در اخبار و مقالات

بیمه اتومبیل موضوع این مقاله است. امروزه حوادثی که برای خودروها اتفاق می افتند بسیار زیاد شده است که برای جبران خسارت های وارده می توان از بیمه اتومبیل استفاده کرد. بیمه اتومبیل برای خسارت های ناشی از حوادث رانندگی می باشد. به عنوان مثال سرقت، آتش سوزی، تصادف، شکست شیشه اتومبیل و … همگی به عنوان بیمه اتومبیل به شمار می روند. بیمه اتومبیل سامان در انواع مختلفی به مردم ارائه می شود، که شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث و سرنشینان می شود که از نمایندگی بیمه سامان شعبه قیطریه می توانید آن را تهیه نمایید

بیمه اتومبیل سامان شخص ثالث

بیمه شخص ثالث با عنوان بیمه مسئولیت مدنی شناخته می شود. طبق قوانینی که وجود دارد تمامی افرادی که دارای یک اتومبیل باشند باید بیمه اتومبیل شخص ثالث را تهیه نمانید. خود این بیمه به دو زیر شاخه اصلی دسته بندی می شود که عبارت اند از: خسارت های جانی و خسارت های مالی.

به طور کلی می توان گفت تمامی کسانی که در حوادث های رانندگی زیان دیده اند می توانند از حمایت بیمه شخص ثالث برخوردار شوند. بسیاری از افراد از اخذ بیمه شخص ثالث خودداری می کنند، که در این شرایط اگر اتفاقی به صورت ناگهانی برای آن ها رخ دهد ممکن است توان پرداخت خسارت را نداشته باشند و با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد.

خسارت های جانی: گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که اگر بیمه اتومبیل شخص ثالث داشته باشید، می توانید خسارت های وارده را از شرکت دریافت نمایید. خسارت های جانی شامل از کارافتادگی، نقص عضو، فوت، هزینه های پزشکی و .. می شود  که می توان میزان برآورد آن را از محل بیمه دریافت کرد.

بیمه بدنه اتومبیل: در این نوع از بیمه خودرویی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرد در صورتی که دزدیده شود، انفجار آتش سوزی برای آن رخ دهد می تواند خسارت هایی جزئی و کلی خود را از شرکت بیمه دریافت نماید. تمامی خسارت هایی که بر اتومبیل شما وارد می شود به قیمت روز پرداخت خواهد شد و علاوه بر خطر های اصلی که در بیمه نامه نوشته شده است می توان با پرداخت مبلغ مازادی خسارت هایی چون بلایای طبیعی، سرقت قطعات، شکسته شدن شیشه ها و … مورد پوشش بیمه قرار داد.

بیمه سرنشین: بیمه اتومبیل سامان همان طور که گفته شد از دو زیر شاخه اصلی تشکیل می شود که در این بی بیمه سرنشین هم شامل حال این دو مورد می شود، یعنی زمانی که شما برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث اقدام می کنید می توانید از بیمه سرنشین هم استفاده نماید نیازی به پرداخت حق بیمه جداگانه ندارید.

بیمه اتومبیل سامان

بیمه اتومبیل سامان

حق بیمه چیست؟

بیمه گذار زمانی که برای دریافت بیمه اتومبیل سامان، به شعب مختلف این بیمه مراجعه می کند، طبق قراردادی که وجود دارد باید وجهی را پرداخت نماید که بتواند از مزایای آن بیمه بهره مند شود. برای پرداخت حق بیمه این بیمه نامه بر اساس نوع وسیله نقلیه ای که دارید و میزان تعهداتی که از بیمه گر می خواهید محاسبات را برای شما انجام خواهند داد.

همچنین تخفیف هایی را برای بیمه گذاران قرار می دهند که طبق آن اگر فردی در طی یک سال از هیچ گونه خسارتی برخوردار نشود می تواند آن را دریافت نماید. از طرفی بسیاری از افراد ممکن است در طی یک سال حوادث زیادی را پشت سر بگذرانند که بر اساس آن از بیمه خسارت های وارده را دریافت کرده باشند، در این صورت هنگام تمدید بیمه نامه مشمول جریمه می شوند و باید مبلغ مازاد آن را تحویل دهند.

نحوه دریافت خسارت و مدارک مورد نیاز برای بیمه اتومبیل سامان

بیمه اتومبیل سامان در صورتی می تواند خسارت های وارد شده به اتومبیل را پرداخت نماید، که کروکی آن وجود داشته باشند. حال برای پرداخت خسارت به مدارکی مورد نیاز است که فرد بیمه گذار باید آن ها را تهیه نماید.

این مدارک شامل: ارائه گواهینامه رانندگی دو طرف، ارائه شناسنامه خودرو هر دو طرف، پر کردن فرم، بازدید از اتومبیل ها و مدارک کروکی پلیسی می شود که در نهایت خسارت های مالی بیمه اتومبیل شخص ثالث پرداخت خواهد شد.

از طرفی ممکن است خسارت جانی شامل حال افراد سرنشین خودروهای آسیب دیده شود  که برای دریافت دیه می توانید مدارکی چون بیمه نامه شخص ثالث فرد مقصر، اوراق بازجویی، گزارش کارشناس تصادف، فتوکپی صفحه های شناسنامه فردی که فوت شده است، گواهی پزشکی قانونی و رای قطعی دادگاه را باید آماده نمایید.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

خدمات بیمه مسافرتیانواع بیمه مسئولیتی سامان