در اخبار و مقالات

بیمه سامان یکی از شرکت‌هایی است که در مدتی کوتاه راهی طولانی را طی کرده است! شرکت بیمه سامان اگرچه در صنعت بیمه کشور عمر زیادی ندارد اما به سرعت توانسته در کنار شرکت‌های قدیمی بیمه جای بگیرد.

حتی در برخی رشته‌های بیمه‌ای مانند بیمه‌های درمان یا بیمه مسافرتی توانسته جایگاه بهتری نیز کسب کند و به نوعی یکه‌تاز باشد. بیمه‌های مسافرتی در بیمه سامان در قالب طرح‌های مختلف به بیمه‌گزار عرضه می‌شود تا بیمه‌گزار بتواند بدون سردرگمی و در کوتاه‌ترین زمان، بیمه خود را بخرد.

می‌دانیم که با آغاز سفر، خطرات آن نیز آغاز می‌شود. بیمه‌گزار ممکن است در سفر، بیمار یا دچار سوانح شود، ممکن است مدارک شناسایی یا چمدان‌های خود را گم کند، ممکن است در کشوری که عازم آن است مورد دستبرد قرار بگیرد و پول خود را از دست بدهد، در این موارد است که اهمیت خرید بیمه مسافرتی آشکار می‌شود.

مزایای طرح‌های بیمه‌ای مختلف در بیمه سامان

هیچ سفری بی‌خطر نیست و وقوع خطر در یک کشور دیگر مشکلات را دوچندان می‌کند! کافی است به یک دندان‌درد ساده مبتلا شوید تا بدانید پیدا کردن و پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی مثلاً در یک کشور اروپایی چقدر می‌تواند دشوار باشد. اهمیت بیمه مسافرتی در حمایت از بیمه‌گزار در این موارد است.

اگر می‌خواهید با خیال راحت سفر کنید و در این مواقع پشتیبانی قوی داشته باشید هیچ راه دیگری به جز خرید بیمه مسافرتی ندارید! بهتر است نگاهی به پوشش‌های بیمه مسافرتی داشته باشیم تا بفهمید این بیمه چه کاربرد و مزایای مهمی دارد.

انواع بیمه‌های مسافرتی

بیمه‌های مسافرتی انواع مختلفی دارند و بر اساس مقصد، سفر به یک کشور (سینگل) و یا چند کشور (مالتی) و مدت‌زمان سفر توسط شرکت‌های مختلف ارایه می‌شود. این بیمه‌نامه‌ها در اصل تفاوتی در خدمات‌دهی با یکدیگر ندارند اما با انتخاب درست نوع بیمه می‌توانید هرچه بیشتر از امکانات بیمه‌نامه استفاده کنید.

مثلاً اگر بیمه‌گزاری می‌خواهد به چند کشور سفر کند باید اینه را در نظر بگیرد که میزان خطرات در همه کشورها یکسان نیست. در یک کشور ممکن است به خاطر نوع رانندگی و شلوغی خیابان‌ها احتمال سوانح رانندگی زیاد باشد در صورتی که در کشوری دیگر ممکن است سطح امنیت پایین بوده و فرد مورد دستبرد قرار بگیرد.

حتماً شما هم داستان‌هایی ازاین دست را از مسافران شنیده‌اید! به همین خاطر در این مواقع بهتر است بیمه‌گزار طرح بیمه سفر به چند کشور را انتخاب کند تا در طول سفر تحت پوشش بیمه‌نامه باشد، در غیر این صورت شرکت بیمه در قبال خساراتی که متوجه وی شود تعهدی نخواهد داشت.

پوشش‌های بیمه مسافرتی سامان

بیمه مسافرتی سامان دارای پوشش‌های یکسان و کلی برای همه انواع بیمه‌های مسافرتی است که در واقع اساس بیمه‌های مسافرتی است. انواع پوشش‌های بیمه مسافرتی عبارت‌اند از:

  • پوشش هزینه‌های پزشکی و بستری: برای زمانی که بیمه‌گزار در طول سفر و یا در کشور مقصد نیاز به استفاده از امکانات پزشکی و بستری شدن در بیمارستان دارد.
  • انتقال بیمه‌گزار به کشور: اگر میزان آسیب‌دیدگی یا بیماری بیمه‌گزار در سفر طوری باشد که بنا به تشخیص پزشک نیاز به بازگشت به کشور داشته باشد، بیمه مسافرتی عمل انتقال و پرداخت هزینه بازگشت وی را انجام خواهد داد.

پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی: هزینه‌های درمانی دندان‌پزشکی در سفر نیز تا سقف تعهدشده در بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. این پوشش دارای فرانشیز است یعنی بخشی از هزینه‌های درمانی باید توسط بیمه‌گزار پرداخت شود.

  • هزینه بازگشت یکی از اعضا خانواده: بازگشت یکی از اعضای درجه یک خانواده به همراه بیمه‌گزار در صورتی که وی در اثر سوانح و یا بیماری نیاز به انتقال به کشور داشته باشد.
  • بازگرداندن جسد بیمه‌گزار: در صورت فوت بیمه‌گزار در سفر، عمل انتقال جسد وی و پرداخت هزینه‌های انتقال آن به کشور توسط بیمه مسافرتی انجام می‌شود.
  • انتقال یکی از اعضا خانواده بیمه‌گزار به کشور مقصد: چنانچه بیمه‌گزار در طول سفر دچار سانحه شده یا در اثر بیماری در خارج از کشور در بیمارستان بستری شود، بیمه مسافرتی هزینه‌های انتقال یکی از اعضا خانواده بیمه‌گزار به کشوری که وی در آن بستری است را پرداخت می‌کند.
  • پرداخت هزینه بازگشت بیمه‌گزار به کشور به خاطر فوت اقوام: اگر یکی از اعضا درجه یک یا درجه دو خانواده بیمه‌گزار فوت کند و بیمه‌گزار قادر نباشد با وسیله نقلیه خود و یا وسایل دیگر به کشور سفر کند، هزینه سفر وی توسط بیمه مسافرتی پرداخت می‌شود.
  • پرداخت هزینه‌های دارو: تهیه و پرداخت هزینه داروهای ضروری و مورد نیاز بیمه‌گزار در طول سفر نیز توسط بیمه مسافرتی انجام می‌شود.
  • مشاوره حقوقی: پیگیری و ارایه مشاوره حقوقی در زمینه‌هایی که بیمه‌گزار در خارج از کشور دچار مشکل شده باشد به عنوان مثال در تصادفاتی که بیمه‌گزار مقصر بوده و نیاز به حضور در مراجع قانونی دارد، توسط بیمه مسافرتی از حقوق وی در مراجع قانونی دفاع شده و هزینه‌های آن توسط شرکت بیمه تا سقف تعهدشده، پرداخت می‌شود.
  • از دیگر پوشش‌های بیمه مسافرتی می‌توان به پرداخت هزینه‌های ناشی از تاخیر در حرکت،کمک به بیمه‌گزار برای صدور مجدد مدارک در صورت گم‌شدن آن‌ها در طول سفر، حواله وجوه نقدی برای بیمه‌گزار به خارج از کشور، در اختیار قرار دادن اطلاعات مراکز درمانی در کشور مقصد، کمک به یافتن بار مفقودشده بیمه‌گزار در طول سفر و ارسال آن به آدرس بیمه‌گزار در خارج از کشور، پرداخت خسارت در اثر گم‌شدن بار بیمه‌گزار، پرداخت خسارت تاخیر در صورت تاخیر در ارسال بار و چمدان‌های بیمه‌گزار برای وی و بازگرداندن کودکان بیمه‌گزار به کشور در صورت فوت وی در طول سفر اشاره کرد.

انواع طرح‌های بیمه مسافرتی سامان

در بیمه سامان علاوه بر طرح معمول بیمه مسافرتی، طرح‌های ویژه بیمه مسافرتی با توجه به نوع سفر بیمه‌گزار اعم از تجاری، دانشجویی، تفریحی و… نیز تهیه شده است که بیمه‌گزار می‌تواند هر کدام از آن‌ها را با توجه به نیاز خود خریداری کند. هر یک از این طرح‌ها علاوه بر پوشش‌های درمانی وعادی بیمه مسافرتی، مزایای دیگری مخصوص به خود را نیز دارند. این طرح‌ها در دو قالب طلایی و نقره‌ای ارایه می‌شوند. در طرح طلایی سقف تعهدات بیشتر است. در ادامه هریک از این طرح‌های مسافرتی بیمه سامان را بیشتر توضیح خواهیم داد.

طرح دانشجویی بیمه مسافرتی سامان

تخفیف در هزینه‌های تشریفات فرودگاهی، پرداخت هزینه‌های تعهدشده در صورت ازکارافتادگی و یا نقص عضو بیمه‌گزار، پوشش سرقت منزل در زمانی که بیمه‌گزار در سفر است،

پرداخت هزینه‌های ثبت نام مجدد بیمه‌گزار در صورتی که به خاطر بستری‌شدن و شرایط حاد تحت پوشش بیمه‌نامه باشد، پرداخت هزینه‌های تعهدشده در صورت فوت و ازکارافتادگی دائمِ بیمه‌گزار، تخفیف در هزینه خدمات تشریفات فرودگاهی از پوشش‌های مخصوص این بیمه هستند که علاوه بر پوشش‌های اصلی بیمه عمر ارایه می‌شوند.

اگرچه حق بیمه‌های طرح‌های ویژه دانشجویی سامان از بیمه‌های مسافرتی عادی بیشتر است اما تنوع، تعداد و سقف پوشش‌های آن نیز بیشتر از بیمه‌های عادی است. سقف پوشش بیمه دانشجویی سامان تا 70 هزار یورو است. 4 نوع طرح دانشجویی در بیمه سامان به طور ویژه وجود دارد که بیمه‌گزار می‌تواند بر اساس نیاز خود هر یک را انتخاب کند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه مسئولیت کارفرما بیمه سامان دروس