در اخبار و مقالات

بیمه سامان زعفرانیه یکی از شرکت‌ های بیمه است که در مدت زمانی کوتاه توانسته مخاطبان خود را بیابد و توجه عده زیادی از افراد را که در این منطقه زندگی می کنند به خود جلب کند.

بیمه سامان با حمایت و سرمایه ‌گذاری بانک سامان و سرمایه‌ گذاران مهمی مانند صنایع مس ایران، شرکت مس سرچشمه و صندوق بازنشستگی فولاد و غیره در تاریخ 27 بهمن 1383 به ثبت رسید و از تاریخ 11 اسفند ماه همان سال با دریافت مجوز فعالیت، رسماً وارد صنعت بیمه کشور شد.

این شرکت از همان ابتدا در زمینه صدور بیمه ‌های زندگی، غیر زندگی و اتکایی شروع به کار کرد و فعالیت آن تا کنون ادامه دارد و بیمه سامان شعبه زعفرانیه یکی از هزاران شعب آن در کشور می باشد.

خدمات بیمه سامان زعفرانیه برای خودرو

بیمه سامان زعفرانیه به طور کلی در زمینه انواع بیمه ‌های اموال، اشخاص و مسئولیت دارای مجوز فعالیت است. به همین جهت در هر یک از این زمینه‌ ها می ‌تواند بیمه‌ نامه ‌های مختلفی صادر کند. خدماتی که بیمه سامان برای متقاضیان بیمه خودرو ارایه می ‌دهد به شرح زیر است.

بیمه‌ های خودرو همان‌طور که از نام آن مشخص است بیمه‌ هایی هستند که برای خودرو های مختلف صادر می ‌شوند. دو نوع بیمه خودرو در کشور وجود دارد که توسط بیمه سامان نیز صادر می ‌شود که هر یک را در ادامه شرح خواهیم داد.

بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو بیمه سامان شعبه زعفرانیه برای خسارت‌ های وارد شده به خودرو در اثر سوانح است. به عنوان مثال اگر در یک تصادف رانندگی بیمه ‌گزار مقصر شناخته شود خسارت ‌های وارد شده به بدنه خودرو وی از محل این بیمه ‌نامه تا سقف تعهدات آن قابل پرداخت است.

خدمات بیمه سامان زعفرانیه برای خودرو

خدمات بیمه سامان زعفرانیه برای خودرو

البته در مواردی که بیمه ‌گزار مقصر نباشد و میزان خسارت وارد شده بیشتر از سقف تعهدات بیمه شخص ثالث راننده مقصر باشد، بیمه ‌گزار می ‌تواند از بیمه بدنه خود نیز استفاده کند. خسارت‌های کلی که توسط بیمه بدنه خودرو سامان پوشش داده می ‌شود شامل موارد زیر است:

  • تصادف: در این زمان اگر بیمه ‌گزار مقصر نباشد از بیمه شخص ثالث راننده مقصر خسارت گرفته و مازاد خسارت وارد شده را می ‌تواند از محل بیمه بدنه پرداخت کند. در مواردی که بیمه ‌گزار خودش مقصر باشد، خسارت وارد شده توسط بیمه بدنه پرداخت می‌شود.
  • واژگونی خودرو: اگر خودرو بیمه ‌گزار واژگون شود، خسارت وارد شده توسط بیمه بدنه سامان قابل جبران است.
  • سقوط خودرو: سقوط خودرو از ارتفاع نیز از مواردی است که بیمه ‌گزار می ‌تواند بابت آن از شرکت بیمه خسارت دریافت کند.
  • برخورد خودرو با دیگر اجسام: اگر بیمه ‌گزار با اجسام دیگر تصادف کند، مثلاً با گاردریل یا جدول ‌های کنار خیابان برخورد کند می‌ تواند از بیمه بدنه خسارت دریافت کند.
  • برخورد اجسام دیگر با خودرو: فرقی نمی‌ کند که خودرو پارک باشد و یا در حال حرکت، اگر در اثر برخورد دیگر اجسام با خودرو، خسارتی به آن وارد شود توسط بیمه بدنه قابل جبران است.
  • پوشش آتش سوزی: خسارات وارد شده به خودرو و قطعات یدکی آن در اثر انفجار، آتش سوزی و صاعقه توسط این پوشش جبران می ‌شود.
  • سرقت: سرقت کلی خودرو و خسارات ناشی از دزدی توسط بیمه سامان زعفرانیه پوشش داده می ‌شود.

بیمه شخص ثالث بیمه سامان شعبه زعفرانیه

بیمه شخص ثالث، بیمه ‌ای اجباری است و همه دارندگان خودرو و موتور سیکلت باید این بیمه را تهیه کنند. همه ما موظف هستیم وقتی خسارتی به اشخاص دیگر وارد می‌ کنیم آن را تا حد ممکن جبران کنیم. مهم‌ ترین کار بیمه شخص ثالث، جبران خسارتی است که در اثر حوادث از سوی بیمه ‌گزار به دیگر افراد وارد می ‌شود.

به عبارتی بیمه ‌گزار اگر در حادثه‌ ای مانند تصادف مقصر شناخته شود، خسارت‌ های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث توسط این بیمه و تا سقف تعهدات درج‌ شده در بیمه ‌نامه بیمه سامان زعفرانیه پرداخت می ‌شود. مواردی که توسط بیمه شخص ثالث بیمه سامان پوشش داده می ‌شوند عبارتند از:

  • جبران هزینه‌ های درمانی اشخاص ثالث آسیب ‌دیده.
  • پرداخت غرامت فوت و نقص عضو دائم و جزئی به اشخاص ثالث.
  • پرداخت خسارت‌ های مالی وارد شده به اشخاص ثالث مانند خسارت وارد شده به خودرو.
  • پرداخت خسارت ‌هایی که در اثر برخورد بار وسیله نقلیه بیمه ‌گزار به اشخاص ثالث وارد شده باشد.
  • پرداخت خسارت‌ های جانی وارد شده به راننده مقصر که به آن پوشش بیمه حوادث راننده می ‌گویند.

بیمه حوادث راننده

بیمه حوادث راننده در اصل پوششی از بیمه شخص ثالث در بیمه سامان زعفرانیه است که خسارت ‌های جانی وارد شده به بیمه‌ گزار مقصر را نیز پوشش می‌ دهد. این پوشش در ابتدا به صورت بیمه‌ نامه‌ای جدا ارائه می‌ شد و به همین خاطر به آن بیمه حوادث راننده هم می ‌گویند.

مطابق این پوشش اگر در حوادثی بیمه ‌گزار مقصر باشد، خسارت جانی وارد شده به وی از نقص عضو تا دیه فوت به او یا خانواده او تعلق می ‌گیرد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه سامان دزاشیببیمه سامان ولنجک