در اخبار و مقالات

یکی از انواع بیمه نامه های مهم و پرطرفدار، بیمه نامه تکمیلی می باشد که شرکت بیمه سامان نیز به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت ها در ارائه  انواع بیمه نامه های اشخاص، بیمه درمان تکمیلی را در طرح ها و انوعا مختلف ارائه می نماید. در این مقاله میخواهیم مرور کلی به بیمه تکمیلی سامان، انواع، پوشش‌هایی که ارائه می‌دهد و نحوه خسارت‌دهی این بیمه نامه بپردازیم.

انواع بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی سامان به سه گروه عمده تقسیم می‌شود:

بیمه تکمیلی گروهی سامان

بیمه تکمیلی خانواده سامان

بیمه تکمیلی انفرادی سامان

در ادامه هر کدام از این بیمه ها را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

جهت دریافت مشاوره و خرید انواع بیمه تکمیلی کلیک کنید

۱- بیمه تکمیلی گروهی سامان

اولین مورد از بیمه تکمیلی سامان بیمه درمان گروهی سامان می‌باشد. سقف تعهدات، فرانشیز، نوع پوشش‌ها، حق‌بیمه و … در بیمه درمان گروهی، بر اساس قرارداد بین شرکت بیمه سامان و سازمان و گروه متقاضی تعیین می‌شود. هر شرکت بیمه‌ای برای تحت پوشش قراردادن افراد یک شرکت یا سازمان حداقل تعدادی را برای  اعضا درنظر می‌گیرد. شرکت‌ و یا سازمانهای متقاضی برای خرید بیمه تکمیلی گروهی سامان باید حداقل ۱۰۰ نفر کارمند داشته باشند. همچنین تمام افراد متقاضی باید تحت پوشش بیمه پایه ( تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح و … ) قرار گرفته باشند.

بیمه سامان این امکان را فراهم کرده است تا گروه‌های زیر ۱۰۰ نفر هم بتوانند از مزایای بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند. البته خدمات و پوشش‌های این بیمه محدودتر از بیمه درمانی است که برای گروه‌های بالای ۱۰۰ نفر صادر می‌شود.

بیمه درمان گروهی سامان برای گروه‌های زیر ۵۰ نفر

یکی از متقاضیان انجام بیمه های درمان شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها هستند  که تعداد کارمند کمی دارند.  با توجه به این که شرکت‌های زیر ۵۰ نفر نمی‌توانند برای کارکنان خود بیمه تکمیلی گروهی تهیه کنند. یکی از مزایای شرکت سامان این است که بیمه تکمیلی را به شکل خانواده و انفرادی ارائه می‌کند و شرکت‌های کوچک زیر ۵۰ نفر هم می‌توانند از خدمات درمان تکمیلی سامان استفاده نمایند. اطلاعات بیشتر از بیمه درمان گروهی زیر ۵۰ نفر

بیمه تکمیلی سامان SOS چیست؟

در این بیمه نامه که به صورت گروهی ارائه می شود پرداخت خسارت بیمه نامه های درمان از طریق شرکت کمک رسان ایران sos انجام می شود. شرکت کمک رسان خدمات خود را به صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام سال در دسترس اعضا قرار می‌دهد.

۲-بیمه تکمیلی خانواده سامان

از آنجایی که شاید تمام افراد نتوانند بیمه درمان تکمیلی را از طریق سازمان و شرکت به شکل گروهی تهیه نمایند، بیمه سامان اقدام به ارائه طرح بیمه تکمیلی برای خانواده‌ها نموده است. در بیمه تکمیلی خانواده، شرکت بیمه سامان کلیه هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بیمه‌گذار شامل هزینه‌های بیمارستانی، عمل‌های جراحی، پاراکلینیکی، جراحی‌های سرپایی، خدمات آزمایشگاهی، هزینه‌های آمبولانس، زایمان، ویزیت، دارو و دندانپزشکی را براساس شرایط بیمه‌نامه تکمیلی درمان خانواده و بر اساس سن و طرح انتخابی فرد و فرانشیز توافق شده به بیمه گذاران ارائه می نماید. برای اطلاعات بیشتر مطلب بیمه تکمیلی خانواده را حتما مطالعه بفرمایید.

۳- بیمه درمان تکمیلی انفرادی سامان

خسارت بیمه درمان تکمیلی سامان

شرکت بیمه سامان یکی از چند شرکت محدودی است که بیمه درمان تکمیلی را به صورت انفرادی و در ۶ طرح مختلف به بیمه گذاران خود ارائه می نماید. هر فردی بر اساس انتخاب خود می‌تواند یکی از انواع طرح‌های بیمه تکمیلی سامان را با تعهدات و پوشش های مختلف انتخاب و خریداری نماید.

طرح‌های بیمه انفرادی سامان

شرکت بیمه سامان بیمه درمان تکمیلی انفرادی خود را در ۶ طرح زیر و در قالب تعهدات مختلف ارائه می‌دهد. طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی سامان به ترتیب زیر می‌باشد:

طرح نسیم سامان

مهر سامان

سروش سامان

شمیم سامان

وصال سامان

عقیق سامان

طرح نسیم در بین انواع بیمه تکمیلی سامان ارزان‌ترین حق بیمه را دارد و بیشترین سقف تعهدات در طرح عقیق است که پوشش‌های کاملی نسبت به سایر طرح ها دارد.

پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی سامان

تعهدات و پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی انفرادی سامان به صورت دسته بندی زیر ارائه می‌شود که سقف تعهدات در هر طبقه از دسته‌بندی بر اساس طرح انتخابی و خریداری شده از طرف بیمه شونده متفاوت است:

هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانیف، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود وDa care

اعمال جراحی تخصصی سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع شامل گامانایف، قلب، پیوندریه، کبد، کلیه و مغز استخوان با احتساب بند۱ (به استثناء دیسک ستون فقرات)

هزینه‌های پاراکلینیکی شامل: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام.آر.آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری

هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوارعضله، نوارعصب، نوارمغز، نوارمثانه، شنوائی سنجی، بینائی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم

هزینه‌های جراحی های مجاز سرپایی مانند: شکسته بندی، گچ گیری، ختنه، بخیه کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزردرمانی

جبران هزینه های خدمات آزمایشگاهی شامل: آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوارقلب و فیزیوتراپی

جبران هزینه های آمبولانس شهری و بین شهری

هزینه های زایمان اعم از طبیعی و سزارین

جبران هزینه های ویزیت و دارو (داروهای مجاز کشور )

جبران هزینه های دندان پزشکی ( به جز ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه )

جبران هزینه های درمان نازایی و ناباروری

جبران هزینه های جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری دو چشم

هزینه خرید سمعک

نکات مهم بیمه تکمیلی عمل لیزیک

بهترین بیمه تکمیلی زایمان

مزایای بیمه تکمیلی انفرادی سامان

الزام نبودن داشتن بیمه پایه از قبیل تأمین اجتماعی و خدمات درمانی و … برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی از مهمترین مزایای این بیمه نامه است و بیمه گذاری که فاقد بیمه گر پایه است می تواند بدون محدودیت با پرداخت ۱۸ درصد اضافه نرخ هر طرحی را که می‌خواهد را در این بیمه نامه داشته باشد.

ارائه بیمه انفرادی که ماهیت اصلی این بیمه نامه است و هر فرد می تواند به تنهایی اقدام به خرید بیمه تکمیلی نماید از دیگر مزایای بیمه تکملی انفرادی است، چراکه ارائه بیمه تکمیلی به صورت انفرادی بسیار محدود در حال انجام می باشد.

هر فرد می تواند از بین طرح های مختلف، طرح بیمه ای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نماید.

چکابی قبل از عضویت برای فرد متقاضی انجام نمی گیرد و وضعیت سلامت هر یک از متقاضیان  با تکمیل فرم پرسشنامه سلامت بررسی می‌شود. بنابراین بیمه‌گذار ابتدا فرم پرسشنامه سلامت را تکمیل می‌کند و در حالت عادی نیاز به چکاپ و انجام معاینات برای بیمه‌شدگان وجود ندارد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید