در اخبار و مقالات

وقوع حادثه اجتناب‌ناپذیر است. این حوادث در بهترین حالت اگر باعث فوت فرد حادثه‌دیده نشوند می‌توانند باعث ازکارافتادگی و نقض عضو شوند و هزینه‌های پزشکی را به خانواده‌ها تحمیل کنند. از طرفی اگر فرد آسیب‌دیده، سرپرست خانواده باشد ممکن است کل خانواده برای مدت زمان طولانی از درآمد محروم شوند. بیمه‌های حوادث برای چنین روزهایی به وجود آمده‌اند و از فرد بیمه‌شده در برابر حوادث مشخص حمایت می‌کنند. شرکت بیمه سامان با توجه به مشاغل و فعالیت افراد، بیمه‌های حوادث را به شکل گروهی و انفرادی ارایه می‌دهد. هر فرد می‌تواند بیمه حوادث انفرادی سامان را برای خود یا افراد خانواده‌اش با سرمایه مشخص برای مدت یک سال خریداری کند.

بیمه حوادث انفرادی سامان

در بیمه حوادث انفرادی سامان هر فرد می‌تواند برای حوادث شغلی و غیر شغلی یا خطرات شخصی تحت پوشش بیمه باشد. مهم نیست این حوادث در چه ساعتی از شبانه روز و در کجا اتفاق می‌افتد، افراد حق بیمه را پرداخت می‎‌کنند و برای حوادثی که منجر به فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی می‌شود تحت پوشش بیمه سامان قرار می‌گیرند. بیمه حوادث انفرادی سامان به صورت شبانه‌روزی و در تمام نقاط دنیا معتبر است.

بیمه حوادث انفرادی سامان با چه پوشش‌هایی از بیمه‌شده حمایت می‌کند؟

همانطور که گفتیم بیمه حوادث، خسارت جانی افراد در اثر حادثه را جبران می‌کند. لازم است به تعریف حادثه در این بیمه دقت کنید. حادثه یک واقعه ناگهانی است که وقوع آن خارج از اراده بیمه‌شده باشد و باعث فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی شود بنابراین حوادثی که از عمد اتفاق می‌افتد تحت پوشش این بیمه‌نامه نیست و افراد نمی‌توانند برای حوادثی مانند خودکشی و صدمات بدنی که خودشان آن را به‌‌وجود‌ آورده‌اند از شرکت بیمه خسارت بگیرند. افرادی که بیمه حوادث انفرادی سامان را خریداری می‌کنند برای موارد زیر تحت پوشش هستند:

فوت ناشی از حوادث مختلف مانند خفگی، غرق شدن، برق گرفتگی و…

مسمومیت غذایی یا مسمومیت شیمیایی

صدمات بدنی ناشی از تأثیر اسید یا هر گونه ماده خورنده دیگر

پیچیدگی و یا پاره شدن عضلات و رگ‌ها

ابتلا به هاری، کزار و سیاه زخم

نقص عضو و ازکارافتادگی کامل و دائم ناشی از حادثه (جزیی و کلی)

هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه

پوشش حوادث خانواده

حوادثی که از عمد به وجود آمده باشند مانند خودکشی و اقدام به آن تحت پوشش بیمه حوادث نیستند.

خطرات اضافی بیمه حوادث چیست؟

نوع فعالیت‌هایی که افراد روزانه و یا به صورت تفریحی انجام می‌دهند در ارزیابی خطر آن‌ها مؤثر است. مثلاً افرادی که به شکار، اسکی، فوتبال، سوارکاری، قایقرانی، هدایت موتورسیکلت دنده‌ای، هدایت یا سرنشینی اتومبیل مسابقه، هدایت یا سرنشین هواپیماهای آموزشی (به استثنای هواپیماهای نظامی و اکتشافی و غیرتجاری) ، غواصی، هدایت یا سرنشینی هلیکوپتر (به استثتنای هلیکوپترهای نظامی) ، پرش با چترنجات (به جزسقوط آزاد) و فعالیت‌هایی مانند موارد گفته‌شده مشغول هستند باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند و خطرات اضافی بیمه حوادث انفرادی سامان را به بیمه‌نامه خود اضافه کنند.

شرایط صدور بیمه حوادث انفرادی سامان برای بیمه‌گزار چیست؟

سن و شغل بیمه‌گزار، سرمایه فوت و نقص عضو و خطرات فرعی درخواست شده از طرف بیمه‌گزار از عوامل مهم در بررسی نرخ حق بیمه حوادث است. بنابراین شرکت بیمه قبل از صدور بیمه حوادث هریک از عوامل گفته شده را بررسی می‌کند.

حداقل سن بیمه‌شده برای صدور بیمه حوادث انفرادی سامان 12 سال و حداکثر سن 75 سال است. افراد بالای 75 سال با شرایط خاص تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

افرادی که به بیماری‌هایی مانند آسم، ناراحتی قلبی و بیماری عصبی، دیابت و… مبتلا هستند و یا دچار نقص عضو جزئی و دائم باشند به طوری که این نقص عضو کارایی عضو آسیب‌دیده شخص را بیش از 20 درصد کاهش دهد هم با پرداخت حق بیمه اضافی بیمه می‌شوند.

سن و شغل بیمه‌گزار از عوامل تأثیرگزار در حق بیمه افراد است. بیمه سامان افراد بین حدود سنی 12 تا 75 سال بیمه می‌کند.

طبقه‌بندی مشاغل در بیمه حوادث چگونه است؟

شرکت بیمه ریسک یکسانی برای مشاغل مختلف در نظر نمی‌گیرد. در بیمه حوادث مشاغل افراد در 5 طبقه شغلی از کم‌خطرترین تا پرخطرترین شغل دسته‌بندی می‌شود. شغل‌هایی که تقریباً با خطرات یکسانی مواجه هستند در یک طبقه قرار می‌گیرند. مثلاً طبقه اول شامل مشاغلی است که فرد برای انجام آن با حداقل خطر روبه‌رو است مانند معلمان و کارمندان اداری و دفتری. ریسک خلبانان و کارگران معادن زیرزمینی هم تقریباً یکسان ارزیابی می‌شود این افراد با بیشترین خطر مواجه هستند و در طبقه پنج تقسیم‌بندی می‌شوند. طبیعی است که شرکت بیمه یک کارگر معدن را با دریافت حق بیمه بیشتری نسبت به یک معلم، بیمه می‌کند.

چه کسانی می‌توانند از بیمه حوادث انفرادی سامان استفاده کنند؟

همان طور که گفتیم افرادی که حدود سن آن‌ها بین 12 تا 75 سال است می‌تواند برای خود بیمه حوادث انفرادی سامان را خریداری کند و در صورت وقوع حادثه تحت پوشش بیمه، از مزایای آن که شامل دریافت غرامت نقص عضو و از کارافتادگی است استفاده کنند این افراد همچنین برای هزینه‌های درمان خود تحت پوشش قرار می‌گیرند. در بیمه‌های حوادث در صورتی که بیمه‌شده به علت وقوع حوادث تحت پوشش بیمه فوت کند شرکت بیمه موظف است سرمایه بیمه را به طور یک‌جا به اشخاص ذی‌نفع یا وارثان قانونی بیمه‌شده پرداخت کند. بنابراین در بیمه حوادث انفرادی سامان لازم است به تعیین ذی‌نفع بیمه‌نامه دقت کنید. همسر، فرزند، پدر و مادر و یا حتی یک مرکز خیریه می‌تواند به عنوان استفاده‌کننده سرمایه فوت در بیمه حوادث معرفی شود.

نقض عضو و ازکارافتادگی در بیمه حوادث شامل چه مواردی می‌شود؟

در چه مواردی می‌گوییم فرد دچار نقص عضو و از کارافتادگی شده است؟ در بیمه حوادث اگر در اثر وقوع سانحه‌ای که تحت پوشش بیمه است یک عضو از اعضای بدن فرد بیمه‌شده قطع شود یا تغییر شکل بدهد و یا فرد آسیب‌دیده توانایی کار با آن عضو را برای همیشه از دست بدهد می‌گوییم فرد دچار نقص عضو و ازکارافتادگی شده است.

در ازکارافتادگی موقت و نقص عضو جزئی، میزان نقص عضو زیاد نیست و فرد بعد از مدتی بهبود پیدا می‌کند و می‌تواند مجدداً به فعالیت و کسب درآمد بپردازد. غرامت پرداختی شرکت بیمه در این مورد، معادل درصدی از سرمایه بیمه است که برای هر عضوی از اعضای بدن متفاوت است. برای مثال تعهد شرکت بیمه برای ازکارافتادگی دائم و کامل یا قطع یک دست از بازو معادل 70 درصد، برای قطع یک دست از ساعد 60 درصد و قطع یک دست از مچ 55 درصد از سرمایه بیمه است.

اگر شدت آسیب‌های وارده به بیمه‌شده بعد از حادثه به گونه‌ای باشد که فرد تا پایان عمر خود نتواند به انجام فعالیت و کسب درآمد بپردازد می‌گوییم فرد دچار ازکارافتادگی دائم و نقص عضو کلی شده است. شرکت بیمه در این حالت باید غرامت را معادل صد در صد سرمایه بیمه پرداخت کند. نابینایی کامل و دائم دو چشم، ازکارافتادگی دائم و کامل یا قطع دو دست، حداقل از مچ مثال‌هایی از نقص عضو و ازکارافتادگی دائم کلی محسوب می‌شود.

تعهد شرکت بیمه در ازکارافتادگی دائم پرداخت صد درصد سرمایه بیمه و در ازکارافتادگی موقت معادل درصدی از سرمایه بیمه است.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه آتش سوزی سامان شعبه ولنجکبیمه حوادث بیمه سامان ارتش