در اخبار و مقالات

جالب است بدانید که شرکت بیمه سامان در سبد تشکیل سرمایه با ریسک کم ، سرمایه‌گذاری خود را در زمینه‌هایی از قبیل سپرده های بانکی و اوراق قرضه انجام می‌دهد. در سبد ریسک زیاد، سرمایه‌گذاری بیمه سامان بیشتر در بازار بورس اوراق بهادار، املاک، تولید و سرمایه‌گذاری خارج از بانک انجام می شود. و نهایتا در سبد ریسک متوسط سرمایه‌گذاری در ترکیبی از دو سبد با رسیک زیاد و با ریسک کم می‌باشد.

پوشش های بیمه عمر سامان

بر اساس شرایط بیمه سامان، هر فرد دارنده بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان می‌تواند بر اساس حق بیمه پرداختی و سن بیمه شده در طول مدت بیمه‌نامه عمر از پوشش‌های بیمه عمر سامان استفاده نماید. این پوشش‌های به قرار زیر هستند:

پوشش فوت طبیعی

این پوشش، اصلی‌ترین پوشش بیمه عمر سامان است که بر اساس حق بیمه پرداختی فرد محاسبه می‌شود و سقف آن در سال ۹۷ ، ۵۰۰ میلیون تومان می باشد. پوشش فوت طبیعی می تواند تا ۲۵ برابر حق بیمه پرداختی فرد باشد. این پوشش مهمترین پشتوانه مالی برای زمانی است که بیمه شده فوت کرده و در کنار خانواده اش نباشد.

پوشش امراض خاص

پوشش امراض برای جبران هزینه‌های درمانی بیماری های خاص از قبیل سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان می‌باشد. میزان این پوشش در بیمه عمر سامان تا سقف ۳۰ میلیون تومان می‌باشد. بد نیست حال که صحبت از پوشش امراض شد نگاهی داشته باشیم به تفاوت بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی.

پوشش رایگان سال آخر حیات

این پوشش از جمله پوشش‌هایی می‌باشد که توسط بیمه عمر سامان ارائه می‌شود، در این پوشش اگر معلوم شود که بیمه شده در سال آخر حیات خود است، تا ۲۵ درصد از سرمایه فوت به بیمه شده پرداخت می‌شود.

پوشش معافیت و ازکارافتادگی

اگر فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه عمر سامان بر اثر بیماری یا حادثه ازکارافتاده کامل شود، وی معاف از پرداخت حق بیمه شده و شرکت بیمه سامان تا ۱۰ سال اور از پرداخت حق بیمه معاف می‌کند.

پوشش سرمایه فوت  به علت حادثه

سرمایه فوت به علت حادثه در بیمه عمر سامان ۴ برابر سرمایه فوت طبیعی می‌باشد. در صورت فوت در اثر حادثه سرمایه فوت + سرمایه فوت طبیعی+ اندوخته بیمه‌نامه به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. سقف سرمایه خسارت حادثه با دریافت مجوز می توان تا ۱میلیارد تومان باشد.

امکان دریافت مستمری یا بازنشستگی

اگر فرد بیمه شده درخواست کتبی برای دریافت مستمری به شرکت بیمه ارائه کند، از سال  دهم وی می‌تواند تمام یا بخشی از اندوخته را به مستمری تبدیل نماید .

نکته: اگر در بیمه عمر سامان، بیمه گذار فوت نماید و پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه را داشته باشد، بیمه عمر سامان تا ده سال حق بیمه را پرداخت می‌نماید.

سقف سنی پوشش‌های بیمه‌نامه عمر سامان

پوشش‌ها            سقف سنی هر پوشش

پوشش فوت بر اثر حادثه  تا پایان ۷۰ سالگی

پوشش از کارافتادگی دائم در اثر حادثه      تا پایان ۶۰ سالگی

معافیت از پرداخت حق بیمه و پوشش درآمد ازکارافتادگی   تا پایان ۶۵ سالگی

پوشش امراض خاص

تا پایان ۶۰سالگی

ارزیابی سطح توانگری بیمه سامان در چند سال اخیر

سطح توانگری هر شرکت بیمه یکی از مهمترین معیارهای انتخاب بهترین بیمه عمر است. سطح توانگری بر اساس گزارش سالانه بیمه مرکزی اعلام و مشخص می‌شود. در این گزارش شرکت‌هایی که در سطح توانگری ۱ قرار دارند در واقع توانسته‌اند عملکرد مالی بهتری را در برآورده کردن تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران خود داشته باشد. بر اساس این گزارش  بیمه سامان از سال ۱۳۹۱ تا پایان ۱۳۹۶ سطح توانگری ۱ را داشته است. بنابراین اگر انتخاب شما در بیمه عمر، بیمه عمر سامان است بدانید که توانسته‌اید یکی از بهترین شرکت های بیمه را به عنوان شرکت بیمه‌گر بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری خود انتخاب نمایید.

شرایط دریافت وام بیمه عمر سامان

همه بیمه شده‌های بیمه عمر می‌توانند  با ارائه درخواست کتبی بر اساس ارزش اندوخته خود وام دریافت نمایند. میزان وام معادل ۹۰ درصد ارزش بازخریدی بیمه عمر می‌باشد. نرخ استفاده از وام بیمه سامان ۲۲ درصد می باشد. وام درخواستی شما حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز کاری قابل پرداخت می‌باشد.

مدارک لازم برای گرفتن وام بیمه عمر سامان

اصل کارت ملی بیمه‌گذار

درخواست کتبی دریافت وام

حداقل مبلغی که هر بیمه شده می‌تواند وام دریافت کند ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد. برای دریافت وام کافی است که فرد بیمه شده درخواست دریافت وام را به شرکت بیمه سامان ارسال نماید. نحوه بازپرداخت وام برای مبالغ وامی که بالاتر از ۱ میلیون تومان است باید در مدت ۲۴ ماه و طی ۴ قسط شش ماهه انجام گیرد و بازپرداخت وام برای مبالغ کمتر از ۱ میلیون تومان در مدت ۱۲ ماه و طی ۲ قسط شش ماهه می‌باشد.

برداشت از اندوخته بیمه عمر سامان

شما می توانید ۹۰ درصد از ارزش بازخریدی بیمه‌نامه خود را برداشت نمایید. در ادامه به شرایط بازخریدی بیمه عمر سامان خواهیم پرداخت.

شرایط انصراف و بازخرید بیمه عمر سامان

همه افرادی که این بیمه عمر را دارند می‌توانند بر اساس شرایط  از بیمه خود انصراف داده و بیمه‌نامه خود را بازخرید نمایند. نحوه بازخریدی بیمه عمر سامان به صورت ذیل می باشد:

سال بیمه‌ای       ارزش بازخریدی بیمه عمر

سال دوم            ۹۰ درصد اندوخته

سال سوم           ۹۱ درصد اندوخته

سال چهارم        ۹۲ درصد اندوخته

سال پنجم          ۹۳ درصد اندوخته

سال ششم         ۹۴ درصد اندوخته

سال هفتم          ۹۵ درصد اندوخته

سال هشتم         ۹۶ درصد اندوخته

سال هشتم به بعد           ۱۰۰ درصد اندوخته

اگر بیمه‌گذاران در طول مدت خرید بیمه عمر  اقدام به بازخریدی بیمه‌نامه نمایند، ارزش بازخریدی بر اساس جدول فوق محاسبه و به بیمه گذار پرداخت می‌شود.

شرایط فسخ بیمه عمر سامان

بیمه سامان در صورت محرز شدن یکی از موارد زیر، بیمه عمر را فسخ می نماید:

اگر بیمه شده یک ماه پس از صدور بیمه‌نامه و یا دو هفته پس از تحویل مدارک و امضای فرم پیشنهاد از خرید بیمه عمر منصرف شود مبلغ پرداختی شما به شرکت بیمه سامان پس از کسر هزینه های آزمایش به وی بازگردانده می‌شود.

اگر بیمه شده قبل از اتمام سال اول بیمه عمر، انصراف کتبی از بیمه عمر را به شرکت بیمه ارائه نماید. بیمه‌نامه وی فسخ شده و هیچ مبلغی نیز به وی بازگردانده نمی‌شود.

اگر بیمه‌نامه شما به علت عدم پرداخت حق بیمه به حالت تعلیق قرار گرفته و ۳ ماه از تاریخ تعلیق آن گذشته است، در صورتیکه بیمه شده نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نکند بیمه‌نامه وی فسخ خواهد شد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید