در اخبار و مقالات

بیمه بازنشستگی تکمیلی موضوع این مقاله است. به جرئت می توان گفت یکی از نگرانی های همیشگی سرپرستان خانوار، وضعیت مالی و زندگی آن ها بعد از بازنشستگی شان است.

با رسیدن انسان به سن بازنشستگی، به دلیل افزایش سن و تبعات ناشی از آن، فرد قادر به کار کردن مانند قبل و تامین مخارج خود و خانواده نمی باشد. از طرفی، بالا رفتن قیمت اجناس و عدم ثبات وضعیت اقتصادی، می تواند مشکلات بیش تری را برای افراد به وجود آورد.

خوشبختانه، برای این مسئله نیز توسط مسئولان تدبیراتی اندیشیده شده است. هم اکنون، کم کردن حد زیادی از مخارج، با استفاده از بیمه بازنشستگی و مزایای آن امکان پذیر می باشد.

بیمه بازنشستگی، در بیمه نامه های متعددی از جمله بیمه سامان با شرایط خوبی ارائه می شود. اگر شما هم نسبت به آینده خود و اعضا خانواده تان نگرانی هایی دارید ولی تا کنون نسبت به دریافت بیمه سامان بازنشستگی اقدام نکرده اید، در این مقاله با ما همراه باشید!

بیمه بازنشستگی تکمیلی

بیمه بازنشستگی تکمیلی

درباره بیمه بازنشستگی تکمیلی چه می دانید؟

بیمه بازنشستگی از جمله انواع بیمه است که فرد می تواند در طی دوره زندگی خود با پرداخت مبلغی خود را تحت پوشش آن قرار دهد و در نهایت، بعد از برقراری شروط لازم، امکان استفاده از مزایای آن برای او فراهم می شود.

بیمه سامان بازنشستگی، به شیوه های مختلفی ارائه شده است. به عنوان مثال، در بیمه عمر و بازنشستگی سامان که یکی از زیرمجموعه های بیمه عمر و سرمایه گذاری می باشد، در صورت برداشت اندوخته پس از مدت 10 سال، می توانید از بیمه بازنشستگی 10 ساله بهره مند شوید.

نکته حائز اهمیت درباره این بیمه این است که مقدار درآمد دریافتی شما پس از 10 سال، به مواردی مانند سن بیمه گزار، پوشش های مورد نظر او و سایر شروط ذکر شده در قرارداد بین بیمه نامه و بیمه شده بستگی دارد.

در صورت خرید این بیمه، بیمه گزار می تواند از بیمه نامه سامان طلب حقوق بازنشستگی ماهانه کند. این حقوق، تا پایان یافتن اندوخته شما ادامه می یابد. در نظر داشته باشید که با دریافت این مستمری ماهانه، استفاده از پوشش های بیمه دیگر امکان پذیر نمی باشد.

بیمه بازنشستگی تکمیلی

بیمه بازنشستگی تکمیلی

با بیمه بازنشستگی تکمیلی سامان بیش تر آشنا شوید!

شرکت بیمه سامان با هدف کمک به ساخت آینده ای روشن برای سرپرستان و خانواده های آن ها، بیمه های مختلفی را ارائه می کند. یکی از این بیمه ها، بیمه بازنشستگی تکمیلی است. از برخی از ویژگی ها و مزایای این بیمه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورت فوت بیمه گزار، مبلغی 18 برابر حق بیمه پرداخت شده به وراث تعلق می گیرد.

پس از گذشت یک سال، با کم ترین میزان بهره می توان از این بیمه نامه وام دریافت کرد.

مقداری از حق بیمه پرداخت شده توسط بیمه گزار، به عنوان پس انداز در صندوق اندوخته حفظ می شود.

میزان حق بیمه، با توجه به افزایش حقوق کارکنان محاسبه می گردد.

کارفرما می تواند اندوخته سنوات ذخیره شده را با اراده خود به بیمه گزار پرداخت کند. در صورت عدم استفاده از اعتبار سالانه نیز میزان استفاده نشده به اعتبار سال بعد افزوده خواهد شد.

برای هر یک از کارکنان؛ جدول بیمه ای منحصربه فردی ایجاد می شود. این جدول، با توجه به شرایط هر یک از کارکنان با دیگری متفاوت بوده و در آخر، تحت بررسی کارفرما قرار می گیرد.

در صورت عدم پایبندی کافرما به تعهدات خود و یا عدم پرداخت حق بیمه، روند بیمه بدون هیچ مشکلی با افراد بیمه شده ادامه پیدا می کند.

بیمه بازنشستگی تکمیلی

بیمه بازنشستگی تکمیلی

محدودیت های بیمه تکمیلی بازنشستگی سامان

طبق بررسی های انجام شده، یکی از محدودیت های بیمه سامان بازنشستگی تکمیلی، محدودیت سنی آن برای کارکنان می باشد.

متقاضیان علاقه مند به استفاده از این بیمه، در صورت داشتن سن بالای 60 سال، نمی توانند خود را تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار دهند.

قابلیت های بیمه بازنشستگی سامان برای کارکنان

هدف کلی این بیمه، به وجود آوردن بستری برای تامین حقوق بازنشستگی کارکنان و بهتر کردن اوضاع زندگی آن ها در دوره بازنشستگی است.

بدین منظور، کارفرمایان با توجه به اختیاری که از بیمه نامه سامان به دست آورده اند، می توانند برای دوره بازنشستگی کارکنان شان با استفاده از وجوه بازخریدی آن ها شرایط بهتری را فراهم کنند. به عنوان مثال یکی از این مزایا، پوشش سرمایه فوت بدون نیاز به هزینه های اضافی می باشد.

برای هر یک از نرخ های حق بیمه، جدول های مخصوصی تهیه شده است که در آن ها، سن، سرمایه فوت، اندوخته سنوات و … مشخص گردیده اند.

جهت اطلاع از جدول های فوق و همچنین دریافت اطلاعات بیش تر درباره بیمه سامان بازنشستگی، می توانید به پورتال این بیمه نامه مراجعه کنید.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه عمر مانده بدهکار ساماندرمان تکمیلی سامان