در اخبار و مقالات

بیمه آتش سوزی منزل موضوع این مقاله است. یکی از نگرانی های همیشگی انسان ها، امنیت خانه و وسایل موجود در آن می باشد. متاسفانه، در سال های اخیر، میزان آتش سوزی منازل به طرز غیر قابل باوری افزایش یافته است.

آتش سوزی منازل به دلایل متعددی مانند عدم رعایت ایمنی وسایل برقی، پخت و پز، بی توجهی در استفاده از سیگار، کبریت و … اتفاق می افتد.

در نتیجه آتش سوزی، افرادی که از نظر مالی توانایی خرید خانه و وسایل جدید را ندارند، با مشکلات فراوانی مواجه می شوند. در گاهی مواقع، اعضای خانواده نیز در اثر این حادثه جان خود را از دست می دهند.

بهترین راه حل برای جلوگیری از موارد ذکر شده، تهیه بیمه آتش سوزی منزل است. با استفاده از این بیمه، می توان بخش زیادی از خسارات را جبران کرد.

با وجود مزیت های زیاد بیمه آتش سوزی، عده کمی درباره شرایط آن اطلاع دارند و آن را تهیه کرده اند. اگر شما نیز مانند برخی افراد تا کنون نام این بیمه را نشنیده اید، ما در این مقاله اطلاعات لازم را برای تان بیان می کنیم!

بیمه آتش سوزی منزل

بیمه آتش سوزی منزل

بیمه آتش سوزی منزل چیست؟

همان طور که از نام این بیمه مشخص است، در زمان های آتش سوزی، می توان از پوشش های آن بهره برد. با دریافت بیمه آتش سوزی سامان، ضررهای ناشی از آتش سوزی وارد شده در اثر انفجار، صاعقه و آتش جبران می شود که این موارد در گروه خطرات اصلی قرار گرفته اند.

البته امکان خرید پوشش و خطرات اضافی دیگری مانند زلزله، سقوط هواپیما، طوفان و … ( خطرات اضافی) نیز برای بیمه گزار وجود دارد؛ که در صورت تهیه هر یک از آن ها، هزینه حق بیمه افزایش می یابد.

درباره تعهد بیمه نامه در برابر سایر خطرات چه می دانید؟

خطرهای موجود تنها به خطرات اصلی و اضافی محدود نمی شوند. نکته حائز اهمیت درباره بقیه خطرها این است که بیمه آتش سوزی سامان هیچ تعهدی در برابر ارائه خدمات برای آن ها ندارد.

از جمله این خطرات؛ می توان به هرگونه جنگ و ناآرامی، انفجار باروت و مانند آن، بلاهای آسمانی و … اشاره کرد. البته در صورت صدور هرگونه اعلامیه و یا قید کردن بیمه نامه در رابطه با خطرات فوق، شرکت بیمه ملزم به پوشش از آن ها می باشد.

بیمه آتش سوزی منزل

بیمه آتش سوزی منزل

مدت زمان بیمه آتش سوزی منزل

بیمه نامه سامان برای راحتی بیش تر بیمه گزاران، مدت زمان های مختلفی را برای بیمه آتش سوزی در نظر گرفته است. به عنوان مثال، علاقه مندان به استفاده از این بیمه برای کم تر از یک سال، می توانند دوره کوتاه مدت بیمه آتش سوزی این بیمه نامه را تهیه کنند.

دوره بلند مدت این بیمه نیز یک سال تعیین شده که با پایان یافتن این زمان، امکان تمدید دوره زمانی برای بیمه گزاران وجود دارد.

البته با توجه به ناگهانی بودن آتش، بیمه آتش سوزی سامان توصیه می کند که از دوره های بلند مدت بیمه استفاده کنید تا در صورت بروز هر گونه حادثه، خسارات مالی تان جبران شود.

بازدید از منزل مسکونی

جالب است بدانید، شرکت بیمه سامان در صورت عدم بازدید از منزل نیز امکان تهیه بیمه را برای متقاضیان فراهم می کند و تنها در برخی موقعیت های خاص، بازدیدهای اولیه را ضروری می داند.

سرمایه بیمه نامه

به جرئت می توان گفت یکی از مهم ترین مسائل در خرید هر بیمه، سرمایه بیمه آن است. برای محاسبه سرمایه بیمه آتش سوزی سامان، ارزش ساختمان اهمیت زیادی دارد.

برای محاسبه این امر، کافیست ارزش ساخت هر متر مربع ساختمان مسکونی را پیدا کنید. سپس با ضرب ارزش هر متر مربع ساخت بنا، در متراژ زیربنای ساختمان، سرمایه بیمه شما مشخص خواهد شد.

به یاد داشته باشید که برای تمدید بیمه خود، باید در مقدار ارزش هر متر مربع ساخت بنا به علت وجود عوامل مختلف تغییر قائل شوید.

چگونه از بیمه خود استفاده کنیم؟

به این منظور، حدود 3 تا 5 روز بعد از آتش سوزی، باید لیستی از وسایل آسیب دیده را به همراه توضیح کتبی حادثه به بیمه نامه تحویل دهید.

برای راحت تر طی شدن امور، بهتر است گزارش های نوشته شده توسط پلیس، آتش نشانی و یا هر سازمان دیگری را همراه خود داشته باشید.

گاهی اوقات، آتش از ساختمان های مجاور و یا به هر علت دیگری به منزل شما می رسد و شما مقصر آتش سوزی شناخته نمی شوید، در این مواقع؛ برای استفاده از بیمه، در برابر مقصر اصلی حادثه عدم شکایت خود را ذکر نکنید!

تا قبل از بازدید و اعلام موافقت بیمه نامه، نسبت به ایجاد هر گونه تغییر در وسایل آسیب دیده بپرهیزید.

زمان پرداخت خسارات بیمه آتش سوزی منزل

مدت زمان پرداخت خسارات برای فردی که خانه خود و وسایل آن را از دست داده بسیار مهم است. به این خاطر، بیمه نامه در کوتاه ترین زمان ممکن و بلافاصله بعد از اتمام روند بررسی های خود که تقریبا 4 هفته به طول می انجامد، نسبت به پرداخت هزینه ها به بیمه گزار اقدام می کند.

شیوه تهیه بیمه

برای تهیه بیمه آتش سوزی منزل، علاوه بر مراجعه حضوری به یکی از شعب بیمه نامه سامان، می توانید به صورت اینترنتی نیز نسبت به خرید بیمه اقدام کنید. کارشناسان بیمه سامان، نسبت به هر گونه سوال شما در پورتال این بیمه نامه پاسخگو خواهند بود!

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه آتش سوزی بیمه سامانبیمه نامه عمر زمانی سامان