در اخبار و مقالات

هدف همه افراد در طول زندگی تلاش و فعالیت برای ساختن آینده ای مطمئن است، فراهم آوردن امکانات زندگی راحت که در زمان بازنشستگی و کهنسالی اسباب رفاه باشد بخش دیگری از دغدغه های فکری همه ما می‌باشد. چراکه همراه با بالا رفتن سن، توانایی کارکردن افراد کمتر شده و در عوض احتمالا هزینه‌های زندگی از قبیل هزینه‌های درمانی و … بیشتر می‌شود. داشتن یک حامی مالی که بتواند پوشش مناسبی برای آن زمان باشد برای همه می‌تواند مطلوب باشد. از این رو بازنشستگی و داشتن بیمه بازنشستگی می‌تواند یک راهکار ساده برای چنین شرایطی باشد. آن هم بیمه‌ بازنشستگی ۱۰ ساله که بسیار زود بازده هستند. با ما همراه باشید تا ببینیم این بیمه دقیقا چه شرایطی دارد؟

بیمه عمر و بازنشستگی کوتاه مدت مناسب چه کسانی است؟

رایج‌ترین نوع بیمه بازنشستگی، بیمه نامه‌هایی است که برای افراد شاغل و از طرف محل کارشان انجام می‌گیرد، از قبیل بیمه تامین اجتماعی که با داشتن شرایط بازنشستگی از قبیل داشتن سن ۶۰ سال تمام و داشتن سابقه بیمه ۲۰ سال می‌توانند از آن بهره مند شوند.

همانطور که می‌بینید بازه زمانی لازم برای رسیدن به بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی و … کمی طولانی بوده و لازم به داشتن سابقه بیمه‌ای می‌باشد. از این رو داشتن بیمه نامه ای که بتواند در کوتاه مدت پوشش‌های بیمه ای کافی برای فرد بیمه شده به همراه داشته و همچنین بتواند از مزایای بازنشستگی بیمه نامه استفاده نماید برای بیشتر افراد بسیار مقبول می‌باشد. بیمه عمر و بازنشستگی ۱۰ ساله می‌تواند در مدت زمانی کوتاه اندوخته سرمایه قابل توجهی را برای فرد فراهم کند.

شرایط بیمه عمر و بازنشستگی ۱۰ ساله چیست؟

بیمه عمر و بازنشستگی یکی از طرح‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری است که مورد استقبال بسیاری از بیمه گذاران قرار گرفته است که اگر بعد از گذشت ۱۰ سال اقدام به برداشت اندوخته خود کنید در واقع بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله دریافت کرده‌اید.. برای داشتن بیمه عمر و بازنشستگی، فرد بیمه شده می‌تواند با انتخاب حق بیمه سالانه‌ای که هر سال پرداخت می‌کند این بیمه نامه را شروع کرده و درطول مدت داشتن این بیمه نامه از سایر مزایای این بیمه نامه استفاده کند و نهایتا هم به اندوخته سرمایه گذاری شده در بیمه نامه برسد.

سقف سنی بیمه عمر و بازنشستگی معمولا در همه شرکت های بیمه تا ۷۰ سال می‌باشد. یعنی مجموع سن بیمه شده و مدت قرارداد نباید بالای ۷۰ سال شود.

شرط اول داشتن بیمه عمر انتخاب حق بیمه سالانه است. برای این که فرد بیمه شده بتواند از مزایای بیمه عمر استفاده نماید باید حق بیمه ای را انتخاب کرده و به عنوان حق بیمه پرداخت نماید. میزان حق بیمه می‌تواند بر اساس توانایی مالی فرد بیمه شده و مدت زمانی که فرد می‌خواهد این حق بیمه را پرداخت کند، تعریف شود. به عنوان مثال اگر فردی می‌خواهد در مدت زمان کوتاهی به اندوخته بالایی برسد می‌تواند حق بیمه بالاتری را پرداخت کند. نتیجه اندوخته بیمه ای بیمه نامه عمر با حق بیمه سالانه ۴ میلیون تومان با حق بیمه سالانه ۱ میلیون تومانی بسیار متفاوت است. از این رو انتخاب حق بیمه مناسب می تواند از مهمترین گزینه‌ها در رسیدن به نتیجه مطلوب در بیمه عمر می‌باشد.

در پایان قرارداد بیمه عمر، بیمه گذار بر اساس حق بیمه‌ای که در طول مدت بیمه عمر پرداخت کرده و میزان اندوخته ای که برای وی شکل گرفته می‌تواند از مزایای بازنشستگی این بیمه نامه استفاده نماید.

با توجه به ماهیت تشکیل سرمایه‌ای که در بیمه های بازنشستگی وجود دارد، برای کاهش اثرات تورم در این سرمایه گذاری فرد بیمه شده می‌تواند بر اساس انتخاب خود هر سال چند درصد به میزان حق بیمه پرداختی خود اضافه نماید تا نهایتا بتواند در زمان بازنشستگی حقوق کافی دریافت نماید که جبران هزینه از دست رفته وی باشد.

بعد از ۱۰ سال چقدر عایدی نصیب ما می‌شود؟

محاسبه میزان درآمد ماهانه،  بعد از ۱۰ سال پرداخت حق بیمه بستگی به شرایط بیمه نامه‌ای که توسط فرد خریداری شده دارد. سن فرد بیمه شده، تعداد و نوع پوشش‌هایی که وی خریداری کرده است و شرکت بیمه گری که بیمه نامه را از آن شرکت خریداری کرده‌اید همه در محاسبه سرمایه نهایی بیمه عمر و بازنشستگی تاثیر گذار می‌باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت و شرایط می‌توانید از طریق لینک زیر فرم بیمه عمر را پر کنید تا کارشناسان بیمه تایم راهنمایی لازم را به شما ارائه دهند.

شرایط بیمه بازنشستگی  ۱۰ ساله بیمه سامان

یمه بازنشستگی ۱۰ ساله بیمه سامان یکی از طرح‌های بیمه عمر سامان است. را ارائه می‌دهد. در شرکت بیمه سامان با انتخاب حق بیمه‌ای که بیمه شده هر سال پرداخت می‌کند و بر اساس اندوخته سرمایه‌ای که برای شما شکل می‌گیرد و  نسبت به سال‌هایی که می‌خواهید دریافتی ماهانه داشته باشید این تقسیم بندی را برای شما انجام می‌دهد. در واقع فرد بیمه شده بر اساس اندوخته بیمه نامه‌ای که دارد می‌تواند درخواست دریافت مستمری ماهانه را از شرکت بیمه سامان داشته باشد. شرکت بیمه سامان تا پایان یافتن اندوخته بیمه نامه به پرداخت مستمری ماهانه ادامه می‌دهد. البته از زمانی که شرکت سامان شروع به پرداخت مستمری ماهانه می‌کند همه پوشش‌های بیمه نامه قطع شده و فقط پرداخت مستمری ماهانه از سوی شرکت بیمه انجام می‌شود.

بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله ایران

یکی از طرح‌های پرطرفدار بیمه عمر ایران، بیمه بازنشستگی ایران است. هر فردی می‌تواند با پرداخت حق بیمه ماهانه به صورت ثابت و یا به صورت افزایشی اقدام به خرید بیمه عمر و بازنشستگی ایران نماید.

مدت بیمه عمر و بازنشستگی بیمه ایران حداقل ۱۰  سال است که اگر ده سال را انتخاب کنید وارد طرح بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله ایران خواهید شد.. به عبارت دیگر فرد بیمه شده باید حداقل ۱۰ سال  پرداخت حق بیمه سالانه را انجام داده باشد تا بتواند مستمری ماهانه دریافت نماید و اگر مدت پرداخت حق بیمه کمتر از ۱۰ سال باشد شرکت بیمه هیچگونه خدماتی را ارائه نمی‌کند. البته این امکان برای فرد وجود دارد که مدت بیمه نامه را بیشتر از این بازه زمانی انتخاب کند که این کار باعث بالا رفتن اندوخته بیمه نامه شده و به نفع بیمه شده می‌باشد. سرمایه بیمه عمر ایران که در پایان مدت بیمه نامه در اختیار بیمه شده قرار می‌گیرد، می تواند به شکل یکجا و یا ماهانه به بیمه گذاران پرداخت شود. شرایط سنی که برای دریافت بازنشستگی در بیمه عمر ایران وجود دارد ، رسیدن به سن ۵۰ سالگی است و اگر سن فرد بیمه شده در پایان مدت بیمه نامه کمتر از ۵۰ سال باشد، فقط اندوخته کل بیمه نامه به صورت یکجا به وی پرداخت می شود و نمی تواند به صورت مستمری از بیمه عمر خود استفاده نماید.

نکته ۱: با شروع پرداخت مستمری ماهانه در بیمه عمر ایران همه پوشش‌های بیمه عمر از بین می‌رود و فقط مستمری ماهانه برای وی پرداخت می شود.

نکته ۲: نحوه پرداخت مستمری می تواند به صورت مادام العمر و یا به صورت موقت باشد که هر دو شیوه دریافت مستمری بر اساس میزان اندوخته بیمه نامه انجام شود.

کدام شرکت‌ها دارای طرح بیمه عمر و بازنشستگی ۱۰ ساله می‌باشند؟

کدام شرکت بیمه عمر و بازنشستگی 10 ساله را ارائه می دهد؟

بیمه عمر یکی از شاخه‌های مورد توجه در سال‌های اخیر در بیمه مرکزی و بین شرکت‌های بیمه‌ایی شده است شرکت‌ها سعی در ارائه طرح‌ها و خدمات برتر در این رشته بیمه‌ای دارند. بیمه عمر و بازنشستگی از جمله طرح‌های بیمه‌ای است که توسط برخی از شرکت‌های بیمه و با توجه به شرایط خاصی  ارائه می‌شود. از جمله شرکت‌هایی که این بیمه نامه را ارائه می‌کنند می‌توان به بیمه عمر و بازنشستگی ایران، بیمه بازنشستگی سامان، بیمه بازنشستگی ملت و بیمه عمر و سرمایه گذاری کارآفرین و  … اشاره کرد. برای انتخاب شرکت بیمه‌ای که بتواند یک بیمه عمر کاملی را برای شما داشته باشد می توانید دو مطلب بهترین بیمه عمر از نظر کارشناسان، مردم و بیمه مرکزی و همچنین رتبه‌‌بندی شرکت‌های بیمه عمر را مطالعه کنید.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه حوادث بیمه سامان ارتش