در اخبار و مقالات

بیمه سامان نیاوران برای کسانی که نیاز به یک شعبه و یا نمایندگی در این منطقه دارند، آماده به ارائه کلیه خدمات بیمه می باشد.

شما عزیزان می توانید.جهت انجام اموری مانند انواع بیمه مسئولیت، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و خانواده به این.شعبه مراجعه نمایید، اما قبل از هر چیز خوب.است که با خود کلمه بیمه و همچنین.انوین آن آشنا شوید.

بیمه که لغت لاتین آن (Insurance) می باشد به معنای.فرآیندی است که طی آن یک بیمه‌ گر تعهد می‌ کند که زیان احتمالی یک بیمه .گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید.یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ بنابراین، بیمه یکی از روش‌های مقابله با ریسک است.

طی یک.قرارداد بیمه، ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد که.بیمه گذار نامیده می ‌شود به طرف دیگر که بیمه.گر نامیده می ‌شود منتقل می ‌گردد.

بنا به تعریف، بیمه ‌گر شخصی.حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌.گذار، جبران خسارت یا پرداخت مبلغ مشخصی.را در صورت بروز حادثه تعهد می ‌کند. در مقابل، بیمه‌ گذار شخصی حقیقی.یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان و مال خود یا افراد.دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌ دهد.

به بیان دیگر بیمه عبارت است از قراردادی.که به موجب آن بیمه‌ گر تعهد می ‌کند در ازای.پرداخت وجه یا وجوهی از طرف بیمه ‌گذار در صورت وقوع.یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده.یا وجه معینی را بپردازد.

تاریخچه پیدایش بیمه

قبل از آن که با بیمه سامان نیاوران آشنا.شوید، خوب است تاریخچه پیدایش و ظهور.بیمه را در جوامع انسانی بدانید.

اولین دستاورد های انسان در صنعت.بیمه، توسط دریانوردان و بازرگانان دریایی به دست.آمده‌ است. یکی از اولین صورت‌ های پیدایش بیمه را می ‌توان به بازرگانان.چینی نسبت داد. آن‌ ها دریافته بودند که احتمال.غرق یا مورد دستبرد واقع شدن همه قایق ‌ها و کشتی .هایی که در یک روز در یک بندر تردد می ‌کنند، بسیار کم است؛ بنابراین برای جلوگیری.از خطر نابودی همه سرمایه، بار و کالایشان را در چند کشتی و قایق مختلف بارگیری می‌ کردند.

بازرگانان فنیقی و بابلی، صورت پیشرفته‌ تری از بیمه را اجرا می کردند؛ آن‌ ها برای تأمین هزینه کالا و کشتی، وام دریافت می ‌کردند. بهره وام دریافتی این بازرگانان بیشتر از حد معمول بود و در صورتی که کشتی بازرگان در دریا دچار طوفان یا دستبرد دزدان دریایی واقع می‌ شد، وام دریافتی بازرگان بخشیده می ‌شد و به عبارت دیگر ریسک بروز حوادث غیر مترقبه برای کشتی را وام‌ دهنده تقبل می‌کرد.

اختلاف بهره وام پرداختی به سفرهای دریایی و وام‌ های معمولی در آن دوران را می ‌توان یکی از صورت‌ های اولیه حق بیمه در تمدن‌ های باستان تلقی نمود. این روش از بیمه بعد ها به یونان و در قرون وسطی به ایتالیا رفت و به روشی مرسوم برای مبادلات دریایی در بندر های مختلف ایتالیا مانند ونیز، لمباردی و جنوآ مبدل شد.

قدیمی ‌ترین گزارش مکتوبی که از قرارداد های بیمه دریایی وجود دارد مربوط به یک کشتی ایتالیایی است که در سال 1347 میلادی در جنوآ به ثبت رسیده ‌است.

بیمه در ایران

فعالیت بیمه ‌ای در ایران از سال 1314 شروع شد. در این سال دو مؤسسه روسی با نام‌ های نادژدا و قفقاز مرکوری شروع به کار نمودند. پس از شروع به کار این دو مؤسسه، تا سال 1314 خورشیدی، در حدود 13 شرکت خارجی در بازار بیمه کشور فعالیت خود را شروع نمودند که از آن ها می ‌توان به شرکت‌ های آلیانس انگلیس، یورکشایر انگلیس و اینگستراخ روسیه اشاره نمود.

ایده تشکیل شرکت بیمه ایرانی در سال 1310 توسط فردی ایرانی به نام دکتر الکساندر آقایان که سابقه فعالیت در شرکت بیمه روسی نادژدا را داشت به علی اکبر داور، وزیر مالیه وقت مطرح شد و در 15 آبان سال 1314، شرکت سهامی بیمه با سرمایه دو میلیون تومان به عنوان اولین شرکت ایرانی بیمه تأسیس شد.

شرکت بیمه در ایران در بدو تأسیس با مشکلات متعددی روبرو بود که از آن جمله می‌توان به نداشتن قرارداد اتکایی برای بسیاری از رشته ‌های بیمه اشاره نمود. به همین دلیل، این شرکت در بدو فعالیت خود تنها به فروش بیمه ‌نامه ‌های آتش ‌سوزی و حمل و نقل می ‌پرداخت.

این شرکت توانست به ‌تدریج سایر محصولات بیمه را نیز به سبد خود اضافه نماید. علاوه بر رشته ‌های مختلف بیمه‌ های بازرگانی این شرکت توانست انواع بیمه ‌های اجتماعی مانند بیمه کارگران که امروزه در بیمه سامان نیاوران هم ارائه می شود را پایه‌ گذاری نماید.

انواع بیمه

در یک تقسیم ‌بندی کلی بیمه سامان نیاوران، بیمه به دو دسته بیمه‌ های اجتماعی و بیمه‌ های بازرگانی تقسیم ‌بندی می‌ شود. بیمه‌ های اجتماعی، عمدتاً بیمه‌ های اجباری و ناشی از قانون هستند و مشخصه آن ‌ها این است که شخص دیگری مانند کارفرما در پرداخت بخش زیادی از حق بیمه مشارکت دارد.

بیمه سامان نیاوران

بیمه سامان نیاوران

در بیمه‌ های اجتماعی، حق بیمه به‌ صورت درصدی از دستمزد تعیین می‌ شود؛ در حالی که در بیمه ‌های بازرگانی حق بیمه متناسب با ریسک تعیین می ‌شود.

در مورد بیمه ‌های بازرگانی، تقسیم‌ بندی‌های مختلفی وجود دارد. صرف‌ نظر از تقسیم‌ بندی کلی، رشته ‌های مختلف بیمه کمابیش با تعاریف مشابهی توسط شرکت‌ های بیمه در کشور های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد؛ بنابراین می‌ توان انواع بیمه ‌های بازرگانی را بر اساس رشته تقسیم ‌بندی نمود.

بیمه مهندسی بیمه سامان شعبه نیاوران

بیمه مهندسی یکی از انواع بیمه ‌های معمول امروزی است و انواع مختلفی در بیمه سامان نیاوران دارد که عبارت است از:

  • بیمه مهندسی تمام‌ خطر پیمانکاران
  • بیمه مهندسی تمام ‌خطر نصب
  • بیمه مهندسی تجهیزات الکترونیک
  • بیمه ماشین‌آلات پیمانکاری
  • بیمه عیوب اساسی و پنهان

در هر کدام از انواع بیمه ‌های مهندسی تمام خطرات، به استثنای خطراتی که صراحتاً استثنا شده، تحت پوشش بیمه ‌نامه است.

در بیمه‌ های مهندسی تمام‌ خطر پیمانکاران ارزش مصالح موجود پای کار از مصالح اجرا شده بیشتر می‌ باشد؛ مثلاً در ساخت سد، به مقدار زیادی شن و ماسه و سیمان نیاز است که در صورتی‌ که با هم مخلوط نشوند، ارزش ریالی بیشتری نسبت به بتن حاصل از مخلوط آن‌ ها دارند.

برعکس، در بیمه ‌نامه مهندسی تمام خطر نسب ارزش مصالح از ارزش ترکیبی آن‌ ها کمتر است؛ مثلاً در ساخت یک توربین بادی وقتی قطعات به‌ صورت تفکیکی خریداری می ‌شود، باید هزینه مونتاژ را هم متحمل شد.

بیمه مسوولیت نمایندگی بیمه سامان در نیاوران

بیمه مسوولیت در بیمه سامان نیاوران دارای تنوع بسیار زیادی است و به تناسب کسب و کارها و فعالیت‌ های متنوعی که در جامعه وجود دارد، رشته‌ ها و زیر رشته ‌های مختلفی از این نوع بیمه نیز ایجاد شده‌است. مهم ‌ترین تضمین بیمه‌ گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت ‌های مالی و جانی در حوزه مسوولیت ‌های بیمه‌ گذار می ‌باشد.

انواع بیمه مسئولیت عبارت است از:

  • بیمه مسئولیت ساختمان
  • بیمه مسئولیت مدنی
  • بیمه مسئولیت پزشکان
  • بیمه مسئولیت شهروندی
  • بیمه مسئولیت سازندگان و طراحان بنا
  • بیمه مسئولیت پیمانکاری
  • بیمه مسئولیت کارفرما

بیمه درمان بیمه سامان نیاوران

موضوع بیمه درمان بیمه سامان نیاوران، تأمین و جبران هزینه ‌های درمان، اعم از درمان سرپایی یا بستری است. علت هزینه ممکن است بروز بیماری یا حادثه باشد. یکی از پوشش ‌های متداول بیمه درمان، بیمه تکمیلی درمان است که هزینه ‌ای مازاد بر تعرفه ‌های بیمه‌ های اجتماعی مانند خدمات درمانی یا تامین اجتماعی را پوشش می‌ دهد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه آتش سوزی سامان شعبه ولنجکبیمه سامان تجریش