در اخبار و مقالات

راه های پایین آوردن هزینه های بیمارستانی

امروزه به دلیل مسائل مختلفی همچون تغذیه نامناسب، عدم فعالیت، مشکلات مالی و …، درصد دست و پنجه نرم کردن افراد با بیماری های رایج و همچنین شناخته نشده افزایش یافته است.

متاسفانه در حال حاضر، بیش تر دوره های درمان پزشکی و حتی داروها، بسیار گران قیمت هستند و عده زیادی به این علت از تحت نظر پزشک قرار گرفتن خودداری می کنند؛ که این روش تنها باعث پیشرفته تر شدن بیماری آن ها و سخت تر شدن درمان می شود.

با توجه به بالا بودن هزینه های درمان بیماری های مختلف، داروهای مورد نیاز مادر و جنین در طول بارداری و عدم توانایی بعضی از افراد جامعه در تامین آن ها، با استفاده از برخی بیمه ها می توان این مشکلات را برطرف کرد و در نتیجه، دوره بیماری و نقاهت را با آسودگی خیال سپری نمود.

بیمارستان دولتی یا خصوصی؟

بیمارستان های خصوصی نسبت به بیمارستان های دولتی امکانات فراوانی دارند و به گفته برخی از افراد، میزان رسیدگی آن ها به بیماران نیز بیش تر است. البته به علت این موارد، هزینه بالاتری نیز دریافت می کنند.

البته این مسئله به معنای پایین بودن سطح کیفیت بیمارستان های دولتی نیست و این بیمارستان ها نیز رضایت بیماران خود را جلب کرده اند. اما با این حال، هزینه بیمارستان های دولتی هم گاهی اوقات بالاتر از میزان انتظار بیماران می باشد.

بهترین راه حل برای کاهش این هزینه ها، استفاده از بیمه تکمیلی است که امروزه شرکت های مختلفی با هزینه های متفاوت آن را ارائه می دهند.

بیمه تکمیلی نیز به گروه های زیادی تقسیم می شود که شناخته شده ترین آن، بیمه درمان انفرادی و گروهی است. در بیمه تکمیلی انفرادی، فرد باید سن قانونی را داشته باشد و در بیمه گروهی، کارفرمایان کارمندان خود را تحت پوشش یک شرکت بیمه خاص قرار می دهند.

آیا بیمه های تکمیلی شامل طول مدت بارداری و زایمان هم می شوند؟

بارداری از جمله مهم ترین دوره های زندگی خانم ها می باشد. در این روزها، پیدا کردن پزشک خوب و با تجربه، مصرف ویتامین های ضروری و مانند آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین استفاده از بیمه تکمیلی زایمان می تواند بسیار راهگشا باشد!

افزایش جمعیت جوان و توانمند در هر کشوری از جمله برنامه های مهم به شمار می رود. به همین دلیل، کشورهای متعددی برای کاهش هزینه های قبل و بعد از زایمان، به شهروندان خود امتیازهای ویژه ای را می دهند.

در صورت عدم توجه مسئولان به این موضوع، آینده کشور در معرض خطر قرار می گیرد و سالمندان اکثر بخش جمعیت را از آن خود می کنند!

خوشبختانه در کشور ما این بیمه در شرکت های زیادی وجود دارد و هزینه های زایمان به شیوه های مختلف را تقبل می کند که برای انتخاب بهترین آن، خانواده ها باید بر اساس شرایط خود و هزینه های دریافتی هر کدام از شرکت ها، بهترین گزینه را انتخاب کنند.

برخی از زوج ها به علت عدم آگاهی از هزینه های مربوط به دوره بارداری، به بیمه تکمیلی زایمان بی توجه هستند و در نهایت در یک مرحله با مشکل مواجه می شوند. در عصر حاضر، هزینه مربوط به سونوگرافی، IUI و مانند این ها بالا است و استفاده از یک بیمه مناسب کمک کننده می باشد.

در بیمه زایمان چه مواردی حائز اهمیت هستند؟

در بیمه تکمیلی زایمان نیز مانند سایر بیمه ها، باید به دوره انتظار توجه شود. در طول دوره انتظار پوشش زایمان، شما از هیچ گونه خدمات بیمه خود بهره مند نمی شوید و بیمه نیز تعهدی در برآورده کردن خواسته شما در این زمان ندارد.

لازم به ذکر است که این دوره با توجه به گروهی یا انفرادی بودن و همچنین بر اساس نوع شرکت متفاوت می باشد. به عنوان مثال، در بیمه درمان انفرادی زایمان، دوره انتظار 9 ماه در نظر گرفته شده است.

به علت متفاوت بودن دوره های انتظار، خرید و انتخاب شرکت بیمه قبل از اقدام به بارداری و یا حتی زودتر، مورد تاکید شدید قرار گرفته شده اند!

آیا برای هزینه های مربوط به نازایی نیز می توان تحت پوشش بیمه تکمیلی زایمان قرار گرفت؟

نازایی و ناباروری نیز از جمله مشکلات رایجی در کشور ما هستند که درمان آن با هزینه های زیادی صورت می پذیرد.

برخلاف عقیده برخی افراد، با استفاده از بیمه تکمیلی زایمان، نمی توان ناباروری و نازایی را درمان کرد و بیمه این هزینه ها را پوشش نمی دهد.

هزینه فرانشیز را از یاد نبرید!

طبق گزارش و تحقیقات صورت گرفته، میزان فرانشیز بیمه های تکمیلی معمولا 10 الی 30 درصد تعیین شده است که این مقدار با توجه به شرکت انتخابی شما متفاوت می باشد. فرانشیز، بخشی از هزینه است که بیمه آن را پرداخت نمی کند و خود فرد باید درصد مشخص شده توسط شرکت بیمه را بپردازد.

بهتر است شرکت بیمه شما، هزینه فرانشیز کم تری نسبت به سایر شرکت ها داشته باشد تا هزینه پرداختی تان به حداقل میزان ممکن برسد. لازم به ذکر است مقدار فرانشیز بر اساس مقدار سقف زایمان پرداخت می شود.

در انتخاب بیمارستان خود دقت کنید!

بعضی افراد پس از تهیه بیمه تکمیلی زایمان، بدون توجه به بیمارستان طرف قرارداد با بیمه خود، یک بیمارستان را با در نظر گرفتن معیار های شان انتخاب می کنند.

در صورتی که بیمه شما قراردادی با بیمارستان انتخابی تان نداشته باشد، با مشکل مواجه خواهید شد و در نهایت؛ بیمه وظیفه ای در قبال شما ندارد. بنابراین در انتخاب های خود نهایت دقت را داشته باشید.

چه شرکت هایی از بیمه تکمیلی زایمان برخوردار هستند؟

شرکت های بیمه موجود در کشور مانند بیمه سامان، بیمه ایران، بیمه رازی و … این بیمه را با شرایط خاص خود ارائه می دهند.

در صورت نیاز به اطلاعات درباره هزینه بیمه، دوره انتظار، میزان فرانشیز و …، علاوه بر مراجعه حضوری به شعب مختلف آن ها در شهر خود، می توانید به صورت اینترنتی نیز اقدام کنید و مدارک و یا توضیحات را از سایت آن ها دریافت کنید.

جالب است بدانید، بعضی از شرکت ها به صورت اینترنتی نیز به شما مشاوره می دهند و با در نظر گرفتن شرایط تان، بهترین انتخاب را به شما عرضه می کنند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید