در اخبار و مقالات

 این سوال که آیا به بیمه عمر نیاز دازم یا خیر، سوالی است که در گوشه ذهن همه افراد وجود دارد. در اینباره باید گفت که اگر آدم های زندگی شما از نظر مالی به شما وابسته هستند، در این صورت به بیمه عمر سامان نیاز دارید تا بتوانید از آنها در زمانی که دیگر در کنارشان نیستید، محافظت کنید.

برنامه ای که در صورت فوت، مزایای خوبی به بازماندگان ارائه کند برنامه خوبی به نظر می آید. اما در صورتی که باور ندارید به این زودی ها با مرگ روبرو می شوید، آیا باز هم به بیمه عمر نیاز دارید؟

در این مقاله به بحث در مورد افرادی می پردازیم که بیمه عمر سامان منطقه یک نیاز دارند.

آیا به بیمه عمر سامان نیاز دارم؟

سودمندترین راه برای پاسخ دادن به این سوال، مطرح کردن یک سوال دیگر است. آیا فوت شما اثرات مالی بر افراد حاضر در زندگی شما دارد؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، شما صد درصد به بیمه عمر سامان منطقه یک نیاز دارید.

اکنون که نیاز یا عدم نیاز شما به بیمه عمر را مشخص کردیم اجازه دهید تا با مفهوم بیمه عمر سامان بیشتر آشنا شویم.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر به صورت کلی قراردادی میان فرد بیمه گذار و شرکت بیمه است که در آن و در قبال پرداخت حق بیمه مشخص از سوی فرد، شرکت بیمه مزایای خاصی را به افراد یا نهادهای از قبل مشخص شده توسط فرد پرداخت می کند.

افرادی که این مزایا را دریافت می کنند (برای مثال همسر یا فرزندان شما) می توانند از آن برای پرداخت هزینه هایی مانند خرج خانه یا وام یا هر مورد دیگری استفاده کنند.

در این مرحله از بحث در مورد بیمه عمر سامان به سراغ بررسی انواع بیمه های عمر ارائه شده توسط سامان می رویم.

انواع بیمه نامه های عمر سامان

شرکت سامان بیمه نامه های عمر خود را در قالب 5 دسته بندی کلی در اختیار بیمه گذاران قرار می دهد که در ادامه هر کدام از آنها را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

بیمه عمر و تشکیل سرمایه: یک از بهترین و کاربردی ترین گزینه های ارائه شده توسط بیمه عمر سامان منطقه یک، بیمه عمر و تشکیل سرمایه است. این نوع از بیمه عمر تلفیقی از بیمه های عمر معمولی و یک حساب پس انداز بلند مدت به حساب می آید.

به عبارت دیگر، در این نوع بیمه عمر، حق بیمه پرداختی توسط بیمه گذار در یک حساب سرمایه گذاری طولانی مدت جمع شده و به آن سود تعلق می گیرد. فرد بیمه گذار تا زمانی که در قید حیات است خود می تواند در قالب وام یا به اشکال دیگر از این اندوخته استفاده کند. در صورت فوت سرمایه گذار هم موجودی صندوق پس انداز در اختیار بازماندگان او قرار می گیرد.

نکته دیگری که در مورد این نوع بیمه باید به آن توجه داشت این است که حساب پس انداز این بیمه شامل شرایط بانک مرکزی نیست. به عبارت دیگر حساب های پس انداز بانکی تحت نظر بانک مرکزی هستند و در صورت دستور این بانک، نرخ سود آنها کاهش می یابد. اما نرخ سود این اندوخته هیچ گاه کم نمی شود.

بیمه نامه عمر زمانی: یکی دیگر از انواع بیمه نامه های عمر ارائه شده در بیمه عمر سامان، بیمه نامه عمر زمانی این شرکت است. این بیمه نامه با هدف جبران هزینه ها و خسارت های مرتبط با فوت شخص بیمه گذار و در شرایط اعتبار زمانی بیمه نامه، به بازماندگان بیمه گذار پرداخت می شود.

به عبارت دیگر، تنها پوشش ارائه شده توسط این بیمه نامه که میزان حق بیمه آن بر اساس سن و وضعیت سلامتی فرد بیمه گذار تعیین می شود، پوشش فوت است.

نکته ای که در مورد این بیمه نامه باید به آن توجه داشت این است که اگر در پایان زمان بیمه، فرد بیمه گذار همچنان در قید حیات باشد، شرکت بیمه تعهدی برای بازپس دادن مبالغ پرداختی توسط بیمه گذار ندارد.

بازنشستگی سامان: یکی دیگر از انواع بیمه نامه های عمر سامان، بیمه بازنشستگی آن است. بازنشستگی دورانی در زندگی هر فرد است که علی رغم بالارفتن هزینه ها به دلایلی مانند کهولت سن و بیماری، درآمد فرد معمولا کاهش می یابد.

به این دلیل بیشتر افراد به دنبال راه حل هایی هستند تا میزان درآمد خود در این دوران را افزایش دهند. پیشنهاد بیمه سامان به این منظور، بیمه بازنشستگی است که در آن بیمه گذار بعد از پرداخت مقدار مشخصی از حق بیمه با امکان دریافت مستمری ماهانه روبرو می شود.

بیمه عمر مانده بدهکار: این بیمه که با نام بیمه وام هم شناخته می شود، نوع دیگری از بیمه عمر است که در آن و در صورت فوت بیمه گذار، خانواده بیمه گذار مسئول پرداخت وام های او نیستند و شرکت بیمه این مسئولیت را تقبل می کند.

تهیه بیمه عمر سامان

معمول ترین روش تهیه این بیمه مراجعه مستقیم به بیمه مسافرتی سامان تجریش است. با استفاده از این روش می توانید ضمن گفتگو و مشاوره با نمایندگان با تجربه مستقر در دفتر و کسب راهنمایی از این افراد، آن نوع از بیمه عمر که بهترین و مناسب ترین گزینه برای شرایط شما هست را خریداری نمایید.

البته مشاوران مستقر در دفتر بیمه عمر سامان زعفرانیه هم شایستگی و دانش کافی برای ارائه بهترین توصیه ها را به شما دارند. علاوه بر این و با توجه به شرایط فعلی، الزامی به مراجعه حضوری نیست و می توان با استفاده از روش های دیگری مانند تماس تلفنی یا ابزارهای فضای مجازی بیمه عمر سامان منطقه یک را به سرعت و از راه دور تهیه کرد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید