در اخبار و مقالات

انواع بیمه مسئولیتی سامان از جمله بیمه‌ هایی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و افراد زیادی از آن بهره می گیرند. به طور معمول هر فردی در زندگی اش ممکن است با فعالیت هایی که انجام می دهد؛ به دیگران صدمه مالی و جانی وارد کند. در این شرایط فرد مسئول است که خسارت به وجود آورده را جبران کند و جریمه ای را بپردازد.

گاهی اوقات ممکن است این خسارت ها بسیار پر هزینه و سنگین باشند؛ به طوری که فرد نتواند از پس تأمین آن ها بر آید. ولی اگر از بیمه مسئولیت برخوردار باشد؛ به راحتی همه هزینه ها را به پای شرکت بیمه، می گذارد و شرکت مؤظف به پرداخت آن خسارت ها خواهد بود.

با توجه به این که امروزه مسئولیت افراد و شغل ها بسیار متنوع شده است؛ بیمه مسئولیتی نیز به انواع و شاخه های زیادی تقسیم شده است تا اکثر افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. از این رو اگر می خواهید با انواع مختلف این بیمه آشنا شوید؛ تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

انواع بیمه مسئولیتی سامان عمومی

یکی از انواع بیمه مسئولیت؛ بیمه عمومی است که می توانید به راحتی از آن بهره بگیرید. اگر در اثر فعالیت های روزمره؛ خسارت جانی و مالی به فرد بیمه شونده وارد شود، شرکت بیمه مسئولیت پرداخت هزینه آن را بر عهده می گیرد و تمام خسارت های به وجود آمده را می پردازد.

این بیمه نیز دارای انواع مختلفی است و هر کدام از آن ها متناسب با برخی از شغل ها طراحی شده اند. در ادامه مطلب؛ اطلاعات بیشتری درباره این بیمه ها در اختیارتان قرار می دهیم.

  • بیمه مسئولیت مجموعه‌ های ورزشی

اگر ورزشکاران در حین انجام فعالیت های ورزشی و تمرینات؛ دچار حادثه، فوت، نقص عضو و صدمات جسمانی شوند، مدیریت مجموعه با توجه به قوانین وضع شده، مسئول جبران خسارت است و تمام هزینه های مربوطه را به مصدوم و یا خانواده شخص فوت شده، می پردازد.

  • بیمه عملیات ساختمانی

در این ‌بیمه ‌نامه مسئولیت نیز؛ کارفرما با توجه به زیان مالی و یا جانی، شخص بیمه شده را تحت پوشش قرار می دهد و تمام ضررها را جبران می کند.

  • بیمه مسئولیت حیوانات خانگی
انواع بیمه مسئولیتی سامان

انواع بیمه مسئولیتی سامان

بیمه مسئولیت سامان تجریش

یک بیمه مسئولیت برای حیوانات خانگی نیز در نظر گرفته است که تمام هزینه‌ ها و خسارت ‌های نگهداری از آن ها را پوشش می دهد. این بیمه به طور معمول شامل؛ هزینه درمان بیماری، هزینه‌ حوادث در اثر حمل و نقل، هزینه جراحی های بیمارستانی، هزینه زایمان، سرقت و… می شود.

  • بیمه مسئولیت جامع شهرداری

این ‌بیمه ‌نامه برای جبران کردن همه ضررها و خسارت ‌های مالی است که بر اثر؛ خطرات عملیات زیر بنایی، عملیات عمرانی و… که زیر نظر شهرداری انجام‌ می‌ شود.

  • بیمه مسئولیت آتش سوزی

بیمه مسئولیت آتش سوزی تمام زیان‌ های‌ به وجود آمده به علت؛ انفجار، آتش‌ سوزی‌، ترکیدگی‌ لوله‌ های‌ آب‌ و… را جبران می کند.

  • بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی

افرادی که کار نصب تابلوهای تبلیغاتی را انجام می دهند؛ اگر دچار مشکلی در رابطه با فعالیت و مشکل شوند، بیمه مسئولیت خسارت همه آن ها را می دهد.

  • بیمه مسئولیت رایانه

بیمه مسئولیت سامان تمام خسارت‌ های فیزیکی همچون؛ زلزله، انفجار، سقوط از بلندی، آتش‌ سوزی، سیل، رانش و نشست زمین، طوفان، برخورد جسم خارجی، سرقت، نفوذ مایعات به داخل اجزا، نوسانات جریان الکتریسته و… که ممکن است برای رایانه رخ بدهد را حداکثر تا مقدار ارزش رایانه، پوشش می دهد.

بیمه مسئولیت حرفه ای

یکی دیگر از انواع بیمه نامه مسئولیت؛ بیمه مسئولیت حرفه ای است. این نوع بیمه در واقع متعهد جبران خسارت ‌های به وجود آمده ناشی از حرفه و شغل افراد به دیگران است. این بیمه نیز مانند بیمه مسئولیت عادی؛ دارای زیر شاخه های مختلفی است و ما در ادامه قصد داریم بیشتر درباره آن ها بپردازیم.

  • بیمه مسئولیت حرفه ‌‌ای پزشکان

یکی از زیر شاخه های انواع بیمه مسئولیت؛ بیمه مسئولیت حرفه‌ ای پزشکان است. در این نوع بیمه، پزشک متعهد است تمام خسارت های بدنی که به بیمار وارد کرده است را بپردازد.

این بیمه نامه با توجه به مقررات نظام پزشکی و قانون مسئولیت مدنی تعیین شده است و شامل؛ اشتباه و غفلت پزشک، اشتباه بودن تشخیص، مداوا و معالجه نادرست، صدمه رساندن به بیمار و… می شود.

  • بیمه مسئولیت حرفه‌‌ ای دلالان رسمی

بیمه مسئولیت دلالان رسمی، به طور معمول برای جبران کردن خسارت‌‌ های مالی احتمالی به وجود آمده از طرف دلالان طراحی شده است و می توانید به راحتی از آن برای خود استفاده کنید.

  • بیمه مسئولیت حرفه ‌‌ای پارکینگ

گاهی اوقات ممکن است برای برخی از افراد که از پارکینگ های خصوصی و عمومی استفاده می کنند؛ خسارت هایی به وجود آید. در اصل جبران کردن این خسارت ها بر عهده صاحب پارکینگ است اما بیمه مسئولیت سامان الهیه؛ تمام خسارت ‌های به وجود آمده را جبران‌ می کند.

  • بیمه مسئولیت حرفه ‌‌ای اماکن تفریحی و شهربازی

اگر در اماکن تفریحی مانند شهربازی ها؛ خطرات و مشکلاتی احتمالی بر اثر استفاده کردن از دستگاه ها، برای استفاده کننده گان رخ دهد، پرداخت تمام خسارت ها بر عهده مدیر شهربازی است. اما و اگر مدیر از بیمه مسئولیت استفاده کند؛ تمام خسارت ها را بیمه می پردازد.

انواع بیمه مسئولیتی سامان

انواع بیمه مسئولیتی سامان

  • بیمه مسئولیت حرفه ‌‌ای مدیر سینما

یکی دیگر از انواع بیمه مسئولیت، بیمه مدیر سینما است. در صورتی که خسارت های احتمالی یا خسارت‌ های جانی برای افراد استفاده‌ کننده از کنسرت، سالن‌ های سینما و اجلاس به وجود بیاید؛ مدیران باید پاسخگو باشند. اما مدیرانی که از این بیمه نامه استفاده کنند؛ شرکت بیمه خسارت ها را جبران می کند.

مزایای انواع بیمه مسئولیتی سامان

  • داشتن آرامش و اطمینان خاطر بیشتر
  • حمایت از فعالان در زمینه های مختلف
  • جبران خسارت به صورت عادلانه
  • پرداخت نکردن هزینه های سنگین
  • جبران خسارت در اسرع وقت
  • تأمین آینده خسارت دیدگان
  • داشتن پشتوانه محکم
  • جبران غرامت فوت و نقص عضو بیماران

در واقع تعداد زیادی از انواع بیمه مسئولیت وجود دارد که شاغلان مختلف می توانند از آن ها استفاده کنند و دیگر مجبور به پرداخت خسارت های احتمالی زیاد نباشند. شما نیز می توانید با توجه به فعالیت تان به شرکت های بیمه کننده معتبر مانند بیمه سامان؛ مراجعه کنید و از مزایای فوق العاده آن بهره ببرید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

بیمه اتومبیل سامانبیمه مهندسی