در اخبار و مقالات

بیمه نامه عمر زمانی سامان موضوع این مقاله است. در شرایط امروز جامعه، به علت نادیده گرفتن آموزش های ایمنی، عدم توجه کارفرمایان به فراهم کردن امنیت محیط کار و مشکلاتی از این قبیل، بسیاری از افراد با آسیب های متعددی در زمان کار خود مواجه می شوند.

برخی از این آسیب ها، امکان داشتن یک زندگی طبیعی مانند گذشته را از فرد سلب می کنند و به همین دلیل، آن شخص توانایی تامین نیازهای خانواده خود را از دست می دهد.

با توجه به افزایش این موقعیت ها، بهترین راه حل در این شرایط استفاده از انواع مختلف بیمه و به خصوص بیمه عمر می باشد. با استفاده از شیوه ها و بیمه نامه های فراوانی از جمله بیمه نامه سامان می توان خود را تحت پوشش این بیمه قرار داد.

اگر تا کنون نسبت به دریافت بیمه عمر اقدام نکرده اید و یا اطلاعی درباره شرایط و مزایای بیمه عمر سامان ندارید، در این مقاله با ما همراه باشید!

بیمه نامه عمر زمانی سامان

بیمه نامه عمر زمانی سامان

بیمه عمر را بهتر بشناسید.

همان طور که گفته شد، بیمه عمر در صورت وارد شدن انواع آسیب به فرد بیمه شده و یا حتی فوت او، از وی حمایت کرده و مبالغی را در صورت حیات، به شخص بیمه گزار و در صورت فوت، به وارثان او پرداخت می کند.

بیمه عمر، طیف وسیعی از بیمه های عمر ساده زمانی، تمام عمر، مانده بدهکار، عمر و سرمایه گذاری و … را دربرمی گیرد. هر یک از بیمه های ذکر شده، مزایای خاص خود را دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

به عنوان مثال، در بیمه عمر ساده زمانی، مبلغ حق بیمه مورد نظر اکثر بیمه نامه ها بسیار کم می باشد که از این جهت برای بیش تر افراد مناسب است. به دلیل موارد ذکر شده، بیمه عمر زمانی تجدید پذیر با استقبال فراوانی روبه رو می شود.

همچنین در بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه گزار می تواند با توجه به شرایط خود میزان حق بیمه، پوشش ها و سایر موارد را با توافق بیمه نامه تغییر دهد.

لازم به ذکر است، در بیمه عمر مانده بدهکار، شرکت بیمه متعهد می شود که در صورت فوت بیمه گزار، قسط و وام های باقی مانده را پرداخت کند و ذی نفعان وی را از این مسئله دور نگه دارد!

حق بیمه در بیمه نامه عمر زمانی سامان چگونه تعیین می شود؟

مهم ترین عامل در انتخاب یک بیمه، حق بیمه آن می باشد. در بیمه عمر زمانی سامان، میزان حق بیمه بر اساس سرمایه بیمه ای، سن بیمه شده و مدت پوشش بیمه ای انتخاب می شود.

سرمایه بیمه ای، با توجه به درخواست شخص بیمه گزار تعیین می گردد و اهمیت آن، بیش تر از حق بیمه است.

حداکثر سن قابل قبول برای این بیمه، 70 سال در نظر گرفته شده است.

پس از یک سال، مدت پوشش بیمه ای شما تمام می شود اما امکان خرید مجدد آن و استفاده از بیمه عمر زمانی تجدید پذیر وجود دارد.

درباره بیمه عمر زمانی چه می دانید؟

بیمه عمر زمانی که با عنوان بیمه عمر ساده زمانی هم شناخته می شود، در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است.

از جمله معایب این بیمه، می توان به محدود بودن مدت زمانی آن اشاره کرد. به عنوان مثال، در صورت فوت بیمه گزار در طول مدت بیمه و برقراری شرایط توافق شده بین فرد و بیمه نامه، شرکت بیمه ملزم به اجرای تعهدات خود خواهد بود.

در غیر این صورت و فوت بیمه گزار بعد از پایان یافتن مدت زمان بیمه، توافقات گذشته دیگر قابل اجرا نمی باشند.

جهت آگاهی از سایر شرایط بیمه عمر سامان، می توانید به سایت این بیمه نامه و یا نمایندگی های آن مراجعه کنید.

بیمه نامه عمر زمانی سامان

بیمه نامه عمر زمانی سامان

بیمه عمر زمانی به چه شیوه هایی ارائه می شود؟

مانند اکثر بیمه ها، این بیمه نیز به دو شیوه انفرادی و گروهی افراد را تحت پوشش خود قرار می دهد. در بیمه عمر زمانی انفرادی، شرایط کلی ذکر شده برقرار اند و خسارات فرد فوت شده پوشش داده می شوند.

معمولا بیش تر شرکت ها و سازمان ها برای بیمه کردن کارکنان خود به دلیل پایین بودن مبلغ حق بیمه، از این نوع بیمه بهره می برند که این روش، با عنوان بیمه عمر زمانی گروهی شناخته می شود. لازم به ذکر است، در این شیوه از بیمه عمر زمانی، میانگین سن کارمندان مورد توجه قرار می گیرد.

مزایای بیمه نامه عمر زمانی سامان

مدت زمان محدود این بیمه با وجود ناخوشایند بودن، می تواند بسیار مفید باشد! به عنوان مثال پس از پایان دوره زمانی که در بیش تر اوقات یک سال است، در صورت عدم تمایل به این بیمه، امکان استفاده از سایر بیمه های عمر برای شما فراهم می شود.

پس از پایان یافتن دوره بیمه، استفاده از بیمه عمر زمانی تجدید پذیر برای همه بیمه گزاران وجود دارد و آن ها در صورت تمایل می توانند نسبت به تمدید قرارداد خود با بیمه نامه اقدام کنند.

پوشش فوت این بیمه با وجود حق بیمه کمی که دارد، برای افرادی که به دنبال قرار دادن مبلغی برای ذی نفعان خود هستند مناسب می باشد.

مهم ترین معایب بیمه عمر زمانی

بیمه عمر زمانی تجدید پذیر و یا حتی ارزان بودن آن، مانع از نادیده گرفتن معایب کوچک ولی مهم آن نمی شوند. از جمله این محدودیت ها موارد زیر را می توان نام برد:

در بیمه هایی مانند بیمه عمر و سرمایه گذاری و …، علاوه بر پوشش فوت، پوشش امراض خاص، ازکارافتادگی و سایر پوشش ها نیز وجود دارند. در صورتی که در بیمه عمر زمانی، فرد تنها از پوشش فوت می تواند استفاده کند.

در بیمه عمر زمانی همچون سایر بیمه ها، دریافت وام بدون ضامن و برداشت از اندوخته امکان پذیر نمی باشد.

پست های توصیه شده
نمایش 2 دیدگاه
  • mahdi
    پاسخ

    تشکر از توضیحات خوبتون

    • sii24
      پاسخ

      ممنون از لطف شما

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه آتش سوزی منزلپرداخت صورتحساب سنگین بیمارستانی