در اخبار و مقالات

همه بیمه شده‌های بیمه عمر می‌توانند  با ارائه درخواست کتبی بر اساس ارزش اندوخته خود وام دریافت نمایند. میزان وام معادل ۹۰ درصد ارزش بازخریدی بیمه عمر می‌باشد. نرخ استفاده از وام بیمه سامان ۲۲ درصد می باشد. وام درخواستی شما حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز کاری قابل پرداخت می‌باشد.

مدارک لازم برای گرفتن وام بیمه عمر سامان

اصل کارت ملی بیمه‌گذار

درخواست کتبی دریافت وام

حداقل مبلغی که هر بیمه شده می‌تواند وام دریافت کند ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد. برای دریافت وام کافی است که فرد بیمه شده درخواست دریافت وام را به شرکت بیمه سامان ارسال نماید. نحوه بازپرداخت وام برای مبالغ وامی که بالاتر از ۱ میلیون تومان است باید در مدت ۲۴ ماه و طی ۴ قسط شش ماهه انجام گیرد و بازپرداخت وام برای مبالغ کمتر از ۱ میلیون تومان در مدت ۱۲ ماه و طی ۲ قسط شش ماهه می‌باشد.

برداشت از اندوخته بیمه عمر سامان

شما می توانید ۹۰ درصد از ارزش بازخریدی بیمه‌نامه خود را برداشت نمایید. در ادامه به شرایط بازخریدی بیمه عمر سامان خواهیم پرداخت.

شرایط انصراف و بازخرید بیمه عمر سامان

همه افرادی که این بیمه عمر را دارند می‌توانند بر اساس شرایط  از بیمه خود انصراف داده و بیمه‌نامه خود را بازخرید نمایند. نحوه بازخریدی بیمه عمر سامان به صورت ذیل می باشد:

سال بیمه‌ای       ارزش بازخریدی بیمه عمر

سال دوم            ۹۰ درصد اندوخته

سال سوم           ۹۱ درصد اندوخته

سال چهارم        ۹۲ درصد اندوخته

سال پنجم          ۹۳ درصد اندوخته

سال ششم         ۹۴ درصد اندوخته

سال هفتم          ۹۵ درصد اندوخته

سال هشتم         ۹۶ درصد اندوخته

سال هشتم به بعد           ۱۰۰ درصد اندوخته

اگر بیمه‌گذاران در طول مدت خرید بیمه عمر  اقدام به بازخریدی بیمه‌نامه نمایند، ارزش بازخریدی بر اساس جدول فوق محاسبه و به بیمه گذار پرداخت می‌شود.

شرایط فسخ بیمه عمر سامان

فسخ بیمه عمر سامان

بیمه سامان در صورت محرز شدن یکی از موارد زیر، بیمه عمر را فسخ می نماید:

اگر بیمه شده یک ماه پس از صدور بیمه‌نامه و یا دو هفته پس از تحویل مدارک و امضای فرم پیشنهاد از خرید بیمه عمر منصرف شود مبلغ پرداختی شما به شرکت بیمه سامان پس از کسر هزینه های آزمایش به وی بازگردانده می‌شود.

اگر بیمه شده قبل از اتمام سال اول بیمه عمر، انصراف کتبی از بیمه عمر را به شرکت بیمه ارائه نماید. بیمه‌نامه وی فسخ شده و هیچ مبلغی نیز به وی بازگردانده نمی‌شود.

اگر بیمه‌نامه شما به علت عدم پرداخت حق بیمه به حالت تعلیق قرار گرفته و ۳ ماه از تاریخ تعلیق آن گذشته است، در صورتیکه بیمه شده نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نکند بیمه‌نامه وی فسخ خواهد شد.

شرایط اقساط بیمه عمر سامان

شما می‌توانید حق بیمه عمر را به صورت ماهانه و یا سالانه و یا شش ماهه، از طریق سایت بیمه سامان و از طریق روش های زیر انجام دهد.

– پرداخت حق بیمه با استفاده از کد اعلامیه بدهکار و کد بیمه گذار: شما می‌توانید از طریق وارد کردن این دو کد در کارتابل بیمه گذاران بیمه عمر سامان حق بیمه عمر سالانه تان را پرداخت نمایید.

-پرداخت با استفاده از کد ملی و کد بیمه گذار: روش دیگر برای پرداخت حق بیمه عمر سامان استفاده از کد ملی و کد بیمه گذاری در قسمت پرداخت الکترونیک بیمه سامان می‌توانید حق بیمه عمرتان را پرداخت نمایید.

نکته: اگر می‌خواهید سود نهایی سرمایه‌گذاری شما در بیمه عمر سامان ارزنده باشد می‌توانید پرداخت حق بیمه عمرتان را به صورت سالانه انجام دهید.

اگر حق بیمه عمر سامان را پرداخت نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر پرداخت حق بیمه عمر از طرف بیمه شده به تاخیر بیافتد، هزینه پوشش‌های بیمه‌ای از محل اندوخته صندوق شما در صورت وجود اندوخته کسر می‌شود. و اگر اندوخته بیمه‌نامه شما برای کسر هزینه ها کافی نباشد، بیمه‌نامه شما تعلیق و یا به عبارت دیگر غیر فعال می شود و شرکت بیمه سامان در قبال بیمه عمر شما هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

برای رفع تعلیق بیمه عمر سامان چه کار باید کنم؟

بیمه‌نامه عمر سامان شما پس از پرداخت اقساط حق بمیه های معوق توسط شما رفع تعلیق می‌شود.  اما اگر ۳ ماه از مدت تعلیق بیمه عمر شما گذشته و شما نسبت به تعلیق بیمه عمر اقدامی نکنید بیمه‌نامه عمر شما فسخ خواهد شد.

شرایط کلی بیمه عمر سامان

شرایط عمومی این بیمه‌نامه به شرح زیر می‌باشد:

هر فردی از بدو تولد  تا ۷۰ سالگی می تواند بیمه عمر سامان داشته باشد

پرداخت سود تضمینی و مشارکتی به صورت روز شمار و مرکب در اندوخته بیمه عمر انجام می‌شود

ارائه پوشش سرمایه فوت عادی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد

امکان برداشت از اندوخته بعد از پایان سال دوم وجود دارد

پوشش امراض برای ۵ دسته از بیماری‌ها (سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن، جراحی باز قلب، انواع سرطان) ارائه می‌شود

پوشش فوت حادثه بیمه عمر سامان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد

برای استفاده از پوشش بیماری‌ها مدت انتظاری وجود ندارد

بیمه شده این امکان را دارد که سبد سرمایه‌گذاری بیمه عمرش را انتخاب نماید

بر اساس درخواست کتبی بیمه شده‌، اندوخته بیمه‌نامه قابل تبدیل شدن به مستمری ماهانه را دارد

امکان دریافت وام بر اساس اندوخته بیمه‌نامه عمر وجود دارد

انعطاف پذیری در پرداخت حق بیمه عمر از دیگر مواردی می باشد که شما می توانید بر اساس شرایط بیمه عمر انتخاب نمایید

سرمایه بیمه عمر سامان به صورت اندوخته بیمه‌نامه عمر به همراه سرمایه فوت از پرداخت مالیات معاف می‌باشد

ارزیابی جدول بیمه عمر سامان

اگر انتخاب شما در بیمه عمر، بیمه عمر سامان است، می‌توانید مشخصات محاسبه جدول بیمه عمر سامان را بررسی کنید. در زمان استعلام بیمه بر روی جدول بیمه عمر اطلاعات زیر قابل بررسی می‌باشند.

مبلغ هر قسط:این ستون در واقع نشان دهنده حق بیمه سالانه ای است که شما به شرکت بیمه پرداخت می کنید. شما می توانید میزان حق بیمه  عمر تان را به صورت ثابت و یا به صورت تعدیل دار پرداخت نمایید.

تعداد اقساط در هر سال: تعداد اقساط نشان دهنده نحوه پرداخت حق بیمه می‌باشد. اگر نحوه پرداخت شما سالانه باشد تعداد اقساطی که شما در جدول می بینید یک قسط است. برای اقساط ماهانه ۱۲ قسط در سال و برای اقساط ۶ ماهه دوبار در سال.

سرمایه بیماری های خاص: این پوشش نشان دهنده سرمایه بیماری بیمه عمر سامان می باشد. که بر اساس حق بیمه پرداختی شما می‌باشد.

سرمایه از کارافتادگی: ستون بعدی نشان دهنده میزان سرمایه ازکارافتادگی است. میزان سرمایه ازکارافتادگی فرد بیمه شده  برابر سرمایه فوت می‌باشد.

سرمایه فوت ناشی از حادثه: ستون بعدی جدول بیمه عمر سامان، میزان سرمایه فوت در اثر حادثه را نشان می‌دهد که اگر فرد در طول مدت داشتن این بیمه در اثر حادثه فوت کند، مجموع سرمایه ستون فوت ناشی از حادثه + سرمایه فوت + ارزش بازخریدی با نرخ تضمینی به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می شود.

ارزش بازخریدی با نرخ تضمین: در این ستون میزان بازخریدی که بر اساس سود تضمینی بیمه مرکزی در هر سال محاسبه می شود قابل مشاهده است. هر فرد بیمه شده در هرسال بیمه‌ای خود می‌تواند ارزش بازخریدی بیمه‌نامه عمر سامان خود را در جدول بیمه عمر سامان بررسی کنید.

سرمایه فوت: این ستون نشان دهنده میزان پوشش اصلی بیمه عمر سامان است. میزان سرمایه فوت بر اساس حق بیمه پرداخت هر فر محاسبه می شود.

هزینه پوشش‌های اضافی و جمع حق بیمه و جمع حق بیمه های پرداختی و سن بیمه شده و مدت بیمه‌نامه ستون‌های آخر می‌باشد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید