در اخبار و مقالات

خرید بیمه مسافرتی سامان برای مسافران این اطمینان خاطر را فراهم می کند.تا در برابر تهدیدات در امان باشند. این آسوده خاطر بودن برای مسافران لذت بیشتری را به همراه خواهد داشت. بروز برخی مشکلات در سفر های خارجی با توجه به آشنا نبودن.مسافران به محیط و حتی زبان آن کشور می تواند.نگران کننده باشد. این بیمه می تواند.راه حل مناسبی برای مقابله با این تهدید ها باشد.

مشکلاتی مانند گم شدن.مدارک شناسایی، گم شدن یا تاخیر بار، بروز مشکل حقوقی به دلیل رعایت نکردن قوانین تنها بخشی از این مسائل هستند. همین مسائل ممکن است.برای شما سوالاتی را در بر داشته باشند. ما در این مقاله به شما در رسیدن.به پاسخ سوالات خود کمک می.کنیم.

آیا خرید بیمه مسافرتی سامان ضروری است؟

به صورت کلی، تعریف بیمه مسافرتی را می.توان این گونه تعریف کرد: پوشش صدمات بدنی و بیماری یا عارضه ناگهانی و غیر قابل پیش بینی که بیمه شده.بعد از شروع سفر به آن مبتلا می شود، موجب درخواست امداد از طرف وی یا نمایندگان بیمه شده است.

از آن جایی که خرید بیمه مسافرتی سامان موارد متعددی از حوادث ناگوار در سفر را پوشش می.دهد، از مسافران در برابر خطرات احتمالی سفر محافظت می کند. این تنها دلیل اهمیت داشتن.این بیمه برای افراد نیست. موارد دیگری نیز هستند.که می توانند به اهمیت خرید این بیمه تاکیید کنند. این موارد عباتند از:

  • در بسیاری از سفارت خانه.ها خرید این بیمه برای صدور ویزا الزامی است.
  • بیمه مسافرتی سامان بهترین راه برای کاهش و یا جبران خسارات رخ داده می باشد.
  • بهترین تضمین برای داشتن سفری امن به شمار می رود.
  • هزینه.های پزشکی در بعضی از کشور.ها بدون پشتیبانی شرکت.های بیمه ای بسیار گران تمام می شوند.

تصور کنید که بدون خرید بیمه مسافرتی سامان در کشور.های خارجی، دچار یک سرماخورگی شوید. پرداخت هزینه های درمان به صورت آزاد رقم سنگینی برای شما در بر دارد. فرض کنید که تمامی وسایل ضروری شما مفقود شود، در این صورت قطعا ادامه سفر برای شما لذت بخش نخواهد بود. بنابراین داشتن بیمه مسافرتی مزایای بسیاری برای بیمه گزاران ایجاد می کند و تهیه کردن آن برای این سفر ها امری ضروری است.

بیمه مسافرتی چه خدماتی را پوشش می دهد

ابتدا باید بدانید که منظور از پوشش چیست؟ پوشش به معنی خساراتی است که در صورت وقوع حوادث و خطرات، توسط شرکت بیمه حمایت خواهند شد. با خرید بیمه مسافرتی سامان این پوشش ها در اختیار شما قرار می گیرد که عباتند از:

  • هزینه های پزشکی: در این پوشش کلیه هزینه های بستری، معاینه، درمان، جراحی و غیره که در اثر بیماری یا حوادث مختلف به وجود می آیند، تا سقف تعهد.نامه به بیمه شده پرداخت می شود.
  • هزینه های دارو: شرکت بیمه موظف است.هزینه ارسال مجدد داروهای مورد نیاز بیمه گذار را پرداخت کند. این مبلغ در صورت مفقود شدن، به شرط ضروری بودن.مصرف دارو.ها پرداخت می گردد.
  • هزینه های دندانپزشکی : پرداخت این هزینه ها فقط در صورت معاینه ضروری صورت می گیرد. این هزینه شامل درمان عفونت شدید، دندان درد، کشیدن دندان و غیره می شود.
  • بیماری های شدید: در صورت ابتلا به بیماری شدید یا وقوع حادثه سنگین شرکت بیمه موظف است.مناسب ترین تصمیم را با مشورت پزشک بر اساس شرایط شخص آسیب دیده اتخاذ کند. با توجه به این موارد باید اقدامات لازم جهت درمان فرد در همان کشور انجام.یا زمینه انتقال وی به کشورش را فراهم کند.
  • هزینه بازگشت: در صورتی که شخص بیمار به بیش از 10 روز بستری شدن.در بیمارستان نیاز داشته باشد، هزینه بازگشت، رفت و آمد و اقامت یکی از بستگان درجه 1 بیمار، توسط شرکت بیمه پرداخت می شود.تا به عنوان همراه در کنار وی باشد.
  • هزینه های مربوط به بار، مدارک مسافر و تاخیر پرواز: در این پوشش.ها شرکت بیمه هزینه مفقودی یا خسارت وسایل و مدارک و نیز تاخیر در حرکت وسیله نقلیه را می پردازد.
  • هزینه مسائل حقوقی: در صورت رعایت نکردن.قوانین شهروندی شرکت بیمه موظف به ارائه مشاوره حقوقی در کشور مقصد می باشد.

نحوه دریافت خدمات با خرید بیمه مسافرتی سامان

شرکت های ایرانی در خارج از کشور شعبه ای ندارند. به همین دلیل بیمه شدگان می.توانند خدمات خود را از شرکت.های کمک رسان یا پشتیبان دریافت کنند. نحوه دریافت این خدمات این گونه است که مسافران ایرانی با خرید بیمه مسافرتی سامان می.توانند طی قرارداری با شرکت.های بیمه خارجی ارتباط داشته باشند. این شرکت.ها مثل SOS، Allianz، Evasan و  شرکت.های دیگر حمایت های پوششی در خارج از کشور را در اختیار بیمه شدگان قرار می دهند.

هر یک از شرکت های بیمه با یک یا تعدادی از شرکت.های کمک رسان قرارداد دارند. همچنین در بعضی از سفارت خانه.ها فقط یک شرکت مشخص جهت صدور ویزا توصیه می.شود. مسافرانی که قصد عزیمت به آن کشور را دارند باید بیمه خود را از شرکتی که سفارت معرفی کرده، خریداری کنند.

نکاتی ضروری در هنگام خرید بیمه مسافرتی سامان

همیشه در هنگام خرید انواع بیمه ها سوالاتی برای بیمه گذاران مطرح می.شود. در این بخش ما به بررسی نکاتی که باید در هنگام خرید بیمه مسافرتی سامان در نظر داشته باشید، می پردازیم.

  • مبدا سفر باید ایران باشد: برای استفاده از بیمه نامه مسافرتی، حتما باید به هنگام خروج از کشور مهم خروج در پاسپورت مسافر درج شود. به همین دلیل مبدا سفر باید ایران باشد. مسافری که بیمه نامه مسافرت خریداری می کند،.نمی تواند برای شروع سفر کشور دیگری را به عنوان مبدا سفر انتخاب کند.
  • تاریخ شروع بیمه درمان مسافرتی: تاریخ شروع بیمه نامه مسافرتی از تاریخ آغاز سفر یعنی خوردن مهر خروج از کشور می باشد. از زمان خرید بیمه مسافرتی سامان و صدور آن بیمه گذارمدت معینی برای خروج از کشور فرصت دارد. این مدت از شش ماه تا یک سال است.
  • مدت اعتبار بیمه مسافرتی: همه بیمه های مسافرتی سفر های کمتر از 92 روز را پوشش می دهند. حتی اگر شما بیمه مسافرتی یک ساله بخرید، باید هر 92 روز به کشور خود برگردید. در غیر این صورت از روز 93 ام تحت پوشش این بیمه نخواهید بود.
نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

قیمت بیمه مسافرتی سامان