در اخبار و مقالات

بیمه آتش سوزی بیمه سامان موضوع این مقاله است. همان طور که می دانید، آتش یکی از ناگهانی ترین حوادث جهان به شمار می رود و تنها یک لحظه غفلت؛ می تواند شروع کننده آتشی بزرگ باشد! آتش سوزی منازل مسکونی، با آتش سوزی مراکز صنعتی کاملا متفاوت است. در این مراکز به علت وجود مواد حساس به آتش، ریسک به وجود آمدن آتش سوزی بسیار بالا می باشد.

مراکز صنعتی در اغلب موارد بزرگ هستند و بنابراین، آتش راحت تر می تواند تمام محل و حتی نقاط اطراف را درگیر کند. متاسفانه، به دلیل سهل انگاری کارفرما و یا نگهبانان بخش مربوطه، آتش سوزی در این مراکز به شدت افزایش یافته است. بعد از واقعه نیز، امکان تهیه منابع و وسایل لازم و بازسازی مرکز برای شروع مجدد فعالیت به سختی امکان پذیر است.

به منظور حمایت از صاحبان مراکز صنعتی در این موقعیت و جبران ضررهای مالی وارد شده، بیمه آتش سوزی انبار به وجود آمد. در حال حاضر، این بیمه به عنوان یکی از ضروری ترین بیمه های کشور شناخته می شود و از آن نیز به خوبی استقبال شده است. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله همه اطلاعات مورد نیاز برای دریافت این بیمه را به شما معرفی خواهیم کرد!

بیمه آتش سوزی بیمه سامان برای مراکز صنعتی

بیمه نامه سامان، بیمه آتش سوزی صنعتی را برای مراکز صنعتی، مواد و وسایل موجود در آن ها اعم از ماشین آلات، تجهیزات، لوازم اداری و … اختصاص می دهد.

شرکت بیمه بر اساس قرارداد خود با بیمه گزار، برای موارد ذکر شده، در برابر خسارات ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار که خطرات اصلی هستند، هزینه جبران در نظر گرفته است.

دامنه خطرها وسیع است و تنها خطرات اصلی را شامل نمی شود. به همین خاطر، به بیمه گزار توسط بیمه نامه در برابر خطراتی مانند زلزله، هر گونه آشوب، انفجار ظروف تحت فشار و یا دفرمه شدن آن ها و سایر آسیب ها نیز هزینه ای تعلق می گیرد. این خطرها، در گروه خطرات اضافی قرار دارند.

بیمه آتش سوزی بیمه سامان

بیمه آتش سوزی بیمه سامان

اقدامات لازم برای بعد از وقوع حادثه

مدت زمان داده شده به بیمه گزار برای دریافت بیمه آتش سوزی صنعتی، حداکثر 5 روز می باشد. به این منظور، فرد موظف است گزارش کتبی حادثه را به همراه فرم اعلام خسارات به شرکت بیمه ارائه دهد.

برای اعلام لیست وسایل سالم و مبلغ خسارت نیز بیش ترین مدت زمان بیمه گزار، 10 روز در نظر گرفته شده است.

بیمه شده در صورت ایجاد کوچک ترین تغییر در لیست وسایل سالم و یا آسیب دیده، باید در برابر بیمه نامه پاسخگو باشد. به این ترتیب، تنها با توجه به میزان واقعی آسیب ها هزینه خسارت دریافت می کند.

وظایف بیمه گر در بیمه آتش سوزی بیمه سامان

پس از ارائه مدارک لازم توسط بیمه گزار، بیمه گر ملزم است فردی را برای بازدید از محل حادثه و بررسی شرایط ذکر شده اعزام نماید. پس از پایان یافتن تحقیقات و تشکیل پرونده، میزان خسارت محاسبه و به بیمه گزار اعلام می شود.

زمان پرداخت خسارات بیمه آتش سوزی سامان

بعد از اتمام تمامی تحقیقات، هزینه های خسارت توسط بیمه گر باید حداکثر در طی 28 الی 30 روز جبران شود. البته بیمه گزار در این زمان می تواند در برابر مبلغ اعلام شده بیمه آتش سوزی صنعتی، عدم رضایت خود را نیز اعلام کند.

بیمه آتش سوزی بیمه سامان

بیمه آتش سوزی بیمه سامان

عدم هماهنگی بیمه گزار و بیمه گز درباره مبلغ خسارت

در برخی مواقع، بین طرفین درباره مبلغ ذکر شده بیمه آتش سوزی صنعتی توافقی صورت نگرفته است. در این شرایط، فرد بیمه شده و بیمه نامه می توانند با انتخاب کارشناس های متفاوت، نسبت به حل مشکل اقدام کنند.

لازم به ذکر است، کارشناس دوم نیز باید متخصص دیگری را به عنوان کارشناس سوم مد نظر قرار دهد.

جالب است بدانید، کارشناس سوم نباید جزء خانواده و یا خویشاوندان بیمه شده و یا بیمه گر باشد. چرا که در غیر این صورت، با اعتراض هر یک از طرفین، کارشناس دیگری به عنوان جایگزین انتخاب می شود.

جهت آگاهی از سایر شرایط و ضوابط این بیمه شرکت سامان، می توانید به سایت این بیمه نامه مراجعه کنید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه حوادث انفرادی سامانبیمه آتش سوزی منزل