در اخبار و مقالات

بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی سامان موضوع این مقاله می باشد. اگر نگاه دقیقی به آمار و تحقیقات انجام شده داشته باشید، متوجه خواهید شد که در طول سال آتش سوزی های زیادی رخ می دهد، اما با توجه به این آمار باز هم عده کمی از افراد به بیمه آتش سوزی روی آورده اند.

در طول سال مغازه های زیادی دچار سانحه آتش سوزی می شوند، بنابراین بیمه آتش سوزی مغازه یکی از مهم ترین بیمه هایی است که باید انجام گیرد. به عنوان مثال ساختمان پلاسکو که مجتمع های تجاری مختلفی را در بر داشت از بیمه آتش سوزی برخوردار نبود که متاسفانه آینده شغلی بسیاری از افراد را خراب کرد.

بیمه آتش سوزی به طور کلی به دو دسته بیمه آتش سوزی خطرهای اصلی و خطرهای اضافی دسته بندی می شود. زمانی که فردی بیمه آتش سوزی را تهیه می کند از سه مورد آتش، صاعقه و انفجار برخوردار خواهد شد.  این سه مورد به عنوان خطرهای اصلی شناخته می شوند، اما خطرات دیگری که افراد به اختیار خود آن ها را مورد پوشش بیمه قرار می دهند به عنوان خطرات اضافی شناخته می شوند.

بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی سامان

بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی سامان

ملک های تحت پوشش بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی سامان

زمانی که قصد دارید از بیمه آتش سوزی استفاده نمایید باید به این مورد توجه داشته باشید که اموال مختلفی تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می گیرند. بیمه آتش سوزی غیر صنعتی، بیمه آتش سوزی ساختمان های صنعتی و بیمه آتش سوزی ساختمان های مسکونی!

ساختمان های صنعتی شامل تمامی کارخانه های تولیدی و کارگاه های تولیدی می شوند همچنین تاسیسات و تجهیزاتی که درون کارخانه ها وجود دارد مشمول بیمه آتش سوزی می شوند تا در زمان رخ دادن اتفاقی بتوان هزینه خسارات وارده را از شرکت بیمه دریافت کرد.

ساختمان های غیر صنعتی زمانی که تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می گیرند می توانند ارزش دارایی های داخل ساختمان را هم تحت پوشش این بیمه قرار دهند. واحد های اداری، تجاری، انبارها، مغازه ها و … همگی جز ساختمان های غیر صنعتی به شمار می روند، لازم به ذکر است که بگوییم پول و اوراق بهادار شامل بیمه آتش سوزی غیر صنعتی نمی شوند.

بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی

زیر رشته های بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی

همان طور که گفته شده در تمامی شهرها فروشگاه های تجاری، اداری، تعمیرگاه ها، مغازه ها، اماکن عمومی، مراکز خدماتی، هایپرمارکت ها و … زیادی وجود دارد، در طول روز اتفاقات زیادی برای آن ها ممکن است رخ دهد. این اتفاقات از آتش سوزی گرفته تا سیل و زلزله هر کدام می توانند خسارت های زیادی را به بار آورند.

مراکزی که در متن بالا ذکر شد هر کدام می توانند از بیمه آتش سوزی غیر صنعتی برخوردار شوند و از طرفی هم وسایل و تجهیزات خود را در برابر حادثه های احتمالی بیمه نمایند. بیمه آتش سوزی ساختمان های غیر صنعتی به طور کلی به دو زیر شاخه اصلی دسته بندی می شود. که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

طرح جامع اصناف: یکی از زیر رشته های بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی طرح جامع اصناف می باشد که بر اساس این طرح در سال 1386 توافقاتی بین بیمه ایران و شورای اصناف انجام شد، طبق این قرارداد تمامی افرادی که عضو انجمن های صنفی و اتحادیه ها هستند همراه با خانواده های خود می توانند از بیمه تکمیلی استفاده نمایند. لازم به ذکر است که بگوییم بیمه تکمیلی درمان از طرف بیمه تامین اجتماعی تنها 30 میلیون ریال از جراحی ها را قبول خواهد کرد،

بیمه معمولی مراکز غیر صنعتی: در این نوع از بیمه نامه زمانی که بیمه گذار از بیمه آتش سوزی غیر صنعتی  استفاده می کند می تواند علاوه بر خطرهای اصلی که شامل صاعقه و آتش و انفجار می شود ساختمان خود را در برابر بلاهای دیگری چون زلزله، سیل و … بیمه نماید. حق سالانه این نوع از بیمه با توجه به قیمتی که ساختمان دارد مشخص خواهد شد.

بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی

مدارک مورد نیاز برای اخذ خسارت از بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی سامان

بعد از حادثه ای که رخ می دهد بیمه گذار باید گذارش خسارت های وارد ه را به بیمه تحویل دهد و هماهنگی های لازم را برای بازدید به عمل آورد.  بعد از اینکه میزان خسارت بررسی شود پرونده وی را به شعبه های موجود ارجاع خواهند داد. در این شرایط اگر بیمه گذار قبول کند مبلغ خسارت وارده را در قبال یک چک به وی تحویل خواهند داد.

گاهی اوقات ممکن است بیمه گذار به میزان پرداختی خسارت معترض شد که باید مراحل رسیدگی به اعتراض را طی نماید. در نهایت اگر با شرکت بیمه گذار به توافق نرسند باید به دادگاه مراجعه نمایند.

زمانی که از بیمه آتش سوزی غیر صنعتی استفاده می کنید برای دریافت خسارت باید اصل بیمه نامه  و شرایط های موجود در بیمه نامه را همراه با کارت ملی ارائه دهید، همچنین سند مالکیت ساختمان، اجاره نامه،  فهرست اموالی که آسیب دیده اند  و مبلغ خسارت، گزارش آتش نشانی و گزارش مراجعه ذیصلاح را باید به شرکت بیمه تحویل داد.

مزایای بیمه آتش سوزی

همان طور که گفته شد خرید بیمه آتش سوزی به عنوان یکی از اصل ها مهم برای مشاغل و کسب و کار به شمار می رود. ساخت و سازهای قدیمی بیشماری وجود دارد که ممکن است در برابر یک انفجار ساده مقاومت زیادی نداشته باشند و منجر به آتش سوزی شوند، بنابراین استفاده از بیمه آتش سوزی غیر صنعتی بسیار مهم می باشد.

یکی از مزیت هایی که این نوع از بیمه می تواند داشته باشد این است که پوشش های اضافی را هم برای بیمه گذارهای خود در نظر می گیرد. بدین ترتیب افراد حاضر می توانند از شرایط خاصی برخوردار شوند، همچنین ساختمان خود را در برابر دیگر بالاها بیمه نمایند. طرح های ویژه بیمه آتش سوزی از دیگر مزیت های این نوع بیمه می باشد.

شرکت های بیمه پوشش های یکسانی را برای بیمه های آتش سوزی خود در نظر دارند، اما طی چند سال اخیر طرح هایی را ارائه داده اند که با استفاده از آن می توان بیمه نامه بهتری در اختیار داشت. شما می توانید به نمایندگی بیمه سامان نیاوران تهران مراجعه نمایید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه مسافرتی سامان شنگنبیمه مسافرتی بیمه سامان