمیلی